2022-06-28, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Haha! Tack min vän🙏 När vi knäckt det här ska vi dricka öl på Stadt och ha den låten på repeat

Jag tror att Thylén antingen följer ett narrativ om den ensamma Gärningsmannen, som man vill att ett sånt här fall ska ha, hon sprang in för henne en okänd person som rövade bort henne, så du letar efter just DEN personen, så du letar med karta och kompass efter någon som kan passa in i den mallen, en udda typ, en enstöring, som har dåliga sociala skills och har ett rykte att vara konstig mot tjejer, som kör runt själv utan syfte, CL passade nog bra in i den mallen, så honom måste det vara! Så försöker man trycka in den teorin i alla vinklar! Tex som att rösten kan ha studsat så det lät som flera röster...

Eller så har han bara gett upp och de gör som de gjorde med Skandiamannen, skyll på en redan avliden person utan några anhöriga som kan driva någon slags anmälan för förtal av avliden..
Heh...bärs på Stadt!
Absolut...ska vi bjuda in B.W o P.U oxå🤔
Jag trodde P.T hade styr på fallet men de hittade ju antagligen nånting hos psykogubben C.L, annars hade snuten aldrig fått göra husis på C-Ls ”föräldratomt” tänker jag🧐
Jag får ju inte ihop bitarna mellan de aktuella initialerna liksom...de kan alla vet vad som hände..!
B.W, P.U, MMPG, S.P, M.K etcetera...j-t bökigt när ingen snackar...både P.U o B.W ska ha fejk-alibin tydligen...hursomhelst...här gräver vi!
Annars hyr vi sjöuggla med erfarna operatörer...kostar 4000/dag...företaget finns i Lysekil...det är inte så djupt där heller (20-30m)!
Citera
2022-06-28, 10:09
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Hej,
Jag tänker: Om snuten gör sitt jobb klaras brottet upp...i synnerhet högprio-ärenden såsom grövre brott.
Då landsortspolisen hade svårt med dylika fall från tidiga 90-talet (Helenafallet tex.) fanns stora risker för ”Bias”/(totalt misslyckande med utredning)!
Scotland Yard eller ex. FBI skulle fixa detta j-a ärende på två jävla veckor!!!

Ja precis, när man inte kan lösa det själv så...
Citera
2022-06-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Tidigt i tråden står det alltså att det bara är två oroliga personer som sitter i bilen som Trankärrsvittnet ser , senare blir det 2-3 personer, sedan 3 personer. Ja tror på att det är 2 personer, och att det är SP och BW som sitter i denna bil.
Som jag förstått det är det minst två personer, förmodligen fler då en sitter i baksätet och oroligt ser sig om bakåt.
Vittne 1 säger tidigt att bilen har DK-dekal, och upprepar detta med emfas. Senare, efter att signalementet på E.As bil figurerat i media, menar hon att det var en brun Sierra hon såg. Vittne 2 är mer osäker och säger att det var "nån slags dekal". Säger på senare år att bilen förmodligen var blå.
Citera
2022-06-28, 12:37
Medlem
CIL den osannolika mördaren eller...

CIL kan ju inte bli den minst troliga mördaren för att de inte kunde finna en kropp, det måste i princip vara omöjligt att få fram fysiska bevis utan en kropp.
DNA på skorna är bra om det stämmer med en misstänkt men det utesluter ingen och fäller ingen.
Bloddroppen på skon kan varit med sedan innan eller tillkommit efter de hittats. Skor är inte privata som underkläder, de kommer ständigt i kontakt med omgivningen och ovanpå det ställs de på gemensamma ytor på badhus, idrottshallar och skoställ hos vänner...

"Misstankarna stärktes ytterligare vid förhör med CIL men då kroppen saknas kan det inte bli något åtal".
Polisen borde haft starka misstankar om de försökte häkta honom från första början och stärktes dessa misstankar vid förhör förstår jag att polisen legat kvar på honom.

