2022-06-26, 02:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Bara för att det inte finns någon bra lösning i nuläget så behöver man inte ta till en dålig som man inte ens kan vara säker på ifall den fungerar eller om den faktiskt gör mer skada än nytta i längden.

Varför tror du att lösningen är dålig eller att den inte fungerar?
Citera
2022-06-26, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveyou84
Metoden skadar säkert längs vägen men omöjligt att den skadar mer än gör nytta…

Men ingen har ju egentligen en aning om hur många riktiga barn som Dumpen eventuellt kan ha räddat? Ett par stycken vet vi nog med säkerhet som med pedofilmamman, men även i dessa ärenden så är ganska mycket kritik befogad i hur ärendet skötts som tidigare framgått.

Och många av de män som Dumpen agerar mot agerar ju så korkat både i chattarna och vid konfrontation att det är mycket svårt att se hur de skulle kunna lyckas få till någon träff via nätet med en verklig tonåring? Vissa absolut, andra är helt klart gränsfall eller osannolika.
För varje uthängning som görs där det inte går att säga säkert ifall just den gäddan verkligen hade kunnat lyckas i verkligheten så kommer anhöriga oundvikligen att drabbas i någon form.

Och då har jag inte ens börjat problematisera berget med andra problem som att vi som privatpersoner ska kunna lita på Dumpen som verksamhet och "hemmagjord rättsinstans" och att de ska hantera allt fair and square utan något fiffel och båg från deras sida någonsin? Det är därför sådana här allvarliga ärenden ska hanteras i rättsinstanser av professionella.
Citera
2022-06-26, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Varför tror du att lösningen är dålig eller att den inte fungerar?

Jag har framfört min kritik kring de flesta punkter i mina tidigare inlägg. Och det är väl i stort sätt samma kritik som framförts av flera andra. Huvudpunkten för mig handlar väl mest om att sådana här allvarliga brottsanklagelser enbart ska hanteras av de rättsinstanser vi har. Det har redan skett en mängd misstag från Dumpens sida och även om det kanske inte är något som Patrik och Sara önskar så skapar ju deras metoder med sensationslystnad i centrum en skara anhängare som inte alltid agerar ansvarsfullt.
Citera
2022-06-26, 03:17
Medlem
Citat:
Men ingen har ju egentligen en aning om hur många riktiga barn som Dumpen eventuellt kan ha räddat? Ett par stycken vet vi nog med säkerhet som med pedofilmamman, men även i dessa ärenden så är ganska mycket kritik befogad i hur ärendet skötts som tidigare framgått.

Och många av de män som Dumpen agerar mot agerar ju så korkat både i chattarna och vid konfrontation att det är mycket svårt att se hur de skulle kunna lyckas få till någon träff via nätet med en verklig tonåring? Vissa absolut, andra är helt klart gränsfall eller osannolika.
För varje uthängning som görs där det inte går att säga säkert ifall just den gäddan verkligen hade kunnat lyckas i verkligheten så kommer anhöriga oundvikligen att drabbas i någon form.

Och då har jag inte ens börjat problematisera berget med andra problem som att vi som privatpersoner ska kunna lita på Dumpen som verksamhet och "hemmagjord rättsinstans" och att de ska hantera allt fair and square utan något fiffel och båg från deras sida någonsin? Det är därför sådana här allvarliga ärenden ska hanteras i rättsinstanser av professionella.

Skulle vilja tro att det är som du skriver. Men tror tyvärr att samtliga män skulle genomföra det som dem påbörjat. Alla vet om att det är fel och söker bortförklaringar.

Dem som söker små barn, lägger ju oxå polisen fokuset på.

Att familjerna ska stå för pappas handling är oxå sjukt. Varför ska jag må dåligt om min pappa gör bort sig?
Citera
2022-06-26, 03:23
Citat:
Jag har framfört min kritik kring de flesta punkter i mina tidigare inlägg. Och det är väl i stort sätt samma kritik som framförts av flera andra. Huvudpunkten för mig handlar väl mest om att sådana här allvarliga brottsanklagelser enbart ska hanteras av de rättsinstanser vi har. Det har redan skett en mängd misstag från Dumpens sida och även om det kanske inte är något som Patrik och Sara önskar så skapar ju deras metoder med sensationslystnad i centrum en skara anhängare som inte alltid agerar ansvarsfullt.
Då de inte vill ta till sig kritik eller ens bry sig om dödsfall mer än att halvt anonymt hånflina åt anhöriga så verkar det enda möjliga vara att med bra case stämma bort dem. Eller granska och hänga ut dem så pass att hotbilden blir för mäktig och verklig att reda ut.

