Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
En annan sak i förbifarten; om någon kunde kolla upp vilka som residerade på Marieforsleden 101, 103, (105) och 111 (de s.k fångvaktarbostäderna) vid tidpunkten så vore det bra. Det är de enda privatbostäderna utanför centrum som Helena förmodligen passerar på hemvägen, och de har genom åren hyst en del icke rumsrent klientel.
Idag får man fram adresserna men år 1992 så fanns det inga personer folkbokförda på dessa nummer, bara på lägre nummer upp till 50-60.
Jag har funderat lite sista tiden och jag börjar tro vissa saker känns mer konkreta idag. Jag tror Helena promenerade med en man klädd i vitt över bron denna natt. Jag tror vidare att de blev upplockade i en bil längs vägen.
Jag tror de stannade vid stigen för att släppa av Helena och en av männen gick efter henne på stigen och något inträffade. Jag tror också att skriken och rösterna som hördes vid tidpunkten var Helena och hennes baneman.
Något gick snett på stigen, kanske ett våldtäktsförsök eller ett gräl där viss våld användes, när hon skrek och grinade så jag tror hennes baneman fick panik och kanske ströp henne. De körde in bilen vid lekplatsen och lastade in henne i den och försvann från platsen.
Jag är idag, precis som tidigare, helt säker på att det är personer som Helena kände och att man hittar GM inom hennes bekantskapskrets. Jag tror också de är nämnda här i tråden redan, åtminstone en av dessa.
Eftersom jag anser att vittnesmålet om skrik och bildörrar är korrekt så är tidpunkten ganska säker och det är även ganska säkert att en bil användes.
Jag tror att B.W är en av personerna som var med denna kväll.