Polisen hade nog räknat med att CIL skulle ta dem till kroppen men gjorde CIL sig omöjligt lär det inte ske. Kanske blev han också så dålig att det var svårt att pressa honom eller få ut något vettigt.

Hur vet vi att CIL inte erkänt eller sagt saker som bara en GM borde veta men utan kropp fäller du ingen för mord (Thomas Quick).
De kan kört ut med honom både en och två gånger för att han ska visa vart hon ligger men att han sedan blivit helt omöjlig och vägrat all typ av sammarbete.
Att KF vill ha tillgång till en likhund är inte av en slump de kan förstått vilket område det gäller men det är inte genomförbart att gräva för att leta. För 30 år sedan kan det varit ängar, kalhygge, åker men nu skog, industriområde, väg, fotbollsplan eller bostadsområde 😬. CIL kan också haft svårt att orientera sig i fall området har förändrats mycket.

KF verkar hållit tätt och inte läckt som ett såll för att inte skada någon eller smutsa ner någons eftermäle. T.ex. varför var polisen i föräldrarnas hem (mer än en gång) kan det varit för att CIL kan hållit till där ostört om föräldrarna varit bortresta dagarna då HA försvann.
Kan närstående anat/hittat något men hoppats att CIL inte kan varit inblandad och gjort att man valt att hitta en annan förklaring.
Man vet helt enkelt inte men stämmer det att mamman flyttat för hon var rädd för CIL och det vi tidigare förstått om CIL så faller CIL inte tillbaka och blir den minst sannolika mördaren.

Tyckte Peter J ville säga något men han säger samtidigt att det inte är hans uppgift då de inte kan bevisa/fastställa något utan en kropp.
Krasst så kan de inte ens bevisa att HA är död. PJ kunde gömt sig bakom CIL död men det gjorde han inte, tycker det talar för någon som inte bara gör det enkelt för sig. Däremot säger han inte att de skriver av CIL för att de tror att han är oskyldig utan för att fysiska bevis/kropp saknas och utan det kommer de inte vidare.

Jag är i alla fall intresserad om vi får det bekräftat att mamman flyttat för hon var rädd för sonen och varför var hon det i så fall.
Någon talade också om schizofreni i tråden men vet inte om det bekräftats att CIL led av det. Skulle det vara så och den var obehandlad vid tillfället är det inte en ovanligt diagnos för våldsmän och mördare, ju mer jag läste om schizofreni ju värre lät det.

Jag har svårt för vittnet Hanna som gick från ingenting till solklart överfall på just HA under några dagar.
Jag tror inte hon ljuger med flit utan oklara minnen och logik har värkt fram ett överfall då hon läst och hört om HA i media. Hon kände tom igen HA röst då hon tidigare hört HA ropa på sin hund. Jag orkar inte debattera detta utan accepterar att andra tycker tvärtom men vill bara förklara varför jag TROR CIL KAN vara den ensama mördaren.

.

.
Citera
2022-06-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Heh...bärs på Stadt!
Absolut...ska vi bjuda in B.W o P.U oxå🤔
Jag trodde P.T hade styr på fallet men de hittade ju antagligen nånting hos psykogubben C.L, annars hade snuten aldrig fått göra husis på C-Ls ”föräldratomt” tänker jag🧐
Jag får ju inte ihop bitarna mellan de aktuella initialerna liksom...de kan alla vet vad som hände..!
B.W, P.U, MMPG, S.P, M.K etcetera...j-t bökigt när ingen snackar...både P.U o B.W ska ha fejk-alibin tydligen...hursomhelst...här gräver vi!
Annars hyr vi sjöuggla med erfarna operatörer...kostar 4000/dag...företaget finns i Lysekil...det
är inte så djupt där heller (20-30m)!

