2022-06-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Taylor Ogan har inte backat upp sitt påstående att 71% av alla kollisioner relaterade till ADAS skulle utgöras av FSD. Dessutom ganska orimligt med tanke på hur liten del av flottan som har FSD. Det är väl Taylor då som inte skall misskreditera utan anledning, och jag struntar i om han så äger halva Tesla, det är fortfarande ett påstående utan data bakom.

Och varför skulle jag inte jämföra krascher orsakade av mjukvara som Waymo har med krasher orsakade av mjukvara som Tesla har. Du älskar ju att säga hur mycket mer avancerat system Waymo har, men med den statistiken är det ju tvivelaktigt att ens hävda att Waymos system skulle vara lvl 4, då det kraschar oftare än vad det skulle med en människa bakom ratten.

men med den statistiken är det ju tvivelaktigt att ens hävda att Waymos system skulle vara lvl 4” testa läs på vad SAEs Level 4 innebär.

Då du verkar ha problem att navigera på en hemsida kan jag skriva det istället.

Level 4 (High Driving Automation)

The key difference between Level 3 and Level 4 automation is that Level 4 vehicles can intervene if things go wrong or there is a system failure. In this sense, these cars do not require human interaction in most circumstances. However, a human still has the option to manually override.

Level 4 vehicles can operate in self-driving mode. But until legislation and infrastructure evolves, they can only do so within a limited area (usually an urban environment where top speeds reach an average of 30mph). This is known as geofencing. As such, most Level 4 vehicles in existence are geared toward ridesharing

Waymo och Cruise är ju perfekta exempel på just level 4. Och Tesla är en perfekt beskrivning på level 2 ADAS med missledande reklam som indikerar att bilen kan köra sig själv
Citera
2022-06-25, 14:01
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
men med den statistiken är det ju tvivelaktigt att ens hävda att Waymos system skulle vara lvl 4” testa läs på vad SAEs Level 4 innebär.

Då du verkar ha problem att navigera på en hemsida kan jag skriva det istället.

Level 4 (High Driving Automation)

The key difference between Level 3 and Level 4 automation is that Level 4 vehicles can intervene if things go wrong or there is a system failure. In this sense, these cars do not require human interaction in most circumstances. However, a human still has the option to manually override.

Level 4 vehicles can operate in self-driving mode. But until legislation and infrastructure evolves, they can only do so within a limited area (usually an urban environment where top speeds reach an average of 30mph). This is known as geofencing. As such, most Level 4 vehicles in existence are geared toward ridesharing

Waymo och Cruise är ju perfekta exempel på just level 4. Och Tesla är en perfekt beskrivning på level 2 ADAS med missledande reklam som indikerar att bilen kan köra sig själv

Så du vill hävda att det inte spelar någon roll hur många krascher ett lvl 4-system orsakar per rullad mil, eller hur begränsat område det än fungerar på, så är det fortfarande berättigat att klassas som lvl 4, men i samma andetag så menar du på att Teslas FSD är klassiskt lvl 2? Vill bara se så jag förstod dig rätt.

Och eftersom ingen källa dykt upp på att FSD skulle stå för 71% av ADAS-relaterade krasher så utgår jag ifrån att det helt enkelt var en miss av dig?
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-06-25 kl. 14:03.
Citera
2022-06-25, 16:04
Medlem
Citat:
Så du vill hävda att det inte spelar någon roll hur många krascher ett lvl 4-system orsakar per rullad mil, eller hur begränsat område det än fungerar på, så är det fortfarande berättigat att klassas som lvl 4, men i samma andetag så menar du på att Teslas FSD är klassiskt lvl 2? Vill bara se så jag förstod dig rätt.

Och eftersom ingen källa dykt upp på att FSD skulle stå för 71% av ADAS-relaterade krasher så utgår jag ifrån att det helt enkelt var en miss av dig?

Ok eftersom du fortsätter med Waymo jämförelsen även fast den är absurt dålig vilket du säkert vet så kan jag meddela lite fakta.

