2022-06-27, 13:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja absolut! Och bodde han och BW tillsammans och BW var den som gillade fest så är han Festprissen liksom! Medan bästa vännen och sambon är den som kör runt sin polare. Make sense eller..

Precis, BW kan vara GW's "Festprisse".

Ja MK skrev att han var "sambo" med BW denna EM sommar. Det passar ju perfekt då "att man kör mot där man bor, en bit utanför Mariestad" som GW säger.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-27 kl. 14:02.
Citera
2022-06-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Precis, BW kan vara GW's "Festprisse".

Ja MK skrev att han var "sambo" med BW denna EM sommar.

Det är bara en avstickare i detta "Gänget" som sticker ut lite, och det är han PU, tillhörde han detta kompisgäng? Han var kompis med BW elle? Typ träningspolare/festpolare eller något? Försöker få in han i en konstellation.

Mycket talar emot BW asså, han känns lite som den röda tråden,så om han inte var med så måste han iaf varit med och täckt upp för sina polare och hjälpt till på något sätt (bland annat ett rykte att han ska ha ringt upp folk och frågat vad de sagt samt som jag tolkade det sagt till folk vad de ska säga; Typ ; säg att du var full och inte minns") samt det med tvättmaskinen.. men det jag tycker vore det allra märkligaste gällande honom är det med skallgångskedjan och hans uttalande gällande skorna (om man väljer att tro på det ryktet dvs).
Citera
2022-06-27, 14:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det är bara en avstickare i detta "Gänget" som sticker ut lite, och det är han PU, tillhörde han detta kompisgäng? Han var kompis med BW elle? Typ träningspolare/festpolare eller något? Försöker få in han i en konstellation.

Mycket talar emot BW asså, han känns lite som den röda tråden,så om han inte var med så måste han iaf varit med och täckt upp för sina polare och hjälpt till på något sätt (bland annat ett rykte att han ska ha ringt upp folk och frågat vad de sagt samt som jag tolkade det sagt till folk vad de ska säga; Typ ; säg att du var full och inte minns") samt det med tvättmaskinen.. men det jag tycker vore det allra märkligaste gällande honom är det med skallgångskedjan och hans uttalande gällande skorna (om man väljer att tro på det ryktet dvs).

En annan märklig sak var att både BW och MK flyttade från Mariestad -95 när PR hade blivit häktad.
En ren slump givetvis - eller ett väl valt tillfälle?
3 år hade gått och polisen trodde nu att dom äntligen hade hittat rätt GM.
Kan tänka mig att det hade väckt mer uppmärksamhet om både BW och MK hade flyttat tidigare. Det är lätt att få känslan av att dom båda ville komma bort från stan.

PU ingick inte i kompisgänget som bodde och hängde i EM-huset. Det är möjligt att man kände till varandra men om det var mer än på den nivån vet jag faktiskt inte.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-27 kl. 14:49.
Citera
2022-06-27, 14:57
Medlem
Citat:
En annan märklig sak var att både BW och MK flyttade från Mariestad -95 när PR hade blivit häktad.
En ren slump givetvis - eller ett väl valt tillfälle?
3 år hade gått och polisen trodde nu att dom äntligen hade hittat rätt GM.
Kan tänka mig att det hade väckt mer uppmärksamhet om både BW och MK hade flyttat tidigare. Det är lätt att få känslan av att dom båda ville komma bort från stan.

PU ingick inte i kompisgänget som bodde och hängde i EM-huset. Det är möjligt att man kände till varandra men om det var mer än på den nivån vet jag faktiskt inte.

Nej, han känns lite som en outsider, kanske hängde på samma fester osv (tänker att alla känner alla lite) men kanske ingen du delar denna hemlighet med. Isf om han ska in i en konstellation så måste det vara någon annan? Tex KM och PU men vet inte hur deras relation var.. jag tror det är lite det som avgör, GMs relation till varandra, jag menar att detta krävs en nära relation till varandra, tillit, broderskap, lojalitetsband som står emot tidens gång etc.

Ja, och fall MK var på Stadt denna kvällen så är det stor sannolikhet att han såg och hängde med sin "sambo" efter Stadt. Då återstår det ju frågan om vad som är MKs alibi, för BWs alibi var la någon tjej, konstigt att de inte har varandra som alibi om de bor ihop etc.

Samt att flytta ifrån stan blir ju lite suspekt i det stora hela. Dom två känns ju som potentiella GMs helt klart!
Citera
2022-06-27, 18:08
Medlem
Citat:

EM-huset i Krontorp och dom som bodde/ vistades där i juni -92 är högintressanta. Det finns som sagt olika tänkbara konstellationer som man bör titta närmare på.

Jag tror att dom 2-3 gärningsmännen återfinns i gänget som festade i EM-huset dvs. BW, MK, SP, MO och DO Det gäller bara att hitta rätt konstellation.?

