2022-06-27, 23:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja, definitivt, låter som en farlig cocktail! (Och då menar jag inte tjack, bola och sprit..). Och inte för att vara fördomsfull men du är sällan bättre än dina bästa vänner liksom, samma skrot och korn! Så MK har kanske dessa tendenser som vi lärt oss om BW och SP? Tränade han också på det där gymmet och tryckte?

Bra fråga som vi får bolla vidare i tråden. Finns någon som vet nåt om MK?
Citera
2022-06-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
PU har här i tråden flera gånger förnekat att han ens känner till någon med namnet BW, än mindre skulle han känt honom.
Fighter83 spräckte den bilden genom att hävda sig ha flertalet festbilder där de båda ses tillsammans.
Vilken version man väljer att tro på står ju var och en fritt såklart.

Samt var det inte så att när denna EM-Bilden dök upp så klippte BW bort MK? Vill inte riktigt kännas vid honom heller, trots att dom var Sambos den där sommaren.. Märkligt isf.........
Citera
2022-06-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Detta kan vara helt OT och kanske är det inte samma person men det dök upp en person vid namn Sh*ne i Karlstad någon gång på 90-talet. Jag minns inte hans efternamn men det efternamn som nämns i tråden låter bekant. Jag vet alltså inte om det här är samma person men han dök plötsligt upp från ingenstans och blev väldigt snabbt accepterad i kriminella kretsar. Om jag inte mins fel påstod han att han ursprungligen var engelsman men bott i USA. Han skröt också om en skottskada i ett ben som han ibland visade upp på fest. Han började umgås med ett lokalt mc-gäng som många år senare blev HA. Under tiden han hängde med dem började det gå rykten om att han inte var snäll mot tjejer och att han även skulle ha eller hade försökt våldta någon. En kvinnlig vän råkade ut för honom genom att han övertalade henne att röka hasch när hon var duktigt berusad på en fest. Hon slocknade och när hon vaknade var hon och han ensamma i hennes lägenhet utan kläder. Han försökte ha sex med henne mot hennes vilja, och hon beskrev en känsla av overklighet som att kroppen inte lydde och att hon hade svårt att freda sig. När han misslyckades med att ha sex med henne eftersom han inte fick upp den blev han hotfull men lämnade lägenheten när hon sagt att hennes kille var på väg dit. Sh*ne försvann senare från staden lika plötsligt som han dykt upp, och enligt rykten hade det skurit sig mellan honom och mc-gänget då det kommit fram att han hade något otalt med HA i England eller USA.

Jag vill återigen vara tydlig med att jag inte har någon aning om detta är samma Sh*ne som förekommer i den här tråden, men är det samma person är det ju intressant med ryktet att han ”inte var snäll mot tjejer” och att han inte var så noga med samtycke.

Du... Jag har något minne av att någon i tråden nämnde Shane och Karlstad. Ska söka lite i tråden😀
Citera
2022-06-28, 00:38
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
[/b]

Fet stil:

Iaktagelsen Trankärrsvittnet sett danskreggad bil med 2 oroliga personer morgonen 14:e Juni är bara ca: 200-300 meter norr om kusabäcken med gruvområde där bilden på graven + ev. fynd sko och väska 2009 är ca 50 meter nedströms bäcken från platsen graven och säkert en 75 meter från angränsade skogsväg.

Tillägger i iaktagelsen bild som liknar en grav efter undersökningar gruvområdet nu i våras och somras + tips om ev. fynd väska och sko är enligt källor nu i år och från 2009.
Polisen vet om detta.

De som inte vet hur området är runt iaktagelsen Trankärrsvittnet! kan jag meddela att området är ett gruvområde med skogar och mindre skogstigar och skogsväg som löper paralellt med grusvägen över Lugnåsberget som binder samman E20 och väg 26 till skövde.

