2022-06-26, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Snarare skrämmande hur många som inte kan skilja på försvar av pedofiler och kritik mot Dumpens metoder och varför det görs. Det som Dumpen sysslar med är totalt rättsosäkert och hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle. Det handlar inte om vilka det är som ska sättas dit, om det så är är pedofiler, mördare eller snattare, det handlar om hur det görs, vad det resulterar i och vad seriösa aktörer har att säga om saken. Dumpen förlorar liksom på alla punkter, det finns inte ens något att diskutera. Men en högljudd skara svenska rednecks har bestämt sig för att vi ska tillbaka till medeltiden och sitter redo med popcornpåsen i knät.

Vad har du för förslag? Hur ska man gå tillväga för att stoppa pedofiler?
Citera
2022-06-26, 02:26
Citat:
Grejen är att jag (och jag tror även andra kritiker) hade varit för Dumpen om de hade agerat mer professionellt och OM deras metoder verkligen var bevisat effektiva och OM ALLA männen de hänger ut bevisligen hade kapaciteten att få till en träff via nätet med ett verkligt barn.

Då hade den snaskiga sensationslystnaden som så många verkar lockas av varit mer av en bieffekt istället för som nu, själva huvudnumret.
Ja ett verkligt barn/minderårig och ett verkligt övergrepp.

Tro mig eftersom jag vet: Även om jag hade chattat med någon "jag trodde" (finns inte i mitt sinne att jag skulle tro) var en pedofilkvinna men visste inte var det så lovar jag dig att det inte hade skett för att jag vore intresserad av barnet.
För mig är det en helt annan perversion än barn som styr. Men jag skulle kunna "använda" mig av ett fantasibarn för att få chatten till ett låtsas-sadomasochistiskt ämne jag vill. Det låter invecklat och det är det också men jag vet att det är sant.

I Sverige och hela Väst skulle jag inte ens öppnat om en sexig kvinna så knackade på dörren och ville ha sex då jag är så luttrad att inte tro på någonting om bla bla avsugningar, ONS etc
Men om jag inte vore det så skulle jag även kunna möta en kvinna för att ha sex med henne och låtsas som om det vore barnet jag var intresserad av trots att det inte hade varit så.

Ingen kan ha ett enda ord ens med internationella polisiära resurser vore det möjligt, helt enkelt eftersom senast jag chattade om barn (märk: om barn men inte med någon jag trodde var ett barn eller med en kvinna som hade barn) var 15 år sedan och det skedde genom en helvetes massa kryptering 110% från en person som inte ens var jag.

Det skedde inte pga intresse för barn utan faktiskt av totalt motsatt anledning.
Citera
2022-06-26, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveyou84
Vad har du för förslag? Hur ska man gå tillväga för att stoppa pedofiler?

Inga direkta förslag mer än att stödja de som arbetar med detta seriöst. Svår fråga faktiskt och det är ju främst en polisiär nöt att knäcka. Kan även krävas ändrade lagar och liknande men jag tror definitivt inte att Dumpen är sättet att uppnå det på.
Citera
2022-06-26, 02:30
Medlem
Citat:
Inga direkta förslag mer än att stödja de som arbetar med detta seriöst. Svår fråga faktiskt och det är ju främst en polisiär nöt att knäcka. Kan även krävas ändrade lagar och liknande men jag tror definitivt inte att Dumpen är sättet att uppnå det på.

Det verkar inte finnas intresse hos polis eller politiker. Problemet växer likt andra i vårt samhälle. Dumpen gör jobbet som andra bör göra, dem gör det på sitt sätt.
Citera
2022-06-26, 02:30
Medlem
Citat:

Tills rättssystem tar sånt här på allvar så är dumpen det bästa.
Citera
2022-06-26, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Ett pliktskyldigt "jag försvarar inte blablabla" är lite genomskinligt.

Suck, återigen, kom med motargumet istället för antaganden.
Citera
2022-06-26, 02:34
Medlem
Citat:
Suck, återigen, kom med motargumet istället för antaganden.

Du kommer ju inte med vettiga argument så vad förväntar du dig?
Citera
2022-06-26, 02:36
Medlem
Citat:
Du kommer ju inte med vettiga argument så vad förväntar du dig?

Du säger det ja, men har fortfarande inte hört ett enda vettigt motargument från din sida.
Citera
2022-06-26, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveyou84
Det verkar inte finnas intresse hos polis eller politiker. Problemet växer likt andra i vårt samhälle. Dumpen gör jobbet som andra bör göra, dem gör det på sitt sätt.

Bara för att det inte finns någon bra lösning i nuläget så behöver man inte ta till en dålig som man inte ens kan vara säker på ifall den fungerar eller om den faktiskt gör mer skada än nytta i längden.
Citera
2022-06-26, 02:38
Medlem
Citat:
Du säger det ja, men har fortfarande inte hört ett enda vettigt motargument från din sida.

Vad ska jag argumentera emot? Maniskt försvar för pedofiler och hebefiler? Det är liksom det alla dina inlägg handlar om.
Citera
2022-06-26, 02:49
Medlem
Citat:
Bara för att det inte finns någon bra lösning i nuläget så behöver man inte ta till en dålig som man inte ens kan vara säker på ifall den fungerar eller om den faktiskt gör mer skada än nytta i längden.

Metoden skadar säkert längs vägen men omöjligt att den skadar mer än gör nytta…
Citera
2022-06-26, 02:50
Medlem
Citat:
Vad ska jag argumentera emot? Maniskt försvar för pedofiler och hebefiler? Det är liksom det alla dina inlägg handlar om.

Nope, inte ens nära den här gången heller. Det här börjar faktiskt bli riktigt underhållande. Sista gången. Dumpens metoder har allvarliga brister. Inte någonstans har jag försvarat männens beteende. Om Dumpen från början hade agerat seriöst i ärendet så hade det lätt till att de inte hade fått lika mycket kritik och att verkligt farliga pedofiler/hebefiler hade kunnat stoppats med minsta möjliga collateral damage. I nuläget funkar det inte så och Dumpen kommer troligtvis fortsätta få kritik från alla som inte ser världen som totalt svart och vit. Det är inte ens säkert att det i dagsläget finns en bra lösning som bevisligen fungerar, men det betyder inte att man ska ta till en dålig lösning med ett nästintill oräkneligt antal brister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in