2022-06-25, 20:50
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Om det är något som rysk industri är känt för så är det knappast snabba omställningar eller produktionsökningar.

Ryssarna ställde snabbt om sin produktion under ww2 och det kan dom göra även nu.
Citera
2022-06-25, 20:50
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Märkligt! Från att ha varit ett strategiskt fäste så viktigt att man sände Ukrainas finest dit för att försvara staden har den nu reducerats till en byhåla.

Det svänger fort i hockey!
Stalingrad var en stor stad som var ett kommunikations centrum med mycket tung industri.
Det är du som ansåg att den här hålan är ett nytt Stalingrad.
Ukraina har råd att dra sig tillbaka och jämna ut Donetsk fronten.
Citera
2022-06-25, 20:55
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Zelensky kommer bli mördad av någon. Sedan kommer fredssamtalen igång. Ingen som gillar det. Men det är enda sättet att undvika WW3.

Om putler drar sig ur Ukraina och betalar krigsskadestånd så blir det inget WW3 heller.
Citera
2022-06-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssarna ställde snabbt om sin produktion under ww2 och det kan dom göra även nu.
Nej ,,,,det kan dom inte 😊
Citera
2022-06-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Zelensky kommer bli mördad av någon. Sedan kommer fredssamtalen igång. Ingen som gillar det. Men det är enda sättet att undvika WW3.

Vi får hoppas att Putin blir avrättad istället.
Citera
2022-06-25, 21:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Det var Sovjetunionen.
Citera
2022-06-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Kan du bemöta mitt inlägg om Rysslands storseger istället för att försöka med personangrepp? Nej, jag är inte ryss, men jag ogillar starkt NATO/EU/USA och dess agerande i denna konflikt. Jag ogillar även västs politik i allmänhet.
ok,,jag är inte grundlurad av Pentagon, och vad har du för belägg Zelensky är amfetaminmissbrukare? Jag hörde någonstans Putin är förtjust i småpojkar,, vad tror du om det?
Citera
2022-06-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ryssland sitter på en tredjedel av världens strategiska naturresurser. Det väljer han att bortse ifrån så klart!

Har du några källor som styrker dina påståenden, helst inte en rysk sådan!
Citera
2022-06-25, 21:12
Medlem
Citat:
Du spelar dum? Olja, gas och guld exempelvis betingar ett reellt värde som kan bytas mot vilka produkter som helst. Dessutom är kineserna beroende av många ryska naturtillgångar för att kunna producera högförädlade produkter. Detta ger en geopolitisk inramning till denna konflikt.

hahahha. vilka är dessa naturltillgångar som utgör den massiva delan a 2% av kinas import (strax efter kinas import från australien på plats 14....)

ofärdlade råvaror som olja gas och guld är ju något du outsorcar från uländer, i sverige är det mer lönsamt att rita, konstruera och exporterat bokhyllan billy än att böka i marken efter guld....
Citera
2022-06-25, 21:13
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har redan nämnt Donbass flera gånger. Men sedan är det så, vilket NATO-kramarna här i tråden nog inte gärna vill begripa, att vidare "strategiska målsättningar" inte alltid är samma sak som att erövra en viss geografisk plats.
Fortfarande lite tunt. Vill du peka på något konkret? Varför är just dessa uppnådda mål så viktiga? Vad gör att Ukraina inte har möjlighet att kontra dessa framgångar?
Citera
2022-06-25, 21:14
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Fråga dig själv varför diktaturer skall fortsätta att existera, nu har vi ju ett alldeles tydligt exempel på varför man skall eliminera diktaturer.

Vilken diktatur tänker du på, eller vilka?
Citera
2022-06-25, 21:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Zelensky är personligen ansvarig för att tiotusentals ukrainare dör helt i onödan. Hans eftermäle kan mycket väl komma att bli "mannen som genom sitt krigshetsande drev fram en delning av Ukraina".'

Nej. Hade inte Ukraina gjort motstånd så hade ryssarna istället mördat tiotusentals ukrainare. Ryssarna hade slaktat dem som nötkreatur i ett slakthus. Butja gav lite försmak av hur det hade utvecklats annars.

Så Zelensky är inte ansvarig för en enda ukrainares död. Den som är ansvarig är Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in