Sammantaget så blir det för mycket omständigheter runt allt med bil,fynd,iaktagelser omgivningen och även namn i klientelet kretsar Lugnåsberget kopplade till Helena då -92. De namnen i kretsarna är redan i omgångar presenterade på tråden och är intressanta för Polisen. Bl.a den person som rikskrim var intresserad av någon gång 2000-2001. I dennes persons krets finns par intressanta namn utöver tidigare nämnda personer som B.W och någon Dansk.

Inte konstigt att Jenvén sade i TV/radio P4 i vintras att tips har kommit in men det är endast omständigheter i ett par av tipsen som kommer utredas och som polisen kan gå vidare och arbeta med.

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Mja,, på den punkten är vittnet/vittnena osäker. "Någon slags dekal" är snarare vad vi har att förhålla oss till. Vittnet upplever att polisen gärna ville lägga orden i mun på hen och få det till att dekalen var danskrelaterad.

Vi får givetvis även fram dekalen här med denna Rover i 200-serien om SP hade denna bil. Han bör med mycket stor sannolikhet haft en "GB"(Great Britain) dekal på denna bil som var inköpt i England och togs i bruk i Sverige.

Tidigt i tråden står det alltså att det bara är två oroliga personer som sitter i bilen som Trankärrsvittnet ser , senare blir det 2-3 personer, sedan 3 personer. Ja tror på att det är 2 personer, och att det är SP och BW som sitter i denna bil . Det är alltså här för att dumpa Helenas ryggsäck som de har glömt kvar i bilen som parkerades av på sjukhusparkeringen c.a 4.20.

" Bortförandeoperationen" (om jag får använda detta krassa ord) går alltså till så här med dessa två.
De tar alltså med Helena död eller medvetslös från lekplatsen , kör upp till "böjen" vid Sandviken (räddningshundmarkeringen) lägger kroppen där en stund.

Nu är frågan vart de hämtar material(pressening, eller plast. rep , tejp för inpackning) någonstans ?
Har dessa herrar sånt här någonstans på lämpligt ställe ?
Till "EM-huset" och leta mitt i natten kan innebära risk (om det finns något där) för upptäkt.
Gärdesgatan där BW är skriven bor hans far , kan ju finnas i ett förråd i källaren under huset misstänker jag.
Hos SP på Viktorigatan 16 G , kan vara ett alternativ givetvis och även i något förråd tillhörande den om natten helt öde golfbanan, precis där de befinner sig. BW spelande golf och hade anknytning hit enligt inlägget av Xeitum #9993 s, 833.

Ett snabbt inbrott här eventuellt eller om det var helt olåst på denna tid, en möjlighet.

Efter pakteringen drar man alltså tillbaka till småbåtshamnen vid Helenas bostadsområde , tar en eka , hämtar kroppen vid böjen Sandviken åker ut och dumpar vid c.a 1 distansminut, åker tillbaka till bostadsområdets småbåtshamn , förtöjer ekan igen där man tog den och springer upp till bilen igen på cykelvägen vid Vikingavägen,

SP kör tillbaka BW till "EM-huset" , jag tror detta starkt i och med de många "tvättandet av smutsiga kläder tidig morgon" uppgifterna bl a av Highlandertheonlyone #36453, s. 3038.

SP som jag misstänker är en mycket slug och garvad man, han har ju varit så förutseende då med att dra till Sverige i god tid som 21- åring och etablera ett liv här, alltför att undvika Polisens radar om han hade deltagit i kravaller och var rädd för Heyselstragedins efterräkningar. Verkar alltså sen innan ha en historia av att kunna /vilja ligga ett steg före Rättsväsendet. Jag tänker också fördomsfullt :kan inte detta sluga tankesätt vara överkvalificerat för en fotbollshuligan ?

Alltså SP resonerar som så att om vittnen har sett hans bil vara parkerad nära Stadt den kvällen och denna bil senare blir igenkänd och kan knytas till eventuella vittnesuppgifter vid "kritiska" platser på mordnatten, är det ingen risk han vill ta, utan han ställer den på den anonyma sjukhusparkeringen långt bort från Stadt och hans hem.

