2022-06-28, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Var skrev jag att någon varit tvungen att sälja PGA nedgången?
Hur virrig är du?
Jävligt virrig.
För det var DU som skrev att ingen kommer sälja, och titta nu lilla flanders.
Alla dina vinstpengar, dvs det enda du har, ryker på några månader bara.
Rätt åt dig.

Vem är det som är påtänd egentligen som påstår att denne ser fram emot att sin egna lgh ska gå ner i värde 30% för att denne ska kunna byta upp sig? Låter lite omvänt.

Jag har aldrig sagt att ingen kommet sälja. Förmodligen få andra heller. Det har du drömt upp i något av dina rus. Eller kanske du ska länka till ett inlägg när jag sagt det? Jag ber dig gång på gång att länka till alla dessa påståenden du pådyvlar andra men varje gång blir det tyst från dig.

Att marknaden går ner generellt är bara positivt för alla som inte är maxbelånade och någon gång ska byta upp sig. Detta är extremt elementärt och det fattar tom slemhog. Du är rätt ensam på idiotins tron i den här tråden.
2022-06-28, 07:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Jaha, du sitter i en rutten hyresrätt. Borde jag ha förstått.

Jag bor inte i Sverige.
Finns gott om ruttna br, speciellt de i innerstan.
Hundra år gamla är vissa.
Jag förstår att det börjar bli svettigt för dig.

Sa jag inte till er 2021 att smarta pengar sålde 2021.
Vi såg rekordförsäljningar i volym, och vem gick igång på det tror du? flanders.

För varje köpare finns det en säljare.
Men det fattar inte idioter som ni.

Nu har ni köpt in er på toppen i ett Sverige som är i förfall och priserna per kvm har redan gått från 130K till 100K.
Senast redigerad av BlackRockInc 2022-06-28 kl. 07:57.
2022-06-28, 08:01
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Jag bor inte i Sverige.
Finns gott om ruttna br, speciellt de i innerstan.
Hundra år gamla är vissa.
Jag förstår att det börjar bli svettigt för dig.

Sa jag inte till er 2021 att smarta pengar sålde 2021.
Vi såg rekordförsäljningar i volym, och vem gick igång på det tror du? flanders.

För varje köpare finns det en säljare.
Men det fattar inte idioter som ni.

Nu har ni köpt in er på toppen i ett Sverige som är i förfall och priserna per kvm har redan gått från 130K till 100K.

Nu bor jag i en villa utanför stan och här är inflyttningstrycket högt och byggs nytt hela tiden.

Varför denna extrema bitterhet?
2022-06-28, 08:35
Avslutad
Citat:
Hur är jag en blatte när jag är från Sverige och flyttande utomlands efter att jag dumpat på dig

Ska du dela med dig av din förlust eller inte?

För flera år sedan, ja, vi är nere på 2016s nivåer.
Berätta nu om ditt helvita område i det invandrarinfesterade Sverige.
Där det byggs bostäder för fullt som tydligen ska vara positivt för priserna enligt dig?
Jag som trodde att det är bevisat att ett högre utbud påverkar priserna negativt.

Medelpriset per kvadratmeter för villor i Storgöteborg var 30000kr 2016. Idag 46000kr.

Inte för att jag bryr mig överhuvudtaget. Jag bor fint, men bra grannar, barfota promenadavstånd från sjö och långt, långt ifrån dig och din familj. Jag säljer inte min bostad, inte ens om jag får 100 miljoner för den.
2022-06-28, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Medelpriset per kvadratmeter för villor i Storgöteborg var 30000kr 2016. Idag 46000kr.

Inte för att jag bryr mig överhuvudtaget. Jag bor fint, men bra grannar, barfota promenadavstånd från sjö och långt, långt ifrån dig och din familj. Jag säljer inte min bostad, inte ens om jag får 100 miljoner för den.

Precis såhär resonerar de flesta svenskar. De kommer heller inte få panik för 3-4% ränta. Att sitta med +5 msek I lån hör till undantagsfall.

Men det finns en enorm bitterhet hos många skribenter i dessa trådar där alla bara sitter och hoppas på att världen ska gå under.
2022-06-28, 09:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Precis såhär resonerar de flesta svenskar. De kommer heller inte få panik för 3-4% ränta. Att sitta med +5 msek I lån hör till undantagsfall.

Men det finns en enorm bitterhet hos många skribenter i dessa trådar där alla bara sitter och hoppas på att världen ska gå under.

Vem är det som skriver att någon ska få panik?

Folk säljer regelbundet och bankerna lånar ut mindre.

Göteborg ligger på 2017s prisnivåer.

Sa inte du precis att du sitter och hoppas på att priserna ska gå ner ännu mer så du kan köpa en ny lgh, för det är ju enligt dig själv, så man byter upp sig?
2022-06-28, 09:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Medelpriset för storgöteborg 2016 var 46 tkr kvm.
Medelpriset är densamma idag.
2022-06-28, 09:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flanders

Från booli precis:

"Just nu händer det mycket på bostadsmarknaden. Rekordmånga bostäder ligger ute till försäljning och fler och fler tvingas sänka utropspriset för att köpare och säljare ska mötas."
2022-06-28, 10:49
Medlem
Citat:
Medelpriset för storgöteborg 2016 var 46 tkr kvm.
Medelpriset är densamma idag.

Vad yrar du om.
Du kan ladda ner exakta HOX siffor härifrån
https://valueguard.se/beskrivning

HOXHOUSEGBG stod som högst 2016 i 215.99 (December)
Senaste mätning i maj stod det i 289.55, påstår du att villa priserna har sjunkt 25% sen maj?
Senast redigerad av trickget 2022-06-28 kl. 10:52.
2022-06-28, 11:14
Medlem
Citat:
Nu håller du käft.

valueguard laggar och är knappast representativt.

https://husmask.se/home

Tyst nu, fittbög.

Ja, HOX laggar något eftersom du får medlet över en månad (vilket ger mindre brus och en siffra man mer kan lita på) och sifforna kommer halvägs in i nästa månad. Därför jag frågade om du påstar att det gått ner 25% sen Maj.
2022-06-28, 11:21
Medlem
Citat:
Nu håller du käft.

valueguard laggar och är knappast representativt.

https://husmask.se/home

Tyst nu, fittbög.
Husmask ja?

Enligt husmask var snittpriser för en enskild månad i storgöteborg som högst 40754 för villor 2016 (November), jämfört med juni i år 45852. Och då var det ändå en extrem peak i November 2016, snittet för året ligger under 35000.

Och just nu för villor i göteborg 5% ner från toppen. Enligt din egen källa, Husmask.
2022-06-28, 11:39
Medlem
sebno1s avatar
Nu är det över 1000 prissänkta objekt i Stockholms län, nästan på den nivå av utbud när marknaden var som hetast.

Skall försöka ta fram statistik på prissänkningarna i procent och framställa om det finns intresse?

Utöver tomter som såklart sänks mest och snabbast så leder detta objekt i prissänkning i Stockholms län.

https://www.booli.se/annons/4653079
En fyra i Järfälla som är rätt så nybyggt har sänks 50%. Från 4 miljoner till 2 miljoner kronor, i maj fick du ge lika mycket för en tvåa i området..

Senast en fyra såldes i området var i september 2021 och denna gick för 3,8 miljoner kronor.

Detta objekt är fortfarande inte sålt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in