2022-05-08, 12:36
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ja, det är väldigt problematiskt och och någonstans vill jag tro att Dumpen menar väl men att dom helt enkelt inte förstår sig på vad dom faktiskt håller på med.
...
I just det fallet tror jag nog man ändå måste förstått riskerna eftersom de är så uppenbara för varje tänkande människa. Vad tänkte man annars direkt efter konfrontationen? "Oj! Han går hem och inte till polisen? Det tänkte vi inte på! Det innebär ju att vi måste få fram identitet illa fort!."

Alternativet är ju, återigen, att det finns nån faktor man kände till men "glömt bort" att berätta.
Citera
2022-05-08, 12:45
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Du visar ju bara prov på att du inte har den blekaste aning om vad du talar om.
Jo, en bild och telefonnummer och en väldigt tydlig chattlogg som beskriver pedofiliska övergrepp på ett litet barn är definitivt något polisen och socialtjänsten reagerar på och utreder.

En orosanmälan utan bevisning utreds i majoriteten av fallen, och definitivt vid allvarliga misstänkar om brott, och här sitter du och på allvar påstår att sexualbrott mot ett barn av en eventuell pedofil med bevisning i form av chatt, bild och telefonnummer inte leder någon vart. Vem försöker du lura?

Trots detta fortsatte Dumpen snuska sig med mannen och bestämde att dom ville kontakta polis och socialtjänst först efter att dom hade fått en konfrontation som dom ville ha upp på sin hemsida samt uppmärksamhet för. Du lurar ingen.

En gång för alla:

Iom att Gädda #96 dök upp på plats för att ~@₩%$'

Konfrontationen är ett bevis i sig eftersom han gjort ett aktivt val och dessutom var han där i tid.
Citera
2022-05-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
I just det fallet tror jag nog man ändå måste förstått riskerna eftersom de är så uppenbara för varje tänkande människa. Vad tänkte man annars direkt efter konfrontationen? "Oj! Han går hem och inte till polisen? Det tänkte vi inte på! Det innebär ju att vi måste få fram identitet illa fort!."

Alternativet är ju, återigen, att det finns nån faktor man kände till men "glömt bort" att berätta.

Om dom har förstått riskerna och ändå gjort den där skiten, då är dom bara obrydda och uppmärksamhetssökande individer.

Om dom inte har förstått riskerna så är dom bara rent ut sagt idioter.

Det är som att välja mellan pest eller kolera, uselt bägge två.
Citera
2022-05-08, 12:48
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Jag noterar att ingen hittills svarat "Ja" på frågan om de tycker att Dumpen agerade med omdöme i fallet med Basker-gäddan.

(FB) Patrik Sjöberg konfronterar pedofiler på sajten Dumpen

Det ger ju i alla fall lite hopp om mänskligheten.

Jag kan inte yttra mig förrän jag satt mig in i fulla storyn.
Citera
2022-05-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
En gång för alla:

Iom att Gädda #96 dök upp på plats för att ~@₩%$'

Konfrontationen är ett bevis i sig eftersom han gjort ett aktivt val och dessutom var han där i tid.

Konfrontationen var till för Dumpens egna behov av uppmärksamhet.
Konfrontationen är inte ett bevis för något, det förstörde eventuellt bevismaterialet däremot i och med att mannen fick möjlighet att lämna platsen och ta förgöra eventuellt bevismaterial.

Dom hade bild på honom, hans identitet, hans telefonnummer och var väl informerade om hans familjekonstellation. Hade dom gjort en ororsanmälan till socialtjänsten och kontaktat polisen innan konfrontationen så hade bollar defintivit satts i luften omgående. Om du på allvar tror att en löjlig konfrontation var till grund för att han arresterades, då har du tittat på för mycket tv.

Socialtjänsten reagerar på små orosanmälningar helt utan bevis, just för att barn inte ska utsättas för skit. Om det finns misstanke om sexuella övergrepp mot ett barn så reagerar socialtjänsten och polis omgående.
Citera
2022-05-08, 12:56
Medlem
Inthemoves avatar
Helt sjuka angrepp på Malin för att hon ifrågasatt konsekvenserna för anhöriga till uthängda gäddor.
Om Sara Corleone och lågpannor på Flashback:
https://sextweetsvideoband.podbean.c...ackar-for-sig/
Citera
2022-05-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Helt sjuka angrepp på Malin för att hon ifrågasatt konsekvenserna för anhöriga till uthängda gäddor.
Om Sara Corleone och lågpannor på Flashback:
https://sextweetsvideoband.podbean.c...ackar-for-sig/