Som den huligan han är "gatuspringer" han sen mot sitt hem på Viktoriagatan 16 G, iklädd också vad jag förknippar lite med denna klädstil: sportigare fritidskläder eller finkläder av lite flashigare modell , knälånga shorts kan passa in här.

Han planerar givetvis att så fort som möjligt bli av med denna bil. Jag tror att han så fort som bara det är möjligt för honom kommer han att föra ut denna bil från Sverige tillbaka till England. Jag undrar om han bara skrotar denna bil för den bör nog vara ganska ny och det är ändå rätt mycket pengar det handlar om, utan han säljer av denna i ett land där de har noll vetskap om detta försvinnande.

Hur stämmer då denne SP in på vittnets uppgifter på sjukhusparkeringen 4.20.

* 175-180 cm lång , längden kan passa in mycket bra , en något kortare man under medellängd (disktrazan #4378 s, 365).

* 20-30 år , stämmer bra in var 26-27 år gammal (f.1965)

* Mer blond än mörk , detta vet jag ej , behöver ha bild om möjligt att tillgå.

* Vältränad , disktrazan nämde i samma inlägg att han skulle vara småfet, svårt att värdera
den uppgiften och även vad exakt vittnet har menat med begreppet.

* vita shorts och tröja , jag kan lätta tänka mig en fotbollshuligan i denna utstyrsel , en undring jag
har haft är om knälånga shorts eller piratmodell verklig var något man bar på fest vid denna tid
i Sverige , jag kan inte minnas att detta var så förekommande . En fundering.
Citera
2022-06-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Vi får givetvis även fram dekalen här med denna Rover i 200-serien om SP hade denna bil. Han bör med mycket stor sannolikhet haft en "GB"(Great Britain) dekal på denna bil som var inköpt i England och togs i bruk i Sverige.

Tidigt i tråden står det alltså att det bara är två oroliga personer som sitter i bilen som Trankärrsvittnet ser , senare blir det 2-3 personer, sedan 3 personer. Ja tror på att det är 2 personer, och att det är SP och BW som sitter i denna bil . Det är alltså här för att dumpa Helenas ryggsäck som de har glömt kvar i bilen som parkerades av på sjukhusparkeringen c.a 4.20.

" Bortförandeoperationen" (om jag får använda detta krassa ord) går alltså till så här med dessa två.
De tar alltså med Helena död eller medvetslös från lekplatsen , kör upp till "böjen" vid Sandviken (räddningshundmarkeringen) lägger kroppen där en stund.

Nu är frågan vart de hämtar material(pressening, eller plast. rep , tejp för inpackning) någonstans ?
Till "EM-huset" och leta mitt i natten kan innebära risk (om det finns något där) för upptäkt.
Gärdesgatan där BW är skriven bor hans far , kan ju finnas i ett förråd i källaren under huset misstänker jag.
Hos SP på Viktorigatan 16 G , kan vara ett alternativ givetvis och även i något förråd tillhörande den om natten helt öde golfbanan, precis där de befinner sig. BW spelande golf och hade anknytning hit enligt inlägget av Xeitum #9993 s, 833.

Ett snabbt inbrott här eventuellt eller om det var helt olåst på denna tid, en möjlighet.

Efter pakteringen drar man alltså tillbaka till småbåtshamnen vid Helenas bostadsområde , tar en eka , hämtar kroppen vid böjen Sandviken åker ut och dumpar vid c.a 1 distansminut, åker tillbaka till bostadsområdets småbåtshamn , förtöjer ekan igen där man tog den och springer upp till bilen igen på cykelvägen vid Vikingavägen,

SP kör tillbaka BW till "EM-huset" , jag tror detta starkt i och med de många "tvättandet av smutsiga kläder tidig morgon" uppgifterna bl a av Highlandertheonlyone #36453, s. 3038.