Juridiskt skyffla dom dit dom hör hemma. Jag hoppas att ett stenhårt juridiskt omtag kommer. Ett pitbull som sätter sig i strupen och inte släpper taget. Som inte släpper om så terriern skjuts.
Citera
2022-06-26, 03:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Metoden skadar säkert längs vägen men omöjligt att den skadar mer än gör nytta…
Det är 'ExtremFeministens Valpråk'.. Hela "#MeToo"-rörelsen byggde på det argumentet. De flesta är idag nog överens om att den skadade betydligt mer än den gjorde nytta.
Senast redigerad av Trolltestet 2022-06-26 kl. 03:37.
Citera
2022-06-26, 03:33
Medlem
Citat:
Skulle vilja tro att det är som du skriver. Men tror tyvärr att samtliga män skulle genomföra det som dem påbörjat. Alla vet om att det är fel och söker bortförklaringar.

Dem som söker små barn, lägger ju oxå polisen fokuset på.

Att familjerna ska stå för pappas handling är oxå sjukt. Varför ska jag må dåligt om min pappa gör bort sig?

Jag håller med. Jag tror de flesta männen hade gjort det de skrivit om. Jag tror däremot att många av dom inte hade lyckats få till en träff med en riktig tonåring via nätet med tanke på hur korkat de ofta agerar i chattarna.

Och sen det här med hur det drabbar anhöriga som du nämner. Det är ju just på grund av metoderna de använder även om det kanske inte är deras egentliga avsikt. De har väldigt många besökare och det blir en slags häxjakt i att ta reda på männens och familjernas identitet. Det ställer jag mig starkt emot. Bara tänk dig scenariot med ett barn vars pappa hängts ut av Dumpen där dennes klasskamrater sprider filmen på "pedofilpappan" i skolan. Allt sådant slår så mycket hårdare mot oskyldiga när inget censureras.
Citera
2022-06-26, 03:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag håller med. Jag tror de flesta männen hade gjort det de skrivit om. Jag tror däremot att många av dom inte hade lyckats få till en träff med en riktig tonåring via nätet med tanke på hur korkat de ofta agerar i chattarna.
och det finns inte en enda minderårig på nätet som pratar som deras fiskare gör.
Citera
2022-06-26, 04:17
Medlem
Han senaste var ju fan skön
Citera
2022-06-26, 08:18
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Snarare skrämmande hur många som inte kan skilja på försvar av pedofiler och kritik mot Dumpens metoder och varför det görs. Det som Dumpen sysslar med är totalt rättsosäkert och hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle. Det handlar inte om vilka det är som ska sättas dit, om det så är är pedofiler, mördare eller snattare, det handlar om hur det görs, vad det resulterar i och vad seriösa aktörer har att säga om saken. Dumpen förlorar liksom på alla punkter, det finns inte ens något att diskutera. Men en högljudd skara svenska rednecks har bestämt sig för att vi ska tillbaka till medeltiden och sitter redo med popcornpåsen i knät.
Haha ”seriösa aktörer”? Du menar den där teaterhäxan som skrev en krönika i Expressen? Hon vars man ser ut att vara tagen direkt från en dumpenuthängning..
Citera
2022-06-26, 08:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Haha ”seriösa aktörer”? Du menar den där teaterhäxan som skrev en krönika i Expressen? Hon vars man ser ut att vara tagen direkt från en dumpenuthängning..
Vänta lite nu, du tycker att en av anledningarna till att hon enligt dig har fel är att hennes man är ful? Att du menar att de som hängs ut på Dumpen är fula är mitt antagande dock.
Citera
2022-06-26, 09:11
Medlem
Hej, vad heter och bor grönsaksgäddan?

Jag känner igen honom som fn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in