Datan i NHTSA är extremt ”taskig”(som en tesla fanboy hade sagt) då Bolagen som faktiskt har lvl 3+ dvs driverless behövde rapportera exakt allt där en krasch var involverad till skillnad ifrån Lvl 2 som Tesla där endast skador på Fotgängare/cyklister eller när AirBag utlöses behövde rapporteras vilket medför ett gigantiskt mörkertal. Detta vet du säkert om men vägrar nämna då det inte gynnar ditt narrativ. Majoriteten av krascher som var ”low speed” rapporterades inte av Tesla vilket är absurt tydligt då genomsnittshastigheten en Tesla kraschade i var 42.5mph jämfört med Waymos 4.7mph. Och Teslas data är som känt majoriteten på motorväg medans Waymo endast verkar i stadsmiljö.

Det med 71% är FSD i spliten FSD/AP togs ifrån https://twitter.com/taylorogan/status/1539300063930884099?s=21&t=bHUUX1p9ApHu50PgXJdaMw

Kan beskriva exakt hur den siffran togs fram. NHTSA har i sin complaints databas beskrivningar på exakt alla krascher. förarna har där beskrivit händelseförloppet och skriver då om FSD/AP användes. Denna kan krossrefereras mot de 264 krascher i NHTSAs rapport med fordonens VIN nummer.

Du får mer än gärna göra jobbet själv och se om du får ett annat resultat. Men känner jag dig rätt lägger du hellre tiden på att hitta på kreativa personangrepp
Senast redigerad av job230ge 2022-06-25 kl. 16:30.
Citera
2022-06-25, 19:10
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ok eftersom du fortsätter med Waymo jämförelsen även fast den är absurt dålig vilket du säkert vet så kan jag meddela lite fakta.

Datan i NHTSA är extremt ”taskig”(som en tesla fanboy hade sagt) då Bolagen som faktiskt har lvl 3+ dvs driverless behövde rapportera exakt allt där en krasch var involverad till skillnad ifrån Lvl 2 som Tesla där endast skador på Fotgängare/cyklister eller när AirBag utlöses behövde rapporteras vilket medför ett gigantiskt mörkertal. Detta vet du säkert om men vägrar nämna då det inte gynnar ditt narrativ. Majoriteten av krascher som var ”low speed” rapporterades inte av Tesla vilket är absurt tydligt då genomsnittshastigheten en Tesla kraschade i var 42.5mph jämfört med Waymos 4.7mph. Och Teslas data är som känt majoriteten på motorväg medans Waymo endast verkar i stadsmiljö.

Det med 71% är FSD i spliten FSD/AP togs ifrån https://twitter.com/taylorogan/status/1539300063930884099?s=21&t=bHUUX1p9ApHu50PgXJdaMw

Kan beskriva exakt hur den siffran togs fram. NHTSA har i sin complaints databas beskrivningar på exakt alla krascher. förarna har där beskrivit händelseförloppet och skriver då om FSD/AP användes. Denna kan krossrefereras mot de 264 krascher i NHTSAs rapport med fordonens VIN nummer.

Du får mer än gärna göra jobbet själv och se om du får ett annat resultat. Men känner jag dig rätt lägger du hellre tiden på att hitta på kreativa personangrepp

Jag litar ju knappast på att Taylor Ogan har gjort det jobbet korrekt iallafall då uppenbarligen har en agenda. Vem annars råkar göra ett reportage med en video ihopklippt för att trasha FSD. Kanske Snow Bull Capital där han är CEO har investeringar i konkurrerande teknik som Lidar. De är åtminstone väldigt pro-Kina. Luktar lite funky detta.
Citera
2022-06-25, 19:18
Medlem
Citat:
Jag litar ju knappast på att Taylor Ogan har gjort det jobbet korrekt iallafall då uppenbarligen har en agenda. Vem annars råkar göra ett reportage med en video ihopklippt för att trasha FSD. Kanske Snow Bull Capital där han är CEO har investeringar i konkurrerande teknik som Lidar. De är åtminstone väldigt pro-Kina. Luktar lite funky detta.