Jag tror definitivt att många vet vad som hände, alternativt väljer att hålla tyst och titta åt ett annat håll, jag tror de flesta i deras närhet misstänker också men slår dövörat till, därför jag misstänker att minst 1 av de som var med har en hög social position i "gänget" som gör att både de närmaste väljer att ljuga för honom; Dvs ge falsk information till polisen, de andra vill inte tro att det är han för han är min vän och skulle inte kunna göra något så här.

Ja jag tror att polisen fick upp något spår med CL men att det antagligen inte gav något. Tyckte mig läsa att han tydligen hade vissa intressanta uppgifter som de ville kolla, men samtidigt om han är Schizofren.... så skulle han kanske kunna få för sig att han skadat henne och grävt ner henne i trädgården men det gav inget liksom. Jag tänker mig en viss Sture Bergwall som hade goda minnen av vad han höll på med, som inte riktigt stämde.
Citera
2022-06-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemVetBattre
CIL den osannolika mördaren eller...

CIL kan ju inte bli den minst troliga mördaren för att de inte kunde finna en kropp, det måste i princip vara omöjligt att få fram fysiska bevis utan en kropp.
DNA på skorna är bra om det stämmer med en misstänkt men det utesluter ingen och fäller ingen.
Bloddroppen på skon kan varit med sedan innan eller tillkommit efter de hittats. Skor är inte privata som underkläder, de kommer ständigt i kontakt med omgivningen och ovanpå det ställs de på gemensamma ytor på badhus, idrottshallar och skoställ hos vänner...

"Misstankarna stärktes ytterligare vid förhör med CIL men då kroppen saknas kan det inte bli något åtal".
Polisen borde haft starka misstankar om de försökte häkta honom från första början och stärktes dessa misstankar vid förhör förstår jag att polisen legat kvar på honom.

Polisen hade nog räknat med att CIL skulle ta dem till kroppen men gjorde CIL sig omöjligt lär det inte ske. Kanske blev han också så dålig att det var svårt att pressa honom eller få ut något vettigt.

Hur vet vi att CIL inte erkänt eller sagt saker som bara en GM borde veta men utan kropp fäller du ingen för mord (Thomas Quick).
De kan kört ut med honom både en och två gånger för att han ska visa vart hon ligger men att han sedan blivit helt omöjlig och vägrat all typ av sammarbete.
Att KF vill ha tillgång till en likhund är inte av en slump de kan förstått vilket område det gäller men det är inte genomförbart att gräva för att leta. För 30 år sedan kan det varit ängar, kalhygge, åker men nu skog, industriområde, väg, fotbollsplan eller bostadsområde 😬. CIL kan också haft svårt att orientera sig i fall området har förändrats mycket.

KF verkar hållit tätt och inte läckt som ett såll för att inte skada någon eller smutsa ner någons eftermäle. T.ex. varför var polisen i föräldrarnas hem (mer än en gång) kan det varit för att CIL kan hållit till där ostört om föräldrarna varit bortresta dagarna då HA försvann.
Kan närstående anat/hittat något men hoppats att CIL inte kan varit inblandad och gjort att man valt att hitta en annan förklaring.
Man vet helt enkelt inte men stämmer det att mamman flyttat för hon var rädd för CIL och det vi tidigare förstått om CIL så faller CIL inte tillbaka och blir den minst sannolika mördaren.

Tyckte Peter J ville säga något men han säger samtidigt att det inte är hans uppgift då de inte kan bevisa/fastställa något utan en kropp.
Krasst så kan de inte ens bevisa att HA är död. PJ kunde gömt sig bakom CIL död men det gjorde han inte, tycker det talar för någon som inte bara gör det enkelt för sig. Däremot säger han inte att de skriver av CIL för att de tror att han är oskyldig utan för att fysiska bevis/kropp saknas och utan det kommer de inte vidare.

Jag är i alla fall intresserad om vi får det bekräftat att mamman flyttat för hon var rädd för sonen och varför var hon det i så fall.
Någon talade också om schizofreni i tråden men vet inte om det bekräftats att CIL led av det. Skulle det vara så och den var obehandlad vid tillfället är det inte en ovanligt diagnos för våldsmän och mördare, ju mer jag läste om schizofreni ju värre lät det.