SP som jag misstänker är en mycket slug och garvad man, han har ju varit så förutseende då med att dra till Sverige i god tid som 21- åring och etablera ett liv här, alltför att undvika Polisens radar om han hade deltagit i kravaller och var rädd för Heyselstragedins efterräkningar. Verkar alltså sen innan ha en historia av att kunna /vilja ligga ett steg före Rättsväsendet. Jag tänker också fördomsfullt :kan inte detta sluga tankesätt vara överkvalificerat för en fotbollshuligan ?

Alltså SP resonerar som så att om vittnen har sett hans bil vara parkerad nära Stadt den kvällen och denna bil senare blir igenkänd och kan knytas till eventuella vittnesuppgifter vid "kritiska" platser på mordnatten, är det ingen risk han vill ta, utan han ställer den på den anonyma sjukhusparkeringen långt bort från Stadt och hans hem.

Som den huligan han är "gatuspringer" han sen mot sitt hem på Viktoriagatan 16 G, iklädd också vad jag förknippar lite med denna klädstil: sportigare fritidskläder eller finkläder av lite flashigare modell , knälånga shorts kan passa in här.

Han planerar givetvis att så fort som möjligt bli av med denna bil. Jag tror att han så fort som bara det är möjligt för honom kommer han att föra ut denna bil från Sverige tillbaka till England. Jag undrar om han bara skrotar denna bil för den bör nog vara ganska ny och det är ändå rätt mycket pengar det handlar om, utan han säljer av denna i ett land där de har noll vetskap om detta försvinnande.

* 175-180 cm lång , längden kan passa in mycket bra , en något kortare man under medellängd (disktrazan #4378 s, 365).

* Vältränad , disktrazan nämde i samma inlägg att han skulle vara småfet, svårt att värdera

* vita shorts och tröja , jag kan lätta tänka mig en fotbollshuligan i denna utstyrsel , en undring jag
har haft är om knälånga shorts eller piratmodell verklig var något man bar på fest vid denna tid

Helt klart ett möjligt scenario!! Bra jobbat!🙏

Det enda jag kan se som problem är vissa individers konstiga och udda beteenden kring denna kvällen, men som sagt vissa kanske bara gjorde allt för att distansera sig då det inte heller hade behov av ingå i en polisutredning, vissa kanske bara vara rädda för vad de kan tänka sig hört och sett, andra ville bara inte bli indragna då de själva kanske hade saker som de inte ville bli påkommna med, tex olagliga substanser och preparat. Detta scenariot hade ju förklarat en hel del! Och även besvarat vissa frågor om varför en individ inte kan ses som GM av Helenas anhöriga pga av relationen till den personen, en skrev här att om BW var GM så skulle systrarna vägra ta i "sanningen" då han stod HA och UA nära.
Citera
2022-06-28, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03

Intressant...genomtänkt och bra👍🏾
Citera
2022-06-28, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hur vanligt är det att man inte kan framställa vem gärningsmannen är?
Hej,
Jag tänker: Om snuten gör sitt jobb klaras brottet upp...i synnerhet högprio-ärenden såsom grövre brott.
Då landsortspolisen hade svårt med dylika fall från tidiga 90-talet (Helenafallet tex.) fanns stora risker för ”Bias”/(totalt misslyckande med utredning)!
Scotland Yard eller ex. FBI skulle fixa detta j-a ärende på två jävla veckor!!!
Citera
2022-06-28, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Helt klart ett möjligt scenario!! Bra jobbat!🙏