Dina konspirationsteorier slutar verkligen aldrig, istället för att hitta något som helst fel i data som är helt publik så kommer du på massa grejer? Snowbull Capital är long only, de kan inte vara kort tesla. Och även om de skulle vara kort (vilket inte är möjligt) så är ju datan helt publik? Foliehatten åker aldrig av när någon som helst negativ info kommer ut om tesla. Svårt att inte vara pro-Kina när de är dem som driver BEV industrin framåt

Och sen kan vi ju ta din uppenbara lögn om att han gjort ett ” reportage med en video ihopklippt för att trasha FSD. har du någon som helst koll så vet du att Taylor bjöd in en CNBC reporter att åka med i hans bil på FSD. Det som visas i videon är ju bara saker som hände under färden? Om något skulle det väl vara oetiskt att inte visa det som mjukvaran gör fel när den marknadsförs som ”Full self driving

Det är riktigt patetiskt, sluta sprid uppenbar missinformation. Du vet betydligt bättre (hoppas jag)
Senast redigerad av job230ge 2022-06-25 kl. 19:20.
Citera
2022-06-25, 19:31
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Dina konspirationsteorier slutar verkligen aldrig, istället för att hitta något som helst fel i data som är helt publik så kommer du på massa grejer? Snowbull Capital är long only, de kan inte vara kort tesla. Och även om de skulle vara kort (vilket inte är möjligt) så är ju datan helt publik? Foliehatten åker aldrig av när någon som helst negativ info kommer ut om tesla. Svårt att inte vara pro-Kina när de är dem som driver BEV industrin framåt

Och sen kan vi ju ta din uppenbara lögn om att han gjort ett ” reportage med en video ihopklippt för att trasha FSD. har du någon som helst koll så vet du att Taylor bjöd in en CNBC reporter att åka med i hans bil på FSD. Det som visas i videon är ju bara saker som hände under färden? Om något skulle det väl vara oetiskt att inte visa det som mjukvaran gör fel när den marknadsförs som ”Full self driving

Det är riktigt patetiskt, sluta sprid uppenbar missinformation. Du vet betydligt bättre (hoppas jag)

Fredric Lambert: Why do you hate Tesla so much?
Taylor Ogan: You know, uum, it goes really far back. I cant think of a worse company out there.
https://youtu.be/L5W_5Ji05ik

Taylors lilla" hit piece" på FSD:
https://youtu.be/D_SPymCay18

Reportern inleder med: Taylor is a self proclaimed Tesla fan.

Jag litar inte ett smack på vad denna snubben fabricerar men det verkar som du är en Taylor Ogan fanboy.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-06-25 kl. 19:33.
Citera
2022-06-25, 19:35
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Taylor Ogan: You know, uum, it goes really far back. I cant think of a worse company out there.
Anser du att det du citerar är representativt för hela hans svar på frågan?
Citera
2022-06-25, 19:49
Medlem
Citat:
Kan och får är väldigt olika saker. Rätt låga odds på att Tesla FSD kör bättre än du gör i SF. Sen kanske du inte fattar det för att du inte har erfarenhet av det, men vid någon punkt får du väl lita på andra om saker du inte kan något om.

För att vara rättvis kommer du ha större möjligheter än FSD (idag) att sedan korrigera/backa undan från dina misstag när du står där mitt i vägen och alla tutar på dig. Framförallt kommer folk förstå vad du säger om du sedan försöker verbalt kommunicera med dem.

För att ytterligare försvara dig skulle du köra bättre än Waymos bilar, som inte skulle komma någonstans.

Om du nu fortfarande inte begriper att level 2 vs level 5 handlar om vad bilen får göra - inte vad den kan göra - föreslår jag att vi slutar låta dig ta upp värdefull lagringskapacitet här inne.
Citera
2022-06-25, 19:49
Medlem
Citat:

Taylors lilla" hit piece" på FSD:
https://youtu.be/D_SPymCay18

Reportern inleder med: Taylor is a self proclaimed Tesla fan.

Jag litar inte ett smack på vad denna snubben fabricerar men det verkar som du är en Taylor Ogan fanboy.

