2022-06-27, 17:18
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Jag förstår vad du menar med fungerar men det kommer aldrig vara av godo att försöka kringgå våran biologi. Det må kännas bra på något plan men andra plan kommer att rasa. Jag vill inte bara att dom ska ha huvudet över vattenytan, jag önskar dom mer än så.

Antar att du har egna intressen i att försvara alternativa syften, allt jag kan säga jag hoppas en dag du begriper vad som går dig förlorat.

Förstår du inte det mest basala om din biologi förstår du inte dig själv heller och du kommer göra fel beslut. Från attraktion till sexuell attraktion till njutningen av samlaget är allt en bilogisk mekanism som ska leda dig till avkomma.
Vad är det du tror att jag missar? Det estetiska med biologiska normer, den traditionella hemlängtan eller det praktiska när folk tvingar bete sig som ideal?

Tittar du på Maslows behovstriangel ser du att när man når toppen får man konstiga behov. I verkligheten följer vi inte en behovstriangel, det vi älskar går före livet.
Citera
2022-06-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Vad är det du tror att jag missar? Det estetiska med biologiska normer, den traditionella hemlängtan eller det praktiska när folk tvingar bete sig som ideal?

Tittar du på Maslows behovstriangel ser du att när man når toppen får man konstiga behov. I verkligheten följer vi inte en behovstriangel, det vi älskar går före livet.

Du menar vad som går dig förlorat genom att ge efter för lust till exempel? Enkelt svarat wife material, du har en längre och svårare väg dit och att stanna i.
Senast redigerad av TheFatDove 2022-06-27 kl. 17:49.
Citera
2022-06-27, 17:54
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Du menar vad som går dig förlorat genom att ge efter för lust till exempel? Enkelt svarat wife material, du har en längre och svårare väg dit.
Aha, tror det underlättare nu när folk kan gå ut med att de är LGBTQ. Hur har det blivit svårare? När en av hundratusen gör könsbyte? Tror du fått låten bögarnas fel på hjärnan. Det som är problemet idag är snarare bostadspriserna och inte LGBTQ.
Citera
2022-06-27, 18:15
Medlem
Citat:
Aha, tror det underlättare nu när folk kan gå ut med att de är LGBTQ. Hur har det blivit svårare? När en av hundratusen gör könsbyte? Tror du fått låten bögarnas fel på hjärnan. Det som är problemet idag är snarare bostadspriserna och inte LGBTQ.

Du vet att jag pratar till dig, om dig. Men det är för att du inte begrip en sådan basal sak som vad som för dig i säng med någon annan.

Så vad gör du här och diskuterar lgbtq och personlig utveckling om där finns viktigare ting att fokusera på?
Citera
2022-06-27, 18:18
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmniCarnifex
Jag tror som du att man kan inte födas i fel kön eller byta kön, det snällaste mot sig själv och sin omvärld är att vara ärlig kring det faktumet.
Att någon sedan vill anta en feminin eller maskulin livsstil är väl helt okej och människor ska inte behöva utstå trakasserier.

Men att som en del transkvinnor (män) gör, att anklaga lesbiska kvinnor för transfobi för att de inte vill ligga med en person med penis, är för mig djupt oetiskt och verklighetsfrånvänt!

Jag håller med skribenten OmniCarnifex om att individer av båda könen kan ha både maskulina och feminina egenskaper. Det är någonting vi behöver acceptera, eftersom det är en del av den normala variationen mellan individer.

Men att man har egenskaper som förknippas med motsatta könet, behöver inte betyda att ska behöva identifiera sig med det motsatta könet. En man bör få ha feminina egenskaper utan att behöva känna att han behöver utge sig som kvinna.

Som jag ser det, så bygger transsexualitet på intolerans.
Citera
2022-06-27, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
En växande skara i väst vänder sig mot hela HBTQI+ rörelsen, transsex och könsbyten börjar ligga under lupp.
Inte längesedan Karolinska stoppade hormonbehandling av barn då det visat sig ha katastrofala konsekvenser för de könsfirrade små rackarna.

RFSU/L protesterar mot alla som kritiserar könsbyten på barn, bjuder in barn till sina barnkollon för små blivande transor via föreningen TRANSAMMANS, där vuxna transor umgås med barn.

https://transammans.se/

Det lär bli blåsigare och blåsigare kring lgbtq, och jag hoppas inte att de som nu uppmuntrats till och fallit offer för den politiska agendan får utstå en storm längre fram, men det är att räkna med.
Citera
2022-06-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag håller med skribenten OmniCarnifex om att individer av båda könen kan ha både maskulina och feminina egenskaper. Det är någonting vi behöver acceptera, eftersom det är en del av den normala variationen mellan individer.