Det enda jag kan se som problem är vissa individers konstiga och udda beteenden kring denna kvällen, men som sagt vissa kanske bara gjorde allt för att distansera sig då det inte heller hade behov av ingå i en polisutredning, vissa kanske bara vara rädda för vad de kan tänka sig hört och sett, andra ville bara inte bli indragna då de själva kanske hade saker som de inte ville bli påkommna med, tex olagliga substanser och preparat. Detta scenariot hade ju förklarat en hel del! Och även besvarat vissa frågor om varför en individ inte kan ses som GM av Helenas anhöriga pga av relationen till den personen, en skrev här att om BW var GM så skulle systrarna vägra ta i "sanningen" då han stod HA och UA nära.
Du tänker helt rätt här SpiderRico!
Jag känner att tråden fått ny energi...dynamik!!
Fuck the police...vi löser detta själva...de som var i EM/Festhuset lever och de vet vad som hänt...det är troligt o jag finner detta högst sannolikt...blev fett förvånad att Kriminalkommissarie Thylén slängde in lilla handduken...jaja han gjorde sitt bästa och de hittade komprometterande mtrl. hos C.L..helt klart🤔
Nu när Thylén tydligen ska pensioneras och lägga utredningen på is får vi jobba vidare.
Jag kommer aldrig ge upp så länge jag lever...dessa så kallade människor ska inte komma undan så lätt!!!
Citera
2022-06-28, 04:31
Medlem
Eftersom jag är på nattskiftet tänkte jag passa på att räta ut en del frågetecken:
P.U var kanske inte en del av den inre kärnan där i Em-huset...järngänget som någon sa.
Däremot styrde han droger som tex. amfetamin, anabola, bensodiazepiner etcetera! P.K höll i trådarna här!
Gå på gymmet var en frekvent sysselsättning för flera av dessa ”herrar”!
P.U hade tydligen blivit tillfrågad om han kände till Helena...svaret: ”Jag har aldrig lagt märke till henne”! Jag har hört detta och kanske nämnt dito i tråden tidigare:
När P.K o P.U åkte bil tillsammans såg de Helena och då hade P.U yttrat typ: ”Wow..en sådan tjej skulle man ha” alltemedan P.K replikerade: ” She is way out of your league”!
Att P.U påstår att han inte kände igen Helena blir därför konstigt...dels från gym, dels från Stadt...Helena var en tjej med fördelaktigt yttre...att P.U påstår detta är skumt som f-n...i en liten stad som M-stad😲
Citera
2022-06-28, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Du tänker helt rätt här SpiderRico!
Jag känner att tråden fått ny energi...dynamik!!
Fuck the police...vi löser detta själva...de som var i EM/Festhuset lever och de vet vad som hänt...det är troligt o jag finner detta högst sannolikt...blev fett förvånad att Kriminalkommissarie Thylén slängde in lilla handduken...jaja han gjorde sitt bästa och de hittade komprometterande mtrl. hos C.L..helt klart🤔
Nu när Thylén tydligen ska pensioneras och lägga utredningen på is får vi jobba vidare.
Jag kommer aldrig ge upp så länge jag lever...dessa så kallade människor ska inte komma undan så lätt!!!

Haha! Tack min vän🙏 När vi knäckt det här ska vi dricka öl på Stadt och ha den låten på repeat

Jag tror att Thylén antingen följer ett narrativ om den ensamma Gärningsmannen, som man vill att ett sånt här fall ska ha, hon sprang in för henne en okänd person som rövade bort henne, så du letar efter just DEN personen, så du letar med karta och kompass efter någon som kan passa in i den mallen, en udda typ, en enstöring, som har dåliga sociala skills och har ett rykte att vara konstig mot tjejer, som kör runt själv utan syfte, CL passade nog bra in i den mallen, så honom måste det vara! Så försöker man trycka in den teorin i alla vinklar! Tex som att rösten kan ha studsat så det lät som flera röster...