Om jag skjuter lite ifrån höften, så har jag även lite tankar kring individerna som kan tänkas ha gjort detta brott.. Visst det finns många pjäser på brädet men om man tänker lite vad som krävs för att faktiskt genomföra brottet i sig (Om man utgår ifrån att det var någon form av misshandel/våldtäktsförsök- som spårade ur till grovt vållande till annans död/dråp, jag personligen tror inte det var meningen att hon skulle dö eller att tex röva bort henne utan att hon antagligen avled på plats och sen flyttades.

Så är det någon som är duktig på psykologi så får ni gärna rätta mig där jag har fel..Men jag tänker att det kanske krävs en del att gå över denna gräns, dvs att även om sprit kan göra så man blir arg/aggressiv så krävs det ändå en viss typ av individ att smälla till någon, sen slå en tjej, ge sig på en tjej osv..

Så jag utgår nästan ifrån att denna person är en person som har ett aggressivt beteende/ passivt aggressivt beteende gällande tjejer, person med stort ego. Som inte kan ta ett nej, någon som kan gå över gränsen och har gjort saker innan som kan ses som gränsöverskridande. Det har gått rykten om anabola steroider, droger, det för mig säger mycket! Det visar att en person är beredd att ta till olagliga preparat/bryta mot regler för att nå sitt eget mål osv. Samt att man inte är rädd för att begå brott (Sen kanske anabola och droger inte är jättegrova brott men i sammanhanget i sig). Tänker att en sån person med sprit i kroppen kan bli en farlig individ om det redan finns andra substanser inblandande.

Men visst en person som blir väldigt förändrad på fyllan och har svårt att ta ett nej (kanske mycket undertryckt ilska och egot blir sårat) så kan även en sån individ bli farlig.

Fast där jag vill landa är efter själva gärningen.. Liksom beslutet att ta bort kroppen, får känslan att det beslutet gick så fort, det måste liksom visa på något mer, dvs att även om man går över gränsen och blir så arg så man flyger på någon, även om det är en våldtäkt som spårar ur så är det så pass aggressivt att personen även avlider.. så måste ju reaktionen bli väldigt panikartad efteråt... typ; "Det var inte meningen att det skulle sluta så här!"
men här är det precis som att man valde att ta bort kroppen... liksom som att det är det mest logiska resonemanget. Inte ringa polisen, inte springa därifrån, inte gömma sig eller vad som. Utan att köra runt bilen och lyfta in henne i bilen och få henne att försvinna.. Känns som att det är ytterligare gränser som överskrids..

Sen pricken över i'et att hålla tyst om det i alla år. Det måste vara en viss typ av individ/individer att stå pall för allt detta rent mentalt, även om vissa kanske har uppvisat vissa saker i efterhand. Även det borde man i största beaktning, vem blev förändrad efter händelsen.. slöt sig, isolerade sig, började dricka.. alternativt tvärtom tänker jag också. Den som inte gjorde en min, gick till jobbet som ingenting, den som ville gå vidare, vända blad, typ man uppvisar ingen sympati gentemot offret och dess nära.. något sånt kanske?

En annan sak, om man nu vill bli av med en kropp, det är som sagt kanske inte det lättaste om man inte är van vid sånt, vilket vi kan utgå ifrån att ingen av GMs egentligen är...hantera ett lik är liksom inte lätt, nu tror jag inte de grävde ner henne utan sänkte henne i Vänern, men varför togs det beslutet? Kan det vara så att någon av dem visste att det inte är lätt att gräva ner en kropp, flytta en kropp en längre sträcka, det är ändå en död människa (läste någonstans att många vill täcka över personens ansikte då de livlösa ögonen tydligen ska vara väldigt påfrestande för psyket) samt att man måste gräva djupt och man har inte all tid i världen, det finns likhundar och skallgångskedjor etc. Stycka en kropp kan jag tänka är ännu svårare.. men min tanke är att många av dessa som man ser som misstänkta är rätt grabbiga, det är bilar, båtar, fotboll, brudar och bärs.. är några/någon av dem jägare? Dvs kanske är lite van vid att hantera döda djur.. dvs man har en del info om hur man förflyttar ett dött djur, kanske att man måste snabbt bli av med liket innan det börjar lukta, rigor mortis, en jägare kan av en slump stöta på där man grävt med en hund, jag vet inte men en person med tex jägarexamen kanske har en del info om hur man gör med djur, van vid blod etc etc.

Som sagt bara tankar och skjuter ifrån höften.
Citera
2022-06-27, 21:11
Medlem
Citat:
[ang. P.U]Nej, han känns lite som en outsider, kanske hängde på samma fester osv (tänker att alla känner alla lite) men kanske ingen du delar denna hemlighet med. Isf om han ska in i en konstellation så måste det vara någon annan?
PU har här i tråden flera gånger förnekat att han ens känner till någon med namnet BW, än mindre skulle han känt honom.
Fighter83 spräckte den bilden genom att hävda sig ha flertalet festbilder där de båda ses tillsammans.
Vilken version man väljer att tro på står ju var och en fritt såklart.
Citera
2022-06-27, 21:12
Medlem
snurresprettiss avatar
Hur vanligt är det att man inte kan framställa vem gärningsmannen är?
Citera
2022-06-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
PU har här i tråden flera gånger förnekat att han ens känner till någon med namnet BW, än mindre skulle han känt honom.
Fighter83 spräckte den bilden genom att hävda sig ha flertalet festbilder där de båda ses tillsammans.
Vilken version man väljer att tro på står ju var och en fritt såklart.

