2011-11-07, 03:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
En annan sak i förbifarten; om någon kunde kolla upp vilka som residerade på Marieforsleden 101, 103, (105) och 111 (de s.k fångvaktarbostäderna) vid tidpunkten så vore det bra. Det är de enda privatbostäderna utanför centrum som Helena förmodligen passerar på hemvägen, och de har genom åren hyst en del icke rumsrent klientel.

Idag får man fram adresserna men år 1992 så fanns det inga personer folkbokförda på dessa nummer, bara på lägre nummer upp till 50-60.

Jag har funderat lite sista tiden och jag börjar tro vissa saker känns mer konkreta idag. Jag tror Helena promenerade med en man klädd i vitt över bron denna natt. Jag tror vidare att de blev upplockade i en bil längs vägen.

Jag tror de stannade vid stigen för att släppa av Helena och en av männen gick efter henne på stigen och något inträffade. Jag tror också att skriken och rösterna som hördes vid tidpunkten var Helena och hennes baneman.

Något gick snett på stigen, kanske ett våldtäktsförsök eller ett gräl där viss våld användes, när hon skrek och grinade så jag tror hennes baneman fick panik och kanske ströp henne. De körde in bilen vid lekplatsen och lastade in henne i den och försvann från platsen.

Jag är idag, precis som tidigare, helt säker på att det är personer som Helena kände och att man hittar GM inom hennes bekantskapskrets. Jag tror också de är nämnda här i tråden redan, åtminstone en av dessa.

Eftersom jag anser att vittnesmålet om skrik och bildörrar är korrekt så är tidpunkten ganska säker och det är även ganska säkert att en bil användes.

Jag tror att B.W är en av personerna som var med denna kväll.
Citera
2011-11-07, 11:41
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Jo, omöjligt. Teorin håller inte pga. att Helena redan varit försvunnen i över 12 timmar då matchen på Malmö Stadion spelas..

Jo, teorin håller. Tyvärr skrev jag fel datum.
Så här är det:
Den 11:e juni (torsdagen): Danmark spelar 0-0 mot England på Malmö Stadion.
Danska supportrar skall därefter ta sig till Råsunda där Danmark möter Sverige på kvällen den 14:e juni (söndagen). Danska supportrar övernattar i Mariestad den 12: och 13:e och är alltså i Mariestad på kvällen/natten när Helena försvinner.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europam%C3%A4sterskapet_i_fotboll_1992#Sverige_i_E M_1992

Citera
2011-11-07, 17:12
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Idag får man fram adresserna men år 1992 så fanns det inga personer folkbokförda på dessa nummer, bara på lägre nummer upp till 50-60.
Tack. Förmodligen har väl adressen ändrats sedan dess då.

Någon som kan dra sig till minnes vilka som bodde där -92 då? Alltså i de röda husen som i dag har nr 101,103,109 och 111 och ligger precis utmed cykelvägen som löper parallellet med Marieforsleden strax efter polisstationen från centrum sett.

Sumping: Jo, när du ändrar parametrar i din tes så är den ju applicerbar. Dock bara på danska supportrar, inte på S.P och hans eventuella huliganhäng.
Man kan ju här dra sig till minnes polisens intresse för "dansken", samt vittnesuppgifter om en danskreggad bil på villtur i skogen tidig morgon den 14:e.
Citera
2011-11-07, 23:38
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
................. vittnesuppgifter om en danskreggad bil på villtur i skogen tidig morgon den 14:e.

Kan någon ge mer information om denne danskregistrerade bil?

Har detta tagits upp i media?

Mycket tacksam för svar.

Citera
2011-11-08, 21:39
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Någon som kan dra sig till minnes vilka som bodde där -92 då? Alltså i de röda husen som i dag har nr 101,103,109 och 111 och ligger precis utmed cykelvägen som löper parallellet med Marieforsleden

Vet en kvinna som bodde där i slutet av 80-talet, vet ej om dom bodde där 92, med en son i yngre tonåren. Skötsamma och trevliga personer. Har garanterat inget med Helenas försvinnande att göra.
Citera
2011-11-08, 22:25
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=326201125116Ab251

Jo denna bild kommer av en undersökning gruvområdet. Vad har Ni själva för uppfattning av denna bild!? Själv så ryser man i med kolla upp denna gravlikande grej. Tycker Polisen skall nosa med hundar där (likhundar). Tänka också på att detta fynd är från närheten 50 meter från ett annat fynd tips till Polis!! Där eventuella skor och väska kan ha hittats -2009. Kusabron med bäcken med tips till Polis nu i Januari -11.

Som man ser på bilden så har det gjorts försök gjorts täppa till den med granträ eller annat träslag tillfälligt som sedan har förmörkats genom åren, ett hastverk? Men av någon anlednig finns det någon som viljat dölja denna uppgrävda grav sedan många år tillbaka.

Repeterar detta inlägg eftersom det kan vara av vikt.

