Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
EM-huset i Krontorp och dom som bodde/ vistades där i juni -92 är högintressanta. Det finns som sagt olika tänkbara konstellationer som man bör titta närmare på.
Jag tror att dom 2-3 gärningsmännen återfinns i gänget som festade i EM-huset dvs. BW, MK, SP, MO och DO Det gäller bara att hitta rätt konstellation.?
Om jag skjuter lite ifrån höften, så har jag även lite tankar kring individerna som kan tänkas ha gjort detta brott.. Visst det finns många pjäser på brädet men om man tänker lite vad som krävs för att faktiskt genomföra brottet i sig (Om man utgår ifrån att det var någon form av misshandel/våldtäktsförsök- som spårade ur till grovt vållande till annans död/dråp, jag personligen tror inte det var meningen att hon skulle dö eller att tex röva bort henne utan att hon antagligen avled på plats och sen flyttades.
Så är det någon som är duktig på psykologi så får ni gärna rätta mig där jag har fel..Men jag tänker att det kanske krävs en del att gå över denna gräns, dvs att även om sprit kan göra så man blir arg/aggressiv så krävs det ändå en viss typ av individ att smälla till någon, sen slå en tjej, ge sig på en tjej osv..
Så jag utgår nästan ifrån att denna person är en person som har ett aggressivt beteende/ passivt aggressivt beteende gällande tjejer, person med stort ego. Som inte kan ta ett nej, någon som kan gå över gränsen och har gjort saker innan som kan ses som gränsöverskridande. Det har gått rykten om anabola steroider, droger, det för mig säger mycket! Det visar att en person är beredd att ta till olagliga preparat/bryta mot regler för att nå sitt eget mål osv. Samt att man inte är rädd för att begå brott (Sen kanske anabola och droger inte är jättegrova brott men i sammanhanget i sig). Tänker att en sån person med sprit i kroppen kan bli en farlig individ om det redan finns andra substanser inblandande.
Men visst en person som blir väldigt förändrad på fyllan och har svårt att ta ett nej (kanske mycket undertryckt ilska och egot blir sårat) så kan även en sån individ bli farlig.
Fast där jag vill landa är efter själva gärningen.. Liksom beslutet att ta bort kroppen, får känslan att det beslutet gick så fort, det måste liksom visa på något mer, dvs att även om man går över gränsen och blir så arg så man flyger på någon, även om det är en våldtäkt som spårar ur så är det så pass aggressivt att personen även avlider.. så måste ju reaktionen bli väldigt panikartad efteråt... typ; "Det var inte meningen att det skulle sluta så här!"
men här är det precis som att man valde att ta bort kroppen... liksom som att det är det mest logiska resonemanget. Inte ringa polisen, inte springa därifrån, inte gömma sig eller vad som. Utan att köra runt bilen och lyfta in henne i bilen och få henne att försvinna.. Känns som att det är ytterligare gränser som överskrids..
Sen pricken över i'et att hålla tyst om det i alla år. Det måste vara en viss typ av individ/individer att stå pall för allt detta rent mentalt, även om vissa kanske har uppvisat vissa saker i efterhand. Även det borde man i största beaktning, vem blev förändrad efter händelsen.. slöt sig, isolerade sig, började dricka.. alternativt tvärtom tänker jag också. Den som inte gjorde en min, gick till jobbet som ingenting, den som ville gå vidare, vända blad, typ man uppvisar ingen sympati gentemot offret och dess nära.. något sånt kanske?
En annan sak, om man nu vill bli av med en kropp, det är som sagt kanske inte det lättaste om man inte är van vid sånt, vilket vi kan utgå ifrån att ingen av GMs egentligen är...hantera ett lik är liksom inte lätt, nu tror jag inte de grävde ner henne utan sänkte henne i Vänern, men varför togs det beslutet? Kan det vara så att någon av dem visste att det inte är lätt att gräva ner en kropp, flytta en kropp en längre sträcka, det är ändå en död människa (läste någonstans att många vill täcka över personens ansikte då de livlösa ögonen tydligen ska vara väldigt påfrestande för psyket) samt att man måste gräva djupt och man har inte all tid i världen, det finns likhundar och skallgångskedjor etc. Stycka en kropp kan jag tänka är ännu svårare.. men min tanke är att många av dessa som man ser som misstänkta är rätt grabbiga, det är bilar, båtar, fotboll, brudar och bärs.. är några/någon av dem jägare? Dvs kanske är lite van vid att hantera döda djur.. dvs man har en del info om hur man förflyttar ett dött djur, kanske att man måste snabbt bli av med liket innan det börjar lukta, rigor mortis, en jägare kan av en slump stöta på där man grävt med en hund, jag vet inte men en person med tex jägarexamen kanske har en del info om hur man gör med djur, van vid blod etc etc.
Som sagt bara tankar och skjuter ifrån höften.