Eller så har han bara gett upp och de gör som de gjorde med Skandiamannen, skyll på en redan avliden person utan några anhöriga som kan driva någon slags anmälan för förtal av avliden..
Citera
2022-06-28, 05:03
Medlem
Okej...då har vi E.M-hus i Krontorp, vid M-stads norra utfart mot E 20 (E 3:n för er som är något äldre&#128522 o samt Töreboda.
Där befinner sig x antal killar en stund efter stadshotellets stängning vid 02.00, natten mellan 13 o 14:e juni 1992.
De spelar kort, om lite pengar, en bekant var där, tex.han såg B.W paniktvätta nedsmutsade persedlar tidigt på söndagsmorgonen den 14:e juni 92’!
B.W kommer att träffa U.A oxå tidigt på söndagmorgonen...08-09-tiden enl. tidigare (i tråden)uppgifter.
Varför skulle de träffas så tidigt förresten?
När blev det känt att Helena saknades...varför skulle U.A o B.W bestämt träff tidigt annars...telefonerades det...fanns det telefon i EM-huset?
Jag skaffade min första mobil 1995...fanns knappt mobiler 1992!
Snuten hade mobiler 89 iallafall...gamla NMT...Hotline från Eriksson tror jag den hette...kosta 30 lax.. på den tiden😳
Nu ska jag uträtta lite nytta..ha det🕵️‍♂️
Citera
2022-06-28, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Eftersom jag är på nattskiftet tänkte jag passa på att räta ut en del frågetecken:
P.U var kanske inte en del av den inre kärnan där i Em-huset...järngänget som någon sa.
Däremot styrde han droger som tex. amfetamin, anabola, bensodiazepiner etcetera! P.K höll i trådarna här!
Gå på gymmet var en frekvent sysselsättning för flera av dessa ”herrar”!
P.U hade tydligen blivit tillfrågad om han kände till Helena...svaret: ”Jag har aldrig lagt märke till henne”! Jag har hört detta och kanske nämnt dito i tråden tidigare:
När P.K o P.U åkte bil tillsammans såg de Helena och då hade P.U yttrat typ: ”Wow..en sådan tjej skulle man ha” alltemedan P.K replikerade: ” She is way out of your league”!
Att P.U påstår att han inte kände igen Helena blir därför konstigt...dels från gym, dels från Stadt...Helena var en tjej med fördelaktigt yttre...att P.U påstår detta är skumt som f-n...i en liten stad som M-stad😲

Ja, det finns ändå en koppling mellan PU och "Järngänget" (Samt att mycket talar för att just Anabola och Amfetamin var något som vissa gillade också). Och enligt rykten så fanns det ju tydligen festbilder tillsammans.

Det jag däremot inte riktigt får ihop är att BW inte riktigt vill kännas vid MK (Det där med bilden) och PU inte vill kännas vid BW.. Medan BW tydligen fortfarande har kontakt med Bröderna O.. Kanske såpass enkelt att en händelse både förenade och slet isär "gänget" för om man ska utgå ifrån att Bröderna O inte har med det att göra, så borde de absolut veta vad som hände och hålla tyst om det..

Samt vet du om någon i "Järngänget" höll på med jakt? Vet inte om du läste mitt inlägg men har en lite tanke på varför de valde att sänka henne i Vänern istället för att gräva ner henne (om man utgår ifrån tesen Sten ifrån Kungälv). Jag tänker att en person som har kunskap inom jakt (Behöver nödvändigtvis inte vara jaktexamen, kanske en förälder som tagit med en som barn etc) men en person som har lite kunskap inom området skulle förstå att det kanske är bättre att sänka en kropp i Vatten/Vänern än försöka gräva ner en kropp, det är inte så lätt att transportera en kropp och gräva såpass djupt att inte något djur börjar gräva på platsen, eller att en jägare med hund stöter på graven av en slump etc.

Det var ju mycket skallgångskedjor och sökande etc. Tänker även att en person med jaktkunskap vet lite om paketering och van att se blod och ta hand om något dött utan att få panik på samma sätt etc etc, om du förstår min tanke? Det är ju rätt manliga grabbar som gillar manliga grejer, det är båtar, bilar, bärs, brudar, bänkpress, bola etc etc. Så jakt kanske inte är så främmande där heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in