2022-06-25, 19:02
  #171145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
https://www.flightradar24.com/FORTE10/2c61f1c2 usa hämtar lite information om läget.
Detta är en drönare som utgår från Catania, Sicilien den flyger sina loopar över Svarta Havet och norra Rumäninen i stort sett dagligen.
Citera
2022-06-25, 19:04
  #171146
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
De har längre räckvidd och större nyttolast än 227 mm GMLRS-raketer som når ca 80 km. Dock så har amerikanarna många fler i lager än vad ryssarna har styrda 300 mm smerchraketer. Den huvudsakliga förstöraren av HIMARS och MLRS kommer att vara ryska flygvapnet givet att dessa raketskjutare kan hålla sig längre från fronten och fortfarande nå ryskt artilleri än vad eldrörsartilleri kan. Det ryska närluftförsvaret är kapabelt (till skillnad från det svenska som är på andra världskrigsnivå) till att skjuta ner missiler som Tochka-U och MLRS-raketer, så jag tror att de här vapensystem inte kommer att få så stor inverkan som ukrainarna tror. HIMARS bombade t.ex den där ormön nyligen och ryssarna skjöt ner ett dussin raketer, som störtade i havet med sin nyttolast.


Dessutom så är det bara 14st HIMARS som kommer levereras till Ukraina så vitt jag förstår. Till det kommer det logistiska pysslet med ammunition osv. Jag har sett ett flertal analytiker som menar att dessa HIMARS i bästa fall kommer ha en högst marginell betydelse.
Citera
2022-06-25, 19:07
  #171147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kiev själva försöker oavbrutet dra Väst djupare ner i sin grop via guilt-tripping och bombastisk retorik.
Dags för Europa att strypa gasen till Ukrainas krigsmaskin - det är ju ändå i stort sett Västs materiel man krigar med.
Har de fått dom att fungera än?
Citera
2022-06-25, 19:12
  #171148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men du litar på Passikivi.

Han har ju helt tappat det och Putin har flyttat in i hans skalle.

Och i Putins skalle finns väldigt mycket nazistspöken. Att dom inte finns på riktigt är ju inte intressant, för har han sagt att dom finns så är dom där.
Citera
2022-06-25, 19:13
  #171149
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Deeper into Donbass? Donbass är väl erövrat sedan veckor, det är väl bara någon enstaka motståndsficka kvar.

Nej. Stora delar av Donbass har fortfarande inte tagits av ryssarna:

https://ichef.bbci.co.uk/news/640/cpsprodpb/8F74/production/_125542763_ukraine_invasion_east_map_-nc.png

Du kanske tänker på Luhansk? Där är det mest taget, förutom de sista motståndsfickorna.


En karta över Donbass-området:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Map_of_Donbas_region.svg
Citera
2022-06-25, 19:14
  #171150
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja kriget är redan avgjort. Frågan är om regimen i Kiev kommer fortsätta slåss till det bittra slutet.

Hur ser det bittra slutet ut?
Citera
2022-06-25, 19:15
  #171151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu är ju inte jag vare sig ryss eller i krig med någon…
Jodå , du är ryss i själen och krigar mot heder o frihet !!
Citera
2022-06-25, 19:18
  #171152
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Stora delar av Donbass har fortfarande inte tagits av ryssarna:

https://ichef.bbci.co.uk/news/640/cpsprodpb/8F74/production/_125542763_ukraine_invasion_east_map_-nc.png

Du kanske tänker på Luhansk? Där är det mest taget, förutom de sista motståndsfickorna.


En karta över Donbass-området:
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Map_of_Donbas_region.svg
Det beror på om man med Donbass avser DPR.
Citera
2022-06-25, 19:18
  #171153
Medlem
Kriget tar sig till andra fronter

https://twitter.com/nexta_tv/status/1540742419817279489
Citera
2022-06-25, 19:18
  #171154
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är då det börjar dyka upp videoklipp på temat "Zelensky rasar inför sina generaler och adjutanter när han får veta att..."

Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
120,000 döda ukrainska soldater och minst 600,000 skadade soldater.


Ni får vakna upp ur er våta dröm. Lakanen behöver tvättas.
Citera
2022-06-25, 19:21
  #171155
Medlem
Mindbusinesss avatar
Nu börjar de bli riktigt desperat.
”London kommer att attackeras först om krisen kring den ryska enklaven Kaliningrad leder till krig. Det säger en rysk politiker som står nära president Vladimir Putin, rapporterar Sky News.
– Vi kommer inte att starta med Warszawa, Paris eller Berlin. London kommer att bombas först. Det är kristallklart att hotet mot världen kommer från de engelskspråkiga länderna, säger parlamentsledamoten Andrej Guruljov till rysk tv”
https://youtu.be/3sLuck88IXQ
Citera
2022-06-25, 19:22
  #171156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kiev själva försöker oavbrutet dra Väst djupare ner i sin grop via guilt-tripping och bombastisk retorik.
Dags för Europa att strypa gasen till Ukrainas krigsmaskin - det är ju ändå i stort sett Västs materiel man krigar med.

Väst & NATO bedriver en eftergiftspolitik som tilllåter Putin att sätta agendan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in