Jag har svårt för vittnet Hanna som gick från ingenting till solklart överfall på just HA under några dagar.
Jag tror inte hon ljuger med flit utan oklara minnen och logik har värkt fram ett överfall då hon läst och hört om HA i media. Hon kände tom igen HA röst då hon tidigare hört HA ropa på sin hund. Jag orkar inte debattera detta utan accepterar att andra tycker tvärtom men vill bara förklara varför jag TROR CIL KAN vara den ensama mördaren.

.

.

Bra sammanfattning av CL!👍

Och du har helt rätt! Vi har ett stort gäng vänner, sen en mindre grupp inom det; Em-Huset/Järngänget, där många hittar misstänkta GM/GMs,

Sen har vi några avstickare; Vi har mannen med Pilotglasögon (om vi utgår ifrån att han är KM). Var med Förfesten i Töreboda och har ganska många konstiga uttalanden och ändrat sin story många gånger, hävdar minneslucka just de timmarna efter Stadt, för att sedan återfå sitt minne några timmar efter Helena försvann.. sen PU som tydligen också har lite svårt med både minne och alibi, tydligen ramlat i buskar för han kom hem tidigt på morgonen med rivsår och smutsiga kläder.. Han tillhör inte riktigt de tighta gänget men tydligen så har han någon koppling till dom via gym och fester, samt andra lite mindre lagliga aktiviteter.

Sen har vi CL.. Även om man kanske känner att det luktar lite Skandiamannen så får man ändå hoppas/önska att KF-gruppen hittade något som faktiskt gjorde honom till deras GM, baserat på något riktigt.
Citera
2022-06-28, 13:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
PU har här i tråden flera gånger förnekat att han ens känner till någon med namnet BW, än mindre skulle han känt honom.
Fighter83 spräckte den bilden genom att hävda sig ha flertalet festbilder där de båda ses tillsammans.
Vilken version man väljer att tro på står ju var och en fritt såklart.

Plus att användaren Badboy rider gjorde solklart i tråden att PU och BW var på samma fester!

Av någon anledning vill alltså PU inte kännas vid BW, MK tar bort en bild från "EM-huset" på sin Facebook på vilken han ses tillsammans med bland andra BW, BW lägger upp samma bild men tar bort MK ... Märkligt, när det i klartext framgick att de var "sambos" den sommaren. Det finns personer från det där "EM-huset" som inte vill kännas vid varandra.
Citera
2022-06-28, 14:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Absolut, du har nog kommit något på spåren här! För mig är alla teorier och scenarion av värde och det finns möjlighet för det mesta! BW är min GM nr 1 och det finns en stor sannolikhet att det är en till men har t.om börjat fundera på fall det kanske ytterligare var en till i bilen men som kanske hade en passiv roll/en roll efter att hon blivit bragd om livet, någon som bara hjälpte till att föra bort kroppen (bara en gissning/ teori jag har just nu) just pga av att det är så många som har konstigt beteende och framförallt konstiga uttalanden kring Helens försvinnande.. Tex PU och KM (Mycket talar emot KM, hela hans beteende ifrån förfesten, klängde på Helena etc). sen finns det ju BWs "sambo" MK, jag tänker att det kanske finns en möjlighet att BW och MK körde tillsammans den kvällen då de bor ihop?

Men visst, ser man till individen, så har dessa båda herrar mindre bra charm-egenskaper om man säger så! Inget jag läst om dem har varit något positivt liksom... Så vilka är kapabla till våld?- Ja störst chans att leta här.. Gränsöverskridande beteende och det hade förklarat varför de så snabbt tog beslutet att göra sig av med kroppen efter att det skett istället för att få panikångest och springa därifrån. Hade även förklarat deras förmåga att hålla tyst och inte tjalla på varandra då de stod varandra nära och båda har "Tjuvheder" (ingen golar).