Okej, tack min vän för info!

Sjukt-Intressant Elle? Att två personer plötsligt går åt varsitt håll och förnekar kännedom om varandra. Kanske bäst att inte synas tillsammans efter en viss tid..., Om någon frågar så känner jag ingen.. men sen samtidigt är det ju inte olagligt att inte vara vänner heller.. allt blir misstänksamt om man letar efter det! Helt plötsligt är alla GMs.. men jag finner det rätt intressant att man ständigt återkommer till ett visst antal personer. Om du frågar mig
Citera
2022-06-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hur vanligt är det att man inte kan framställa vem gärningsmannen är?

Det är nog rätt ovanligt, oftast vet nog polisen med släpps i brist på bevis. Polisiärt uppklarat tror jag det kallas. När dom vet men har inte tillräckligt för att gripa personen.. Det blev ju många missar i denna utredning som försvårat allt. Idag hade man nog jobbar betydligt annorlunda
Citera
2022-06-27, 22:14
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Jag återaktualiserar dessa inlägg om Sh*ne här. Märk att han han verkade ha kommit till Sverige som 21 åring och gift sig alltså redan under 1986 , efter Heyseltragedin 1985. Giftermål , svenskt medborgarskap ?

Jag läste på nätet om att Heysel- rättegångarna i Belgien inleddes 1989 och flera engelsmän dömdes och antagligen inte bara Liverpool- fans utan rena National Front- knutna element "(yrkeshuliganer") baserade i London och södra delarna av England. Det behöver absolut inte vara så att Sh*ne bara kunde vara Liverpool-supporter för att se matchen menar jag , särskilt inte om han verkade komma från Brighton -trakten.

Detta kan vara helt OT och kanske är det inte samma person men det dök upp en person vid namn Sh*ne i Karlstad någon gång på 90-talet. Jag minns inte hans efternamn men det efternamn som nämns i tråden låter bekant. Jag vet alltså inte om det här är samma person men han dök plötsligt upp från ingenstans och blev väldigt snabbt accepterad i kriminella kretsar. Om jag inte mins fel påstod han att han ursprungligen var engelsman men bott i USA. Han skröt också om en skottskada i ett ben som han ibland visade upp på fest. Han började umgås med ett lokalt mc-gäng som många år senare blev HA. Under tiden han hängde med dem började det gå rykten om att han inte var snäll mot tjejer och att han även skulle ha eller hade försökt våldta någon. En kvinnlig vän råkade ut för honom genom att han övertalade henne att röka hasch när hon var duktigt berusad på en fest. Hon slocknade och när hon vaknade var hon och han ensamma i hennes lägenhet utan kläder. Han försökte ha sex med henne mot hennes vilja, och hon beskrev en känsla av overklighet som att kroppen inte lydde och att hon hade svårt att freda sig. När han misslyckades med att ha sex med henne eftersom han inte fick upp den blev han hotfull men lämnade lägenheten när hon sagt att hennes kille var på väg dit. Sh*ne försvann senare från staden lika plötsligt som han dykt upp, och enligt rykten hade det skurit sig mellan honom och mc-gänget då det kommit fram att han hade något otalt med HA i England eller USA.

Jag vill återigen vara tydlig med att jag inte har någon aning om detta är samma Sh*ne som förekommer i den här tråden, men är det samma person är det ju intressant med ryktet att han ”inte var snäll mot tjejer” och att han inte var så noga med samtycke.
Citera
2022-06-27, 22:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Okej, tack min vän för info!

Sjukt-Intressant Elle? Att två personer plötsligt går åt varsitt håll och förnekar kännedom om varandra. Kanske bäst att inte synas tillsammans efter en viss tid..., Om någon frågar så känner jag ingen.. men sen samtidigt är det ju inte olagligt att inte vara vänner heller.. allt blir misstänksamt om man letar efter det! Helt plötsligt är alla GMs.. men jag finner det rätt intressant att man ständigt återkommer till ett visst antal personer. Om du frågar mig

Den mest "farliga" konstellationen måste vara BW, SP och PU men det räcker nog med BW och SP. Kanske även MK passar in här?
Citera
2022-06-27, 22:51
Medlem
Citat:
Den mest "farliga" konstellationen måste vara BW, SP och PU men det räcker nog med BW och SP. Kanske även MK passar in här?

Ja, definitivt, låter som en farlig cocktail! (Och då menar jag inte tjack, bola och sprit..). Och inte för att vara fördomsfull men du är sällan bättre än dina bästa vänner liksom, samma skrot och korn! Så MK har kanske dessa tendenser som vi lärt oss om BW och SP? Tränade han också på det där gymmet och tryckte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in