2022-06-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Jag tycker inte det är värt chansen utan man måste försöka få till en fredligt lösning hur svårt det än är. Det kan ju sluta med att Ryssland blir ännu mer förbannade om väst lägger sig för mycket och istället faktiskt beslutar sig för att ta hela Ukraina för att få ett slut på att NATO/USA/EU lägger sig i och få dom att upphöra med vapenleveranserna. Det var ju inte Rysslands plan från början men väst provocerar fram det här.
Mycket bra om Ryssland blir "förbannade", för det har de ju varit hela tiden, eller? Men visst är det alldeles utmärkt om de blir ännu lite mer arga. Förhoppningsvis så arga att de gör det misstaget vi väntar på.......sedan blir det fred, OCH fröjd...där den förtjänas såklart
Citera
2022-06-27, 20:43
Medlem
Citat:
Jag tycker inte det är värt chansen utan man måste försöka få till en fredligt lösning hur svårt det än är. Det kan ju sluta med att Ryssland blir ännu mer förbannade om väst lägger sig i för mycket och istället faktiskt beslutar sig för att ta hela Ukraina för att få ett slut på att NATO/USA/EU lägger sig i och få dom att upphöra med vapenleveranserna. Det var ju inte Rysslands plan från början men väst provocerar fram det här.

Ja stackars Ryssland som inte får invadera självständiga länder i fred. Styrkekram till dig kamrat!
Citera
2022-06-27, 20:44
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är inte värt speciellt mycket pengar alls att ha Nato styrkor i våra skärgårdar och på våra naturområden stup ikvarten…Tror många kommer bli rejält förvånade över hur många övningar de kommer hålla i Sverige om vi går med…
Står ryssarna i brödköer?

Jag tror att alla sunda människor har NATO övningar i Sverige än får köpcentrum sönderbombade. Vad tror du?

Du vet, jag vet att det bara är en tidsfråga innan de är brödköer i ryssland igen.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker inte det är värt chansen utan man måste försöka få till en fredligt lösning hur svårt det än är. Det kan ju sluta med att Ryssland blir ännu mer förbannade om väst lägger sig i för mycket och istället faktiskt beslutar sig för att ta hela Ukraina för att få ett slut på att NATO/USA/EU lägger sig i och få dom att upphöra med vapenleveranserna. Det var ju inte Rysslands plan från början men väst provocerar fram det här.

Det är inte längre någon som bryr sig om ryssarna är förbannade. Meddela snarast manusförfattaren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är nog bara du som ser en motsättning där.
Nej jag ser ren idioti. Kostnaden för att hålla 300000 stridsberedda västsoldater igång konstant är astronomisk…
Citera
2022-06-27, 20:46
Avslutad
Citat:

Borde man förhandlat om fred dag två av kriget?

Då borde Ryssland fått hela Ukraina inklusive alla vapen. Dessa vapen kunde man användt när man anföll Polen
Citera
Medlem
Citat:
Nej jag ser ren idioti. Kostnaden för att hålla 300000 stridsberedda västsoldater igång konstant är astronomisk…

Det är en anpassning till det nya säkerhetsläget. Jag tycker som sagt behovet förklaras mycket bra.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Är du dum på riktigt? Vad är alternativet? Låta putler leka kejsare?
Citera
Medlem
Citat:

Kostnaden för ditt älskade Ryssland att genomföra sin invasion i Ukraina kostar säkert ingenting däremot..
Citera
2022-06-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Jag tror att alla sunda människor har NATO övningar i Sverige än får köpcentrum sönderbombade. Vad tror du?

Du vet, jag vet att det bara är en tidsfråga innan de är brödköer i ryssland igen.
Risken för att Sverige skulle attackeras av Ryssland var minimal innan vi begärde inträde i Nato och nu har den tyvärr stigit…
Varför skulle ryssarna få brist på bröd? R u crazy man?
Citera
2022-06-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kostnaden för ditt älskade Ryssland att genomföra sin invasion i Ukraina kostar säkert ingenting däremot..
Givetvis ofantligt mycket mindre, men sådant fattar uppenbarligen inte naiva…
Citera
2022-06-27, 20:49
Medlem
Citat:
Givetvis ofantligt mycket mindre, men sådant fattar uppenbarligen inte naiva…

Källa på ditt efterblivna påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in