Citat:
Ursprungligen postat av
kungkarl12e
[/b]
Fet stil:
Iaktagelsen Trankärrsvittnet sett danskreggad bil med 2 oroliga personer morgonen 14:e Juni är bara ca: 200-300 meter norr om kusabäcken med gruvområde där bilden på graven + ev. fynd sko och väska 2009 är ca 50 meter nedströms bäcken från platsen graven och säkert en 75 meter från angränsade skogsväg.
Tillägger i iaktagelsen bild som liknar en grav efter undersökningar gruvområdet nu i våras och somras + tips om ev. fynd väska och sko är enligt källor nu i år och från 2009.
Polisen vet om detta.
De som inte vet hur området är runt iaktagelsen Trankärrsvittnet! kan jag meddela att området är ett gruvområde med skogar och mindre skogstigar och skogsväg som löper paralellt med grusvägen över Lugnåsberget som binder samman E20 och väg 26 till skövde.
Sammantaget så blir det för mycket omständigheter runt allt med bil,fynd,iaktagelser omgivningen och även namn i klientelet kretsar Lugnåsberget kopplade till Helena då -92. De namnen i kretsarna är redan i omgångar presenterade på tråden och är intressanta för Polisen. Bl.a den person som rikskrim var intresserad av någon gång 2000-2001. I dennes persons krets finns par intressanta namn utöver tidigare nämnda personer som B.W och någon Dansk.
Inte konstigt att Jenvén sade i TV/radio P4 i vintras att tips har kommit in men det är endast omständigheter i ett par av tipsen som kommer utredas och som polisen kan gå vidare och arbeta med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Mja,, på den punkten är vittnet/vittnena osäker. "Någon slags dekal" är snarare vad vi har att förhålla oss till. Vittnet upplever att polisen gärna ville lägga orden i mun på hen och få det till att dekalen var danskrelaterad.
Vi får givetvis även fram dekalen här med denna Rover i 200-serien om SP hade denna bil. Han bör med mycket stor sannolikhet haft en "GB"(Great Britain) dekal på denna bil som var inköpt i England och togs i bruk i Sverige.
Tidigt i tråden står det alltså att det bara är två oroliga personer som sitter i bilen som Trankärrsvittnet ser , senare blir det 2-3 personer, sedan 3 personer. Ja tror på att det är 2 personer, och att det är SP och BW som sitter i denna bil . Det är alltså här för att dumpa Helenas ryggsäck som de har glömt kvar i bilen som parkerades av på sjukhusparkeringen c.a 4.20.
" Bortförandeoperationen" (om jag får använda detta krassa ord) går alltså till så här med dessa två.
De tar alltså med Helena död eller medvetslös från lekplatsen , kör upp till "böjen" vid Sandviken (räddningshundmarkeringen) lägger kroppen där en stund.
Nu är frågan vart de hämtar material(pressening, eller plast. rep , tejp för inpackning) någonstans ?
Har dessa herrar sånt här någonstans på lämpligt ställe ?
Till "EM-huset" och leta mitt i natten kan innebära risk (om det finns något där) för upptäkt.
Gärdesgatan där BW är skriven bor hans far , kan ju finnas i ett förråd i källaren under huset misstänker jag.
Hos SP på Viktorigatan 16 G , kan vara ett alternativ givetvis och även i något förråd tillhörande den om natten helt öde golfbanan, precis där de befinner sig. BW spelande golf och hade anknytning hit enligt inlägget av Xeitum #9993 s, 833.
Ett snabbt inbrott här eventuellt eller om det var helt olåst på denna tid, en möjlighet.
Efter pakteringen drar man alltså tillbaka till småbåtshamnen vid Helenas bostadsområde , tar en eka , hämtar kroppen vid böjen Sandviken åker ut och dumpar vid c.a 1 distansminut, åker tillbaka till bostadsområdets småbåtshamn , förtöjer ekan igen där man tog den och springer upp till bilen igen på cykelvägen vid Vikingavägen,
SP kör tillbaka BW till "EM-huset" , jag tror detta starkt i och med de många "tvättandet av smutsiga kläder tidig morgon" uppgifterna bl a av Highlandertheonlyone #36453, s. 3038.
SP som jag misstänker är en mycket slug och garvad man, han har ju varit så förutseende då med att dra till Sverige i god tid som 21- åring och etablera ett liv här, alltför att undvika Polisens radar om han hade deltagit i kravaller och var rädd för Heyselstragedins efterräkningar. Verkar alltså sen innan ha en historia av att kunna /vilja ligga ett steg före Rättsväsendet. Jag tänker också fördomsfullt :kan inte detta sluga tankesätt vara överkvalificerat för en fotbollshuligan ?
Alltså SP resonerar som så att om vittnen har sett hans bil vara parkerad nära Stadt den kvällen och denna bil senare blir igenkänd och kan knytas till eventuella vittnesuppgifter vid "kritiska" platser på mordnatten, är det ingen risk han vill ta, utan han ställer den på den anonyma sjukhusparkeringen långt bort från Stadt och hans hem.
Som den huligan han är "gatuspringer" han sen mot sitt hem på Viktoriagatan 16 G, iklädd också vad jag förknippar lite med denna klädstil: sportigare fritidskläder eller finkläder av lite flashigare modell , knälånga shorts kan passa in här.
Han planerar givetvis att så fort som möjligt bli av med denna bil. Jag tror att han så fort som bara det är möjligt för honom kommer han att föra ut denna bil från Sverige tillbaka till England. Jag undrar om han bara skrotar denna bil för den bör nog vara ganska ny och det är ändå rätt mycket pengar det handlar om, utan han säljer av denna i ett land där de har noll vetskap om detta försvinnande.
Hur stämmer då denne SP in på vittnets uppgifter på sjukhusparkeringen 4.20.
* 175-180 cm lång , längden kan passa in mycket bra , en något kortare man under medellängd (disktrazan #4378 s, 365).
* 20-30 år , stämmer bra in var 26-27 år gammal (f.1965)
* Mer blond än mörk , detta vet jag ej , behöver ha bild om möjligt att tillgå.
* Vältränad , disktrazan nämde i samma inlägg att han skulle vara småfet, svårt att värdera
den uppgiften och även vad exakt vittnet har menat med begreppet.
* vita shorts och tröja , jag kan lätta tänka mig en fotbollshuligan i denna utstyrsel , en undring jag
har haft är om knälånga shorts eller piratmodell verklig var något man bar på fest vid denna tid
i Sverige , jag kan inte minnas att detta var så förekommande . En fundering.