Citat:
Taylor Ogan har inte backat upp sitt påstående att 71% av alla kollisioner relaterade till ADAS skulle utgöras av FSD. Dessutom ganska orimligt med tanke på hur liten del av flottan som har FSD. Det är väl Taylor då som inte skall misskreditera utan anledning, och jag struntar i om han så äger halva Tesla, det är fortfarande ett påstående utan data bakom. 
Och varför skulle jag inte jämföra krascher orsakade av mjukvara som Waymo har med krasher orsakade av mjukvara som Tesla har. Du älskar ju att säga hur mycket mer avancerat system Waymo har, men med den statistiken är det ju tvivelaktigt att ens hävda att Waymos system skulle vara lvl 4, då det kraschar oftare än vad det skulle med en människa bakom ratten.

Och varför skulle jag inte jämföra krascher orsakade av mjukvara som Waymo har med krasher orsakade av mjukvara som Tesla har. Du älskar ju att säga hur mycket mer avancerat system Waymo har, men med den statistiken är det ju tvivelaktigt att ens hävda att Waymos system skulle vara lvl 4, då det kraschar oftare än vad det skulle med en människa bakom ratten.

” men med den statistiken är det ju tvivelaktigt att ens hävda att Waymos system skulle vara lvl 4” testa läs på vad SAEs Level 4 innebär.
Då du verkar ha problem att navigera på en hemsida kan jag skriva det istället.
” Level 4 (High Driving Automation)
The key difference between Level 3 and Level 4 automation is that Level 4 vehicles can intervene if things go wrong or there is a system failure. In this sense, these cars do not require human interaction in most circumstances. However, a human still has the option to manually override.
Level 4 vehicles can operate in self-driving mode. But until legislation and infrastructure evolves, they can only do so within a limited area (usually an urban environment where top speeds reach an average of 30mph). This is known as geofencing. As such, most Level 4 vehicles in existence are geared toward ridesharing
Waymo och Cruise är ju perfekta exempel på just level 4. Och Tesla är en perfekt beskrivning på level 2 ADAS med missledande reklam som indikerar att bilen kan köra sig själv