Och där bevisade du just det jag har påstått. Att du medvetet sprider missinformation. Hur i helvete kan du lyssna på dendär intervjun och quotea it goes really far back. I cant think of a worse company out there. När det är den mest uppenbara sarkasmen en människa beskådat. Han säger ju sekunden senare att han är en fanboy, han har hjälpt till med deras delivery pushes GRATIS, han har vittnat i rätten åt tesla, han går på Tesla fanboy meetups. Han har ägt 4 teslor.

Här är en video där han vittnar i rätten för tesla https://www.youtube.com/watch?v=LEGVARXmukE&ab_channel=TaylorOgan (LÅÅNGT innan du köpte din första tesla aktie)

Brukar inte använda din specialitet med personangrepp men det är så fruktansvärt patetiskt att du quotear ett skämt som fakta. Lyssna en enda minut på klippet istället.
Senast redigerad av job230ge 2022-06-25 kl. 19:51.
Citera
2022-06-26, 07:27
Medlem
wwrs avatar
Inga Tesla får köra i Beidaihe när det kinesiska partiet har toppmöte. Samma förbud mot Tesla gällde på vissa gator i Chengdu när president Xi nyligen var på besök.

Tesla har åtta kameror på utsidan och en kamera inuti kupén. Video från kamerorna sänds via Internet till Kalifornien "för att hjälpa Teslan att köra bättre", men kineserna misstänker att kamerorna används för spionage.
Citat:
SHANGHAI, June 20 (Reuters) - Tesla (TSLA.O) cars will be prohibited from entering the Chinese coastal district of Beidaihe, site of a secretive annual summer party leadership conclave, for at least two months starting on July 1, a local traffic police official told Reuters on Monday.

The decision by the Beidaihe authorities comes just weeks after Tesla cars were also barred from driving on to some roads in the central city of Chengdu in early June, which coincided with a visit by Chinese President Xi Jinping to the city.

Last year, the Chinese military banned Tesla cars from entering its complexes, citing security concerns over cameras installed on the vehicles, Reuters reported at the time citing sources who had seen the directive.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/chinas-beidaihe-district-bar-tesla-cars-driving-july-local-police-2022-06-20/
Senast redigerad av wwr 2022-06-26 kl. 07:40.
Citera
2022-06-26, 09:05
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Anser du att det du citerar är representativt för hela hans svar på frågan?

Nej, men jag tycker det var de ärligaste orden som kom ur hans mun, ironiskt nog.
Citera
2022-06-26, 09:31
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Och där bevisade du just det jag har påstått. Att du medvetet sprider missinformation. Hur i helvete kan du lyssna på dendär intervjun och quotea it goes really far back. I cant think of a worse company out there. När det är den mest uppenbara sarkasmen en människa beskådat. Han säger ju sekunden senare att han är en fanboy, han har hjälpt till med deras delivery pushes GRATIS, han har vittnat i rätten åt tesla, han går på Tesla fanboy meetups. Han har ägt 4 teslor.

Här är en video där han vittnar i rätten för tesla https://www.youtube.com/watch?v=LEGVARXmukE&ab_channel=TaylorOgan (LÅÅNGT innan du köpte din första tesla aktie)

Brukar inte använda din specialitet med personangrepp men det är så fruktansvärt patetiskt att du quotear ett skämt som fakta. Lyssna en enda minut på klippet istället.

Taylor Ogan är sneaky och säger sig vara en fanboy för att sedan negga Elon och Tesla i alla lägen han hittar. Han vet att ingen skulle lyssna om han matade på med substanslös dynga som Peppa-pig eller wwr gör. Taylor sprider disinformation och TeslaQ följer och älskar honom. Att du är en Ogan fanboy är väldigt tydligt och förstår att du köper allt han säger rakt av och försvarar honom in i det sista, men det är rätt solklart att han har en agenda.

Taylor:
"When you start to dig, you start to realize Musk explains things the way they were explained to him; he doesn't actually know the ins and outs of many of his ventures. Everyone I know who has worked closely with Musk says this."

Han har blivit ertappad att skriva artiklar under ett pseudonym:

https://twitter.com/WR4NYGov/status/1489564666988793858?t=W_eMrCIXJs01x0QkYSawxw&s=19

...och det finns ändlöst med exempel på hans neggande med tveksamma strategier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in