2022-06-27, 20:49
  #172429
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Jag tycker inte det är värt chansen utan man måste försöka få till en fredligt lösning hur svårt det än är. Det kan ju sluta med att Ryssland blir ännu mer förbannade om väst lägger sig i för mycket och istället faktiskt beslutar sig för att ta hela Ukraina för att få ett slut på att NATO/USA/EU lägger sig i och få dom att upphöra med vapenleveranserna. Det var ju inte Rysslands plan från början men väst provocerar fram det här.

Ni kan inte ta en potatisåker och du skrämmer med ett argt Ryssland. Huh.

Ni skall vara glada att Väst är såpass förnuftiga givet hur ni terrorbombar och slaktar er fram för att Putin vill stå staty på Röda Torget och följa den ryska traditionen att invadera och terrorisera grannländer. Ryssland har noll förhandlingsutrymme och enda anledningen att moderlandet inte är ett skattefritt turistparadis i beståndsdelar är pga vårt enorma tålamod.
__________________
Senast redigerad av Krakem 2022-06-27 kl. 20:52.
Citera
2022-06-27, 20:51
  #172430
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Risken för att Sverige skulle attackeras av Ryssland var minimal innan vi begärde inträde i Nato och nu har den tyvärr stigit…
Varför skulle ryssarna få brist på bröd? R u crazy man?

Ökat? Vi är med i NATO, vad ska mongolen göra?

Återigen, erat 3 dagars krig mot lillebror Ukrainas hemvärn har tvingar er att plocka fram era T-62. Vad tror du NATOs trupper gör med mongolen särskolearmé?

Brist på bröd? Nä, det kanske är det ni inte får brist på men allt annat?
Citera
2022-06-27, 20:51
  #172431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet du det? Det är ju inte så att Ukrainas militär inte har agerat från skolor, sjukhus och bostadsområden…

Du menar att Ukrainas militär satt i alla hus i större delen av Maruipol? Så lämpligt för den Ryska taktiken med massivt artilleri utan något speciellt vettigt sikte. Och att de hände IGEN, precis som på de allra flesta ställen de omtänksamma Ryssarna krigar. Så. Jävla. Lämpligt.
Citera
2022-06-27, 20:51
  #172432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
EXTRA !!!!!Ryssland i statsbankrutt,,,
Enda det i realiteten innebär är att västerländska finansinstitut kan gå omkull en efter en….
Hade govetvis varit smartare att låta ryssarna betala av på ain minimala statsskuld, men politiker är ju generellt inte särskilt smarta..
Citera
2022-06-27, 20:52
  #172433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Risken för att Sverige skulle attackeras av Ryssland var minimal innan vi begärde inträde i Nato och nu har den tyvärr stigit…
Varför skulle ryssarna få brist på bröd? R u crazy man?

Risken är minimal eftersom ryssen saknar kapacitet att ens korsa en å.
Vi går med i solidaritet med Finland och för att jävlas med Ryssland.

De får nog köer ska du se. Varför dubblades priset på mjölk i Moskva första veckan?
Citera
2022-06-27, 20:53
  #172434
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Jag tycker inte det är värt chansen utan man måste försöka få till en fredligt lösning hur svårt det än är. Det kan ju sluta med att Ryssland blir ännu mer förbannade om väst lägger sig i för mycket och istället faktiskt beslutar sig för att ta hela Ukraina för att få ett slut på att NATO/USA/EU lägger sig i och få dom att upphöra med vapenleveranserna. Det var ju inte Rysslands plan från början men väst provocerar fram det här.
Det är ingen som bryr sig om ryssgrisarna blir förbannade eller inte. Ryssland är ett uland där majoriteten av befolkningen lever som grisar i undermåligt byggda stior. Ryssland saknar helt och hållet internationell tyngd. När president Puta öppnar käften skrattar bara den övriga världen.
Det finns två sätt det här kriget kan sluta på. De ryska grisarna drar sig tillbaka från hela Ukraina inklusive Krim och betalar ett gigantiskt skadestånd till Ukraina. Alternativt så görs Ryssland om till ett gigantiskt grustag och de ryska grisarna slutar helt och hållet att existera.
Citera
2022-06-27, 20:53
  #172435
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Risken för att Sverige skulle attackeras av Ryssland var minimal innan vi begärde inträde i Nato och nu har den tyvärr stigit…
Varför skulle ryssarna få brist på bröd? R u crazy man?

Du låter som random kommunist gjorde på 80-talet. Varför skulle detta fantastiska land som producerar så mycket bröd ha brist på just bröd? Det har att göra med inflationen. Man får mindre mjöl för pengarna idag än vad man gjorde för fyra månader sen.
Citera
2022-06-27, 20:54
  #172436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej jag ser ren idioti. Kostnaden för att hålla 300000 stridsberedda västsoldater igång konstant är astronomisk…
Den kostar lite mer än att hålla igång de 300.000 ryska soldaterna som för tillfället är involverade i denna konflikten ja. Men det är bara för att vår(NATO osv) militär tas hand om samt räknas som värdeful personal. Men vart var det egentligen du ville komma med den kommentaren? Att det kostar för väst och det är hemskt, men inte när det kostar för Ryssland? Intje könstigt om en fnurar på det viset
Citera
2022-06-27, 20:55
  #172437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Du menar att Ukrainas militär satt i alla hus i större delen av Maruipol?
Nej, men du verkar inte förstå att båda sidor gör skada. speciellt när man håller till i civila områden!
Citera
2022-06-27, 20:56
  #172438
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Satans mördare, må dom brinna i helvetet.
President Zelensky: over 1000 civilians were in mall, destroyed by Russian missiles, in Kremenchuk. Even no estimation on casualties
https://liveuamap.com/en/2022/27-june-president-zelensky-over-1000-civilians-were-in-mall
EDIT: Puck tvåa.

Helt sjukt. Nu kan inte omvärlden blunda längre för vad de ryska avskummen håller på med. Krigsförbrytelser efter krigförbrytelser. Lögner efter lögner. Hot efter hot. Ryssarna är inga människor, de är djur och avarter. Det är dags att de ryska avskummen bombas tillbaka till stenåldern.
Citera
2022-06-27, 20:57
  #172439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fronten vid Kherson är synnerligen aktiv, Ukraina jobbar sig sakta framåt.



https://twitter.com/WarMonitor3/status/1541482179330547716


Goda nyheter och jag är tacksam för dina uppdateringar.
Citera
2022-06-27, 20:57
  #172440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du låter som random kommunist gjorde på 80-talet. Varför skulle detta fantastiska land som producerar så mycket bröd ha brist på just bröd? Det har att göra med inflationen. Man får mindre mjöl för pengarna idag än vad man gjorde för fyra månader sen.
Suck! Kolla upp Natolandet Turkiet? De har 4 gånger högre inflation än Ryssland och i Turkiet liksom i många andra västländer klagas det faktiskt på brödpriserna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in