Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Vad jag känner till, så är det två eller tre gäddor, utav över 110? som blivit häktade ett tag. Och ja, under den tiden, så kan jag helt klart hålla med om att gäddor blivit stoppade. Men är häktningen eller dumpen som hindrat de gäddorna? Sedan är det en till, den som de skrevs om i etc, som fått vård.
Så ja, under 4% som handgripligen blivit hindrade ett tag. Låter ju jätteeffektivt. Att majoriteten av dessa blivit hindrade under en häktning på någon/några veckor måste väl också lyftas in.
Och jo, mycket konstigt snurrar det i min skalle. Att dumpens metoder går att ifrågasätta, och nyttan av dessa, är inte ens med på listan över de 1 miljon konstigaste saker.
Det är tydligt att du inte heller förstår hur Dumpen fungerar?
Tror du att det är endast en häktning som hindrar dessa män från att träffa barn?
För det första så verkar Dumpen avskräckande, pedofilerna är mycket medvetna om att dumpen finns.
Det så att en pedofil behöver tillgång till barn och rör sig därför i sådana miljöer, tex skola eller idrottsföreningar.
Och en gädda som avslöjas kommer att bli av med sitt tränaruppdrag i forbollsklubben eller jobbet som lärare har inte längre tillgång till barn.
Sen kommer också föräldrar på den orten veta vad dessa män går för och kan hindra att deras barn exponeras.