Men att man har egenskaper som förknippas med motsatta könet, behöver inte betyda att ska behöva identifiera sig med det motsatta könet. En man bör få ha feminina egenskaper utan att behöva känna att han behöver utge sig som kvinna.

Well said.

Blivit sån soppa allt det här med LGBT och pridefestivaler, känns mer som att det är ett sätt att genomsyra samhället med deras intoleranta världsbild.
Citera
2022-06-27, 18:26
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Du vet att jag pratar till dig, om dig. Men det är för att du inte begrip en sådan basal sak som vad som för dig i säng med någon annan.

Så vad gör du här och diskuterar lgbtq och personlig utveckling om där finns viktigare ting att fokusera på?
Bra fråga vad jag gör här... Kanske vill jag argumentera lite för att det är en kul utmaning. Om jag hade starkare sexdrift kanske jag skulle titta på porr istället. Jag letar inte fru därför att jag hellre sitt här och argumenterar. Att du påstår att hitta fru är det jag egentligen vill är bisarrt. Om du bara tittar på verkligheten så inser du nog att du har fel. Du vet inte ett piss om vad jag vill, för du ser mig inte ens som individ.
Citera
2022-06-27, 18:30
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Vi får njutning av sexuella relationer, men vi har slumpartade preferenser. Därför tycker jag att man får ha sex med vem man nu vill så vida den man har sex med kan samtycka och förstå konsekvenser. Dvs inga barn, inga djur.

Vad jag förstår har du avsmak för transsexuella och vill att de ska förbjudas från könsbytesoperationer inom Sverige, är det korrekt tolkning?
Det finns något som heter fortplantning. OM du är man och sätter på han i röven, så kommer inte fortplantningen fungera så bra. Du kanske tycker om att leka med andra mäns bajs och får njutning utav det. Det får vara din grej. Jag tycker det är sjukt, som att ett barn äter snorkråkor. Det betyder dock inte att jag hatar barnet, eller dig. Men det är äckligt och ingen slumpvis preferens.

Men alltså, att säga att vi har slumpartade preferenser, det du, så är det inte.
Normalfallet så tänder män på kvinnor och vice versa. Varför? För att fortplantningen fungerar bättre så.

Så den stora frågan är varför så många helt plötsligt blivit bögar och flator nu... Det var ju inte så att män på 1700 talet bögade i denna omfattningen.
Citera
2022-06-27, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Av sig själv, jag håller med. Det är synd att vi har ett ledarskap som för en politisk agenda som för med sig infantila tänkare som är högljudda och fördummar debatten och uppmuntrar dessa till kritiska beslut.

Tyvärr blir vården bakbunden av samhällsklimatet istället för att se till individens bästa.
Citera
2022-06-27, 18:40
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Det finns något som heter fortplantning. OM du är man och sätter på han i röven, så kommer inte fortplantningen fungera så bra. Du kanske tycker om att leka med andra mäns bajs och får njutning utav det. Det får vara din grej. Jag tycker det är sjukt, som att ett barn äter snorkråkor. Det betyder dock inte att jag hatar barnet, eller dig. Men det är äckligt och ingen slumpvis preferens.

Men alltså, att säga att vi har slumpartade preferenser, det du, så är det inte.
Normalfallet så tänder män på kvinnor och vice versa. Varför? För att fortplantningen fungerar bättre så.

Så den stora frågan är varför så många helt plötsligt blivit bögar och flator nu... Det var ju inte så att män på 1700 talet bögade i denna omfattningen.
Javisst, vi har helt förutsägbara preferenser och folk har alltid varit heterosexuella genom tiderna. Hermafroditos är helt baserad på fantasi och har ingen koppling till verkligheten. Detta är precis som barn som äter snorkråkor och stoppar snoppen i rumpan. Denna typ av barn är trotts all attraktiv och gynnas evolutionärt genom sexuell selektion. 1700-talet det var gyllene tider det! Då fans ju inga bögar...

Kanske vi ska tagga ner på alkoholen.
Citera
2022-06-27, 18:43
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Nöjer mig med det så länge, kör!

Vill man prompt byta kön, genomgå hormonbehandling eller på annat sätt vanställa den biologin man fått av födseln, så ska det INTE ske genom den skattebetalade sjukvården. Det var ett stort misstag att erkänna könsdyfori som en erkänt psykiatrikt tillstånd som kan innebära kostnadsfria fysiska ingrepp genom den allmänna sjukvårdsförsäkringen.

Vad vi har fått är en hel del förvirrade tonåringar som fått för sig att de bor i en kropp med fel kön, när det istället handlar om en ganska naturlig fas tonåringar går igenom då man inte är helt bombsäker på någonstin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in