2022-06-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Du fattar fortfarande inte, verkar lite trög. Det handlar om att det är energikrävande att visa sig från sin bästa sida när man plöjt igenom ett gäng tjejer som svarar som robotar. Du tror inte vi blir påverkade överhuvudtaget när 9 av 10 tjejer är levande zombies på varenda datingsida? Och när det väl matchar bra med någon keeper så är man så tömd på energi så det finns ingen ork eller lust att vara clown.

Som sagt, det finns inget energikrävande med att visa sig från sin rätta sida.
Att låsas vara något skulle såklart ta mycket energi.

Att vara rolig är dock inte att vara en clown. Det är en egenskap man har eller inte har.
Jag har krav på en rolig kille tex.
En kille som inte har någon humor skulle förmodligen tycka att det är vara en clown.
Humor är en egenskap många sätter högt. Och det är inte ansträngande för killar som har det.

Sen bryr sig såklart varken jag eller någon annan tjej om ifall ni är tömd på energi. Då hittar vi bara någon annan vi matchar bättre med. Det är en självklarhet.
Citera
2022-06-25, 16:09
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Som sagt, det finns inget energikrävande med att visa sig från sin rätta sida.
Att låsas vara något skulle såklart ta mycket energi.

Att vara rolig är dock inte att vara en clown. Det är en egenskap man har eller inte har.
Jag har krav på en rolig kille tex.
En kille som inte har någon humor skulle förmodligen tycka att det är vara en clown.
Humor är en egenskap många sätter högt. Och det är inte ansträngande för killar som har det.

Sen bryr sig såklart varken jag eller någon annan tjej om ifall ni är tömd på energi. Då hittar vi bara någon annan vi matchar bättre med. Det är en självklarhet.

För din del ja. Men du är tjej därför fattar du ingenting. Du kan lägga energi på EN kille om du vill. Vi måste ha många bollar I luften vare sig vi vill eller inte vilket visst är energikrävande att lära känna flera tjejer. Vad är det du inte fattar med detta? Varför är det svårt att ta in?

Det handlar inte om humor. Det handlar om ett första intryck men det fattar du inte heller. Märker att det är ingen idé att diskutera med dig för du applicerar dina egna erfarenheter och lägger ihop det med hur killar upplever datingvärlden, var väl ioförsig väntat. Alltid samma sak ingen ändring på den punkten när det kommer till brudar och dating, deras egna upplevelser ska såklart gälla alla andra för det är så deras värld ser ut. Egoistiskt och verklighetsfrånvänt.

Tydligen gör ni visst det eftersom man får griniga kommentarer när man inte underhåller er. Så ni bryr er i allra högsta grad, speciellt när ni tagit första kontakten. Lite kul att världen ska rasa samman när det nu är så enkelt för er med dating på nätet 😉 ändå rätt skönt fått sätta er på plats några gånger så vissa åtminstone har kommit ner på jorden.
Citera
2022-06-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
För din del ja. Men du är tjej därför fattar du ingenting. Du kan lägga energi på EN kille om du vill. Vi måste ha många bollar I luften vare sig vi vill eller inte vilket visst är energikrävande att lära känna flera tjejer. Vad är det du inte fattar med detta? Varför är det svårt att ta in?

Det handlar inte om humor. Det handlar om ett första intryck men det fattar du inte heller. Märker att det är ingen idé att diskutera med dig för du applicerar dina egna erfarenheter och lägger ihop det med hur killar upplever datingvärlden, var väl ioförsig väntat. Alltid samma sak ingen ändring på den punkten när det kommer till brudar och dating, deras egna upplevelser ska såklart gälla alla andra för det är så deras värld ser ut. Egoistiskt och verklighetsfrånvänt.

Tydligen gör ni visst det eftersom man får griniga kommentarer när man inte underhåller er. Så ni bryr er i allra högsta grad, speciellt när ni tagit första kontakten. Lite kul att världen ska rasa samman när det nu är så enkelt för er med dating på nätet 😉 ändå rätt skönt fått sätta er på plats några gånger så vissa åtminstone har kommit ner på jorden.

Det är inget tvång att vara med på tinder. Så skippa snacket om att ni måste hålla igång samtal med flera tjejer samtidigt.
Det är ett val ni gör, så ta eget ansvar istället för att skylla på att det är så jobbigt och energikrävande.
Citera
2022-06-25, 17:12
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Hur vet du det? Du är väl inte ute på Tinder eller andra dejtingsiter, det har du sagt tidigare att du aldrig skulle sänka dig så lågt.

Såg. väl ansiktet på honom och jämför med insta, andra sociala medier osv
Han är inte snygg PUNKT i jämförelse med hela övriga världen som finns på alla andra sociala appar
Nej, jag skulle inte ha Tinder då jag har insta och facebook samt en internationell sida.
Jag vill inte ha någon sån app PUNKT baserat på utseende
Citera
2022-06-26, 01:13
Medlem
Någon mer som inte längre hittar sökrutan där man kan söka efter sina matchningar med namn?
Har googlat men hittar inget om att den ska ha tagits bort.
Citera
2022-06-26, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Ja såklart kvinnan inte ska göra nånting mer än att bara sitta och vänta på att killen gör jobbet med att visa intresse. Visst kan man som kvinna bjuda ut på dejt om hon finner honom trevlig och så men jag tycker nog fortfarande att det är killens jobb att både visa intresse och att bjuda ut. Och samma sak gäller på Tinder.
Nej, jag tvivlar att man är intresserad av alla killar som tar kontakt och då kan man ju tacka nej till att dejta, är ju så det funkar och då får ju killen leta vidare.