Däremot så har de mest haft tur, jag tror inte det var speciellt bra paketering eller så väl genomförd aktion egentligen utan bara att sannolikheten att detta skulle ske är så otroligt liten, tror som sagt att det var en väldigt oplanerad gärning och därmed en oplanerad aktion att göra sig av med kroppen. Troligtvis så har hon blivit dumpad i Vänern på grund av allt letade med hundar och skallgångskedjor. Det är svårare att gömma och gräva ner en kropp än man kan tro, samt att som du säger; Tiden är inte på GMs sida.

Men jag tänker även så här; Varför skulle SP följa med BW på kvällen? Han bodde väl rätt centralt? Varför skulle han haka på BW när festen/krogen var stängd? Kvällen var väl slut typ.. Hade Helena satt sig i bilen med SP där? Hon kände väl inte riktigt honom.. samt vad vet vi om SPs förehavanden efter Stadt? Enligt han själv osv..
Problemet med BW är ju att han har ett alibi efter Stadt (vi kan absolut spekulera i fall det är falskt, vilket mycket talar för men man får inte glömma att det finns individer som har väldigt svårt med just alibi). Sånt försöker jag ha i åtanke också! Samt att om hon inte åkte med BW, då faller väl scenariot då bara SP var kompis med BW? Och Helena inte skulle hoppa in ensam med SP..så SP håller väl bara om BW är en av GM

Samt vet vi var BW hamnade till sist? Dvs var vaknade han upp? I EM-huset? Eller sommarstugan? Var han med MK på morgonen? Sånt hade ju definitivt haft en betydande roll för tex tidslinjen.

Som jag varit inne på tidigare så är problemet med detta fall att det finns så många scenarion som skulle kunna stämma..

Ensam okänd GM för Helena (CL)
Ensam GM som följde efter Helena (Mannen med Pilotglasögon/KM)
Helena fick skjuts av GM och bråk uppstod (Troligtvis BW, om du frågar mig personligen)
Helena fick skjuts av GMs (Troligtvis BW med partner; Här finns det flera potentiella medhjälpare; PU, MK, SP, KM?).
Sen finns det ytterligare scenarion där hon fått skjuts av någon av dessa förutom BW. Tex MK och PU etc etc. Där handlade det väl mer om relationen mellan individerna som ökar och sänker sannolikheten.

Ja, man kan verkligen spekulera om BW:s alibi. Om han bodde i "EM-huset" den sommaren tillsammans med några personer samt umgicks med personer som "kom och gick" i huset under sommaren, borde ju alibit komma från någon av dessa personer. Enda alternativet är ju att någon på eller runt torget vid tiden för mötet med Helena skulle vara alibit. Men om alibit kommer från just någon i "EM-huset", skulle i vart fall jag ställa mig mycket kritisk.

En fråga till ebeneezer22: Du skrev i ett inlägg nyligen att du vet en person som ska ha sett när BW i panik tvättade sina smutsiga kläder. Det skulle vara mycket bra om du helt sonika droppar namnet på personen som ska ha sett detta eftersom du då slår två flugor i en smäll: Dels stärker du din trovärdighet, dels sätter du (vi) press på gänget i "EM-huset"! Men det kan faktiskt också vara så att du i och med droppandet av namnet ställer polisutredningens bild om BW:s förehavanden och alibi upp och ner!
Du har också pratat om "vittnet till den nattliga båtfärden", men utan att säga vem detta är. Att säga A men inte B i de här fallen, skapar misstankar. Kan vi lita på dig? Snackar du bara? Du portionerar ut den här två historierna lite då och då, men det är dags nu att vara karl bakom orden! Du har ju dessutom på senare tid fått "stöd" av IB03:s resonemang om en båtfärd ...
Så först: Vem ska ha sett BW tvätta kläder i "EM-huset" på söndagsmorgonen? Du har nu ett gyllene tillfälle att göra skillnad!
Senast redigerad av Ugglan. 2022-06-28 kl. 14:38.
Citera
2022-06-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Plus att användaren Badboy rider gjorde solklart i tråden att PU och BW var på samma fester!