Är någon förvånad?
Jag är ändå glad att Flashback inte köper Dumpens skit med hull och hår.
Stackaren är alltså att hon är rädd för att kunna jobba med barn igen för att hon har smutskastad och misstänkliggjord för pedofili för att hon har ställt sig emot Dumpens metoder.
Citera
2022-05-08, 13:02
Att privatpersoner agerar vettlöst får man ibland ha överseende med men man kan ana vilka politiker som skrivit under på det hutlösa förslaget till lagstiftning.
Det skulle inte förvånad mig om Ebba Busch, en stadig skara sverigedemokrater och en och annan moderat dyker upp.
Man borde fråga kristdemokraternas ledare om vad hon tycker (förutsatt att hon och dylika skrivit under). En oerhörd skam är det och de inser inte det själva. Usch. Tvi fan att ha sådana politiker i Sverige.
Citera
2022-05-08, 13:05
Medlem
Lysturkens avatar
Nedan följer uppsamlingen av de gäddor som ännu inte blivit offentliggjorda här i tråden. Totalt är det fortfarande 8 st. kvar att identifiera men här kommer den sista rebusrundan.

Rebusrunda #21

https://dumpen.se/2022/05/02/10448/

"Mannen som hängt på KIK i snart 10 år snurrade in sig något fruktansvärt i sina egna ord och saken blev inte bättre när han försökte förklara varför han skulle träffa en fjortonåring med kondomer på Jägersro center i Malmö."

Han ville också att flickan kom i kort kjol utan trosor samt stod för kondomerna.

Kallar sig M N. Skriver att han är 55 år och bor i Malmö samt jobbar i Hörby. Uppger att han är gift.

Känner du igen honom eller har du info som kan leda till att hans identitet kan listas ut. Skriv en rebus här i tråden eller skicka ett PM.

ALLA ska fram!

Hittills olösta fall:

Rebusrunda 6: Snuskmorfar i Falun
Rebusrunda 12: Bajsmannen i Södertälje
Rebusrunda 14: LundFredde
Rebusrunda 16: Kalle D i Enköping
Rebusrunda 17: Garderobspedofilen i Kvidinge
Rebusrunda 18: Somaliern från Kista
Rebusrunda 19: Sandnegern från Jakobsberg
Citera
2022-05-08, 13:39
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Nu är han identifierad internt inom Dumpen åtminstone:

https://dumpen.se/2022/05/04/bastuga.../#comment-7736
Hej Talgis. Skulle behöva skriva ett PM till dig men du har valt att inte ta emot PM eller har inte behörighet att göra det. Finns möjlighet att nå dig?
Citera
2022-05-08, 13:43
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Hej Talgis. Skulle behöva skriva ett PM till dig men du har valt att inte ta emot PM eller har inte behörighet att göra det. Finns möjlighet att nå dig?
Av principskäl som jag inte vill gå in på, så har jag aktivt valt att endast vara nåbar för kommunikation här via forumet.
Citera
2022-05-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Jag vet 🙂 det var lördag och jag hade lite tråkigt bara. Ska låta sushin tysta mun nu och prata med barnen istället.

Har fått info om varför hon ursprungligen började dreva mot Dumpen och de bakomliggande orsakerna är allt annat än ädla.

Det är såna här absurda fasoner som gör att du och Dumpen framstår som så oseriösa. Du själv har ett förflutet där du är dömd för massvis med kriminella handlingar, där du bl.a har satt andra i risk så som i fall med olovlig körning och så vidare. Och sen har du mage att misstänkliggöra människor på detta sätt inför så många människor utan att svara på ett seriöst sätt.

Om du har information om orsakerna till varför hon startade sitt "drev" mot er så får du fan ta och skriva ut det, istället för att skriva ett kryptiskt skitinlägg utan substans där du kan insinuera på i princip vad som helst.

Om något så beter ni er inte er ädelt åt, ni hänger ut ett litet barn som eventuellt har förgripits på inför hela Sverige för Dumpens uppmärksamhets skull. Vad är grejen med Dumpen och dess följare ska misstänkliggöra allt och alla som inte är på er sida? Hur är det att vara på barnets sida när ni tar dess anonymitet helt ifrån det och exploaterar barnets utsatthet för uppmärksamheten? Ni grämde er till om med över att ni inte namngavs i media för scooopet i fråga, som om det ens var det viktiga i sammanhanget.

Tänk ett steg längre, snälla, barn som har blivit utsatta för sexuella övergrepp vill inte bli blottade inför hela Sverige.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-05-08 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in