2022-06-27, 20:37
  #172405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Snälla, hävdar du att ryssen är starkare idag med sina T-62 än innan dvärgen startade sin lilla operation?

Vad hände med de mäktiga VDV?

https://www.youtube.com/watch?v=gSzAnNU4u28

Var väl VDV och Wagner som pulvriserade Ukrainas arme vid popasna och sänkte
severodonetsk?
Citera
2022-06-27, 20:38
  #172406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilket är galet när man vet oddsen! Sen så har ju även Ukraina brutit avtal…
blah blah blah blah sedan så har ju blah blah blah. EXAKT samma upprepande som dag nummer ett, både här och på backen. Fattar du trögt eller är det helt enkelt din perceptiva förmåga som felar så till den grad att du inte funnit någonting annat att säga 100+ dagar senare? För en stund sedan gjordes en oemotsäglig attack mot ett köpcentrum i en stad som INTE är involverad i strid eller hyser varken nazister eller artilleri på cafe'erna. Och du sitter och slår dig för öronen och säger lalalalalala, I can't see, cuz the husky wee wee, blinded me, temporarely. En kristallklar ren attack på icke stridande = civila, och ändå fortsätter bara tjatet gå, som om inget hänt. Skam ta mig fan och inget annat
Citera
2022-06-27, 20:38
  #172407
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Johnson säger som det är, det går inte att förhandla en fred med en motpart som aldrig någonsin ämnar hedra ingångna avtal. Det är meningslöst, enda vägen är att hålla emot så långt det är möjligt.
Jag tycker inte det är värt chansen utan man måste försöka få till en fredligt lösning hur svårt det än är. Det kan ju sluta med att Ryssland blir ännu mer förbannade om väst lägger sig i för mycket och istället faktiskt beslutar sig för att ta hela Ukraina för att få ett slut på att NATO/USA/EU lägger sig i och få dom att upphöra med vapenleveranserna. Det var ju inte Rysslands plan från början men väst provocerar fram det här.
__________________
Senast redigerad av GoranPong 2022-06-27 kl. 20:41.
Citera
2022-06-27, 20:39
  #172408
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Underligt då att Stollenberg ändå vill tiodubbla Natos väpnade styrkor! Hänger inte riktigt ihop…

Vad sa jag? NATO blir starkare dag för dag, medans mongolerna kör T-62 or i Ukraina.

Vad ska din lille mongolkejsare göra nu? Hota med kärnvapen igen?
Citera
2022-06-27, 20:39
  #172409
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Var väl VDV och Wagner som pulvriserade Ukrainas arme vid popasna och sänkte
severodonetsk?

Var det VDV som sänkte Moskva?
Citera
2022-06-27, 20:39
  #172410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Dyrt? Värt varenda krona och vi behöver inte stå i brödköer.
Nej det är inte värt speciellt mycket pengar alls att ha Nato styrkor i våra skärgårdar och på våra naturområden stup ikvarten…Tror många kommer bli rejält förvånade över hur många övningar de kommer hålla i Sverige om vi går med…
Står ryssarna i brödköer?
Citera
2022-06-27, 20:39
  #172411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Var säkert bara runt 100 personer där men Ukraina ljuger som vanligt

100 personer är ok enligt dig?
Citera
2022-06-27, 20:40
  #172412
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Utan att Ryssland skickat nödvändiga trupper dit?

Så jävla dåliga är inte ukrainska armén.

Ryssland försökte men misslyckades så vet inte riktigt vad du menar? Men utan Natoträning och utrustning hade ryssen kanske lyckats.
Citera
2022-06-27, 20:41
  #172413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Underligt då att Stollenberg ändå vill tiodubbla Natos väpnade styrkor! Hänger inte riktigt ihop…

Det är nog bara du som ser en motsättning där. Det förklaras rätt bra. Ryssen fattar trögt så konsekvenser avskräcker inte utan garanterad och omedelbar förintelse måste vara uppenbar för den dummaste idiot så vi slipper fler ryska fiasko som Ukraina.
Citera
2022-06-27, 20:42
  #172414
Medlem
Tror ni verkligen att ryssen dog/tog skada? Verkar ha varit en ganska dålig träff?

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/vklsdh/a_ukrainian_drone_dropping_a_munition_on_a/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-06-27, 20:42
  #172415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
De bombade fortfarande mängder med civila mål helt utan militär funktion.
Hur vet du det? Det är ju inte så att Ukrainas militär inte har agerat från skolor, sjukhus och bostadsområden…
Citera
2022-06-27, 20:42
  #172416
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Var väl VDV och Wagner som pulvriserade Ukrainas arme vid popasna och sänkte
severodonetsk?

Finns VDV kvar efter Hostomel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in