Av någon anledning vill alltså PU inte kännas vid BW, MK tar bort en bild från "EM-huset" på sin Facebook på vilken han ses tillsammans med bland andra BW, BW lägger upp samma bild men tar bort MK ... Märkligt, när det i klartext framgick att de var "sambos" den sommaren. Det finns personer från det där "EM-huset" som inte vill kännas vid varandra.

Citat:
Ja, man kan verkligen spekulera om BW:s alibi. Om han bodde i "EM-huset" den sommaren tillsammans med några personer samt umgicks med personer som "kom och gick" i huset under sommaren, borde ju alibit komma från någon av dessa personer. Enda alternativet är ju att någon på eller runt torget vid tiden för mötet med Helena skulle vara alibit. Men om alibit kommer från just någon i "EM-huset", skulle i vart fall jag ställa mig mycket kritisk.

Ja, på något sätt känns detta huset med dess medlemmar har mycket på sitt samvete om både det ena och det andra... Men om man utgår ifrån att det var där BW vaknade upp dagen efter så har man iaf etablerat vart han tog vägen (Men var det inte något med hans morsa också? Som alibi? Hon var la inte där? Eller det kanske mer rörde sig om att hon var orolig för vad han kan ha gjort den där natten). Samt kanske kan börja gräva i vilka mer som sov där den natten, för om han kom dit ensam och det redan var folk där så kan man också avskriva dessa ifrån inblandning i själva händelsen men sen om de väljer att hålla tyst om vilket skick han och hans kläder var i..... samt om han dök upp själv eller med en vän.. då blir det plötsligt svårt..

Samt jag är helt med dig! Det är lite där jag försökt landa i mina tankar; Hitta alla pjäser, ställ ut dem på brädet och utgå ifrån att många pjäser inte talar sanning. Vilka körde denna kvällen? Vilka gick hem, samt vilka har bara varandra som alibi.

Som du säger; Är det någon vars alibi kommer ifrån någon i EM-Huset så är jag kritisk!
Citera
2022-06-28, 14:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja, på något sätt känns detta huset med dess medlemmar har mycket på sitt samvete om både det ena och det andra... Men om man utgår ifrån att det var där BW vaknade upp dagen efter så har man iaf etablerat vart han tog vägen (Men var det inte något med hans morsa också? Som alibi? Hon var la inte där? Eller det kanske mer rörde sig om att hon var orolig för vad han kan ha gjort den där natten). Samt kanske kan börja gräva i vilka mer som sov där den natten, för om han kom dit ensam och det redan var folk där så kan man också avskriva dessa ifrån inblandning i själva händelsen men sen om de väljer att hålla tyst om vilket skick han och hans kläder var i..... samt om han dök upp själv eller med en vän.. då blir det plötsligt svårt..

Samt jag är helt med dig! Det är lite där jag försökt landa i mina tankar; Hitta alla pjäser, ställ ut dem på brädet och utgå ifrån att många pjäser inte talar sanning. Vilka körde denna kvällen? Vilka gick hem, samt vilka har bara varandra som alibi.

Som du säger; Är det någon vars alibi kommer ifrån någon i EM-Huset så är jag kritisk!

Min fetning: Jo, det har framgått tydligt i tråden att BW:s mamma ska ha varit typ "utom sig av oro" för vad hennes son verkligen gjorde den där natten. Antingen var det den gamle trotjänaren Badboy rider eller en annan användare som tidigt i tråden skrev om detta. Det som ska ha varit det mest intressanta med detta, är att BW:s mamma ska ha anförtrott sig om oron till en väninna. (Jag kan minnas något lite fel om exakt vad som skrevs, men i stort var det så här.)
Citera
2022-06-28, 15:00
Medlem
Citat:
Min fetning: Jo, det har framgått tydligt i tråden att BW:s mamma ska ha varit typ "utom sig av oro" för vad hennes son verkligen gjorde den där natten. Antingen var det den gamle trotjänaren Badboy rider eller en annan användare som tidigt i tråden skrev om detta. Det som ska ha varit det mest intressanta med detta, är att BW:s mamma ska ha anförtrott sig om oron till en väninna. (Jag kan minnas något lite fel om exakt vad som skrevs, men i stort var det så här.)