Svårt att tro att det finns dem som är 40+ och använder snap. Däremot har man ju märkt att några killar i 20 års åldern använder det, tex en kille man jobbar med på jobbet.
Och ja, att en kvinna söker en riktig man är väl inte så konstigt, kan ju inte söka efter en omogen man precis som en man inte söker efter en omogen kvinna.
Visst kan man gå på krogen/fest enbart för att vilja lära känna folk och få nya kompisar utan något intresse av sex eller förhållande men då krävs det att man gillar att dricka som sagt.

Precis. Jag har inget intresse att dricka, så tror bästa är att ta via tinder eller någon annan dejtingsida. Och sedan kan man träffas på krogen. Så slipper man gå ut och dricka i onödan.

Tinder är ju dock en sexapp och jag är endast seriös.
Så finns ju andra liknande dejtingsidor fast som är inriktad på seriös dejting.

Såg en kille idag som jag var väldigt intresserad av för 3 år sedan. Det var även då jag använde tinder och han också.
Han var så snygg då och nu såg han gammal ut. Jag skulle kunna dejta honom, men han var inte lika snygg som för bara några år sedan.
Så jag tänkte att det är nog bäst att jag hittar en man nu medans jag fortfarande ser bra ut.
Tror att jag har goda chanser kunna hitta någon som är bra och som vill dejta seriöst också, kanske inte via tinder, Det lär väl bara vara slösa tid. Men kanske annan dejtingsida.
Citera
2022-06-26, 06:42
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Alltid lika komiskt med kvinnor i denna tråd som tror de är nån guds gåva till manligheten och är för "bra" för tinder ....
Humor är det...

Det är så underhållande när ni män dömer ut oss baserat på er fantasi

1. Tinder är en ytlig app
2. Flesta männen av vad jag har hört av vänner, släkt och kollegor saknar hjärnceller
3. Appen är inte gjord för introverta människor och fokuserar på vad du har som bil, hus och utseende

Finns andra sidor man kan lära känna människor baserat på personlighet och beteende

På en internationell basis så är männen väldigt alldagliga i jämförelse med internationell basis men beter sig som guds gåva

Finner dessutom varken spänning eller intresse att prata med 10000 svenskar i en app när jag kan prata med män ifrån Florida eller Kalifornien

Jag har inga problem med olika kultur/flytt/engelska därav är Tinder inget för mig

Vill det sitta duckface kvinnor som klickar på er baserat på kostym, hus och bil så får man göra det. Jag tänker inte klicka på random otrogna män med duck självförtroende
Senast redigerad av DixieD 2022-06-26 kl. 06:52.
Citera
2022-06-26, 11:21
Medlem
Träffade en tjej 33år gammal i torsdags, dejten vara typ 3timmar och de verkade som om vi hade trevligt -tyckte hon skrattade och fnissade hela tiden varvat med prat. Skjutsade hem henne och då satt hon kvar i bilen typ 15minuter och bara pratade fast hon kunde ha gått om hon ville.

Skrev ett facebook meddelande till henne på lördagsmorgon och tackade för de vi gjorde och sa att jag gärna skulle vilja ses igen, hon har sett meddelandet men inte svarat - lite konstigt att hon inte tagit bort mig som vän på Facebook kan ja tycka.

Antar att hon inte var intresserad?
Citera
2022-06-26, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
Träffade en tjej 33år gammal i torsdags, dejten vara typ 3timmar och de verkade som om vi hade trevligt -tyckte hon skrattade och fnissade hela tiden varvat med prat. Skjutsade hem henne och då satt hon kvar i bilen typ 15minuter och bara pratade fast hon kunde ha gått om hon ville.

Skrev ett facebook meddelande till henne på lördagsmorgon och tackade för de vi gjorde och sa att jag gärna skulle vilja ses igen, hon har sett meddelandet men inte svarat - lite konstigt att hon inte tagit bort mig som vän på Facebook kan ja tycka.

Hon ville att du skulle knulla henne men var lite för trög. Nu känner hon sig butthurt och alla försök till efterhandskonstruktioner ses som desperat. Kvinnor är bryska vettu.
Citera
2022-06-26, 11:41
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
?
Du tog inget initiativ. Turen har därför kommit till nästan snubbe i den 50-100 matchningar långa kön.
Citera
2022-06-26, 11:45
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Hon ville att du skulle knulla henne men var lite för trög. Nu känner hon sig butthurt och alla försök till efterhandskonstruktioner ses som desperat. Kvinnor är bryska vettu.

Eller hur. 3 timmar lång dejt utan att ligga eller ens hångla, trams. Enda gången en sådan lång date inte blivit ligg är när tjejen har mens då en hel del inte känner sig bekväma med ligg under mens perioden. Otur när det händer men då får man göra det bästa av situationen och vara så intim det går att vara.

3 timmar utan ens hångla på första dejten som är såpass lång då är det för mig en misslyckad date. Men så långa dater har jag aldrig haft utan att ens hångla/liggq. 3 timmar utan att ens vara intima då undrar jag om man ens är sugna på varandra.
Citera
2022-06-26, 11:52
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:

Varför skriver du ens ett Facebook meddelande? Har du inte hennes mobnr? Du skulle skrivit ett sms; hej! Tack för senast. Imorgon vill jag träffa dig. Jag hämtar upp dig med bilen kl 15.00. Och sen vänta på svar. Inte fråga om hon "kan" utan du vill träffa henne och då ska hon kunna och prioritera. Du visar vägen. Hon kommer svara isåfall.

Vad skrev du på Facebook? Något osäkert meddelande där du fråga om hon vill ses igen och om hon hade det trevligt senast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in