Eftersom Leffe gw i programet veckans brott nu i dag 8/11 visat bilder på någon grav som liknar graven från bilden som taget från Kusabron/lugnås -11 som bilderna från TV -reportaget!

Denna bild ovan inlägget "forumbilder" i inlägget är intressant!

Se efter och bedöm själva.
Inte menat att Leffes grav är detsamma med beskrivning! Utan denna grav med bild på flashback från Lugnås med kusabäcken är något annat.
Finns ett foto till på denna gravlikande grav. Men ur ett annat perspektiv.

KK12
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-11-08 kl. 22:34.
Citera
2011-11-09, 02:38
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Eftersom Leffe gw i programet veckans brott nu i dag 8/11 visat bilder på någon grav som liknar graven från bilden som taget från Kusabron/lugnås -11 som bilderna från TV -reportaget!
Ja, likheterna var faktiskt rätt slående! GW:s grav var dock, enligt min upfattning, ca 30% större.
Citera
2011-11-09, 22:19
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Tack. Förmodligen har väl adressen ändrats sedan dess då.

Någon som kan dra sig till minnes vilka som bodde där -92 då? Alltså i de röda husen som i dag har nr 101,103,109 och 111 och ligger precis utmed cykelvägen som löper parallellet med Marieforsleden strax efter polisstationen från centrum sett.

Sumping: Jo, när du ändrar parametrar i din tes så är den ju applicerbar. Dock bara på danska supportrar, inte på S.P och hans eventuella huliganhäng.
Man kan ju här dra sig till minnes polisens intresse för "dansken", samt vittnesuppgifter om en danskreggad bil på villtur i skogen tidig morgon den 14:e.

Fet stil:

Iaktagelsen Trankärrsvittnet sett danskreggad bil med 2 oroliga personer morgonen 14:e Juni är bara ca: 200-300 meter norr om kusabäcken med gruvområde där bilden på graven + ev. fynd sko och väska 2009 är ca 50 meter nedströms bäcken från platsen graven och säkert en 75 meter från angränsade skogsväg.

Tillägger i iaktagelsen bild som liknar en grav efter undersökningar gruvområdet nu i våras och somras + tips om ev. fynd väska och sko är enligt källor nu i år och från 2009.
Polisen vet om detta.

De som inte vet hur området är runt iaktagelsen Trankärrsvittnet! kan jag meddela att området är ett gruvområde med skogar och mindre skogstigar och skogsväg som löper paralellt med grusvägen över Lugnåsberget som binder samman E20 och väg 26 till skövde.

Sammantaget så blir det för mycket omständigheter runt allt med bil,fynd,iaktagelser omgivningen och även namn i klientelet kretsar Lugnåsberget kopplade till Helena då -92. De namnen i kretsarna är redan i omgångar presenterade på tråden och är intressanta för Polisen. Bl.a den person som rikskrim var intresserad av någon gång 2000-2001. I dennes persons krets finns par intressanta namn utöver tidigare nämnda personer som B.W och någon Dansk.

Inte konstigt att Jenvén sade i TV/radio P4 i vintras att tips har kommit in men det är endast omständigheter i ett par av tipsen som kommer utredas och som polisen kan gå vidare och arbeta med.
Citera
2011-11-10, 00:23
Medlem
kungkarl12es avatar
Angående plats där Helena kan finnas är Sandviken intressant utöver gruvområdet med kusabron.

Parkeringen vid sandviken ex.

Micke.R har ju med skallgång grävmaskin grävt vid Parkeringen efter tips att hund nosat upp något vid en håla.

Efter vi på flashback diskuterat denna händelse så var det någon par dagar senare som tutta eld på platsen omgivningen. Ingen helgdag utan en helt vanlig vardag!.
Omgivningen runt parkering i Mars -11 var rejält surt och blött och det måste ha vart någon envis person som med hjälp av tändmedel (kanske bensin) fick fjutt på brännbart material och fick det brinna rejält.

Varför just där? Och varför ett par dagar efter snacket på tråden om en ev. förvaringsplats Helena?

Något att fundera över eller diskutera.

Polisen är mycket intresserad av iaktagelser från morgonen 14:e Juni från Sandviken med golfbana enligt källor.

KK12
Citera
2011-11-10, 09:33
Medlem
Någon läcker uppgifter i tråden.
Inte svårt att räkna ut vem det är!
Citera
2011-11-10, 14:55
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrismon
Någon läcker uppgifter i tråden.
Inte svårt att räkna ut vem det är!
Tycker du det är negativt? Det har snart gått 20 år utan att det hänt någonting, du tycker kanske att folk ska fortsätta hålla käften?
Citera
2011-11-10, 16:58
Medlem
Citat:
Tycker du det är negativt? Det har snart gått 20 år utan att det hänt någonting, du tycker kanske att folk ska fortsätta hålla käften?
Det är inte så trevligt när jag lämnat den informationen i förtroende via PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in