Ja okej, annars hade det ju varit guld om morsan var alibi och helt plötsligt dyker han upp hemma hos sina polare i "Em-Huset" men så kul ska vi inte ha det😜🤪 och det med mamman kan ju betyda flera saker, en mammas roll är ju att vara orolig för sitt barn så det behöver ju nödvändigtvis inte betyda något..

Däremot har jag ställt denna frågan tidigare med inte riktigt fått svar;

Vet du om någon i "Järngänget" höll på med jakt? Vet inte om du läste mitt inlägg men har en lite tanke på varför de valde att sänka henne i Vänern istället för att gräva ner henne (om man utgår ifrån tesen Sten ifrån Kungälv). Jag tänker att en person som har kunskap inom jakt (Behöver nödvändigtvis inte vara jaktexamen, kanske en förälder som tagit med en som barn etc) men en person som har lite kunskap inom området skulle förstå att det kanske är bättre att sänka en kropp i Vatten/Vänern än försöka gräva ner en kropp, det är inte så lätt att transportera en kropp och gräva såpass djupt att inte något djur börjar gräva på platsen, eller att en jägare med hund stöter på graven av en slump etc.

Det var ju mycket skallgångskedjor och sökande etc. Tänker även att en person med jaktkunskap vet lite om paketering och van att se blod och ta hand om något dött utan att få panik på samma sätt etc etc, om du förstår min tanke? Det är ju rätt manliga grabbar som gillar manliga grejer, det är båtar, bilar, bärs, brudar, bänkpress, bola etc etc. Så jakt kanske inte är så främmande där heller?

Som sagt jag skjuter ifrån höften men kanske hade kunnat betyda något i det stora hela..
Citera
2022-06-28, 15:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja okej, annars hade det ju varit guld om morsan var alibi och helt plötsligt dyker han upp hemma hos sina polare i "Em-Huset" men så kul ska vi inte ha det😜🤪 och det med mamman kan ju betyda flera saker, en mammas roll är ju att vara orolig för sitt barn så det behöver ju nödvändigtvis inte betyda något..

Däremot har jag ställt denna frågan tidigare med inte riktigt fått svar;

Vet du om någon i "Järngänget" höll på med jakt? Vet inte om du läste mitt inlägg men har en lite tanke på varför de valde att sänka henne i Vänern istället för att gräva ner henne (om man utgår ifrån tesen Sten ifrån Kungälv). Jag tänker att en person som har kunskap inom jakt (Behöver nödvändigtvis inte vara jaktexamen, kanske en förälder som tagit med en som barn etc) men en person som har lite kunskap inom området skulle förstå att det kanske är bättre att sänka en kropp i Vatten/Vänern än försöka gräva ner en kropp, det är inte så lätt att transportera en kropp och gräva såpass djupt att inte något djur börjar gräva på platsen, eller att en jägare med hund stöter på graven av en slump etc.

Det var ju mycket skallgångskedjor och sökande etc. Tänker även att en person med jaktkunskap vet lite om paketering och van att se blod och ta hand om något dött utan att få panik på samma sätt etc etc, om du förstår min tanke? Det är ju rätt manliga grabbar som gillar manliga grejer, det är båtar, bilar, bärs, brudar, bänkpress, bola etc etc. Så jakt kanske inte är så främmande där heller?

Som sagt jag skjuter ifrån höften men kanske hade kunnat betyda något i det stora hela..

En person som poserar flitigt på jaktfoton på sin Facebook är BW!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in