Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Finns det någon summering över hur det går för ryssen i det förlängda 2 dagars kriget?
Det har nu gått 4 månader, hur ser det ut för bägge sidor?
Förluster på båda sidor.
Ryssland avancerar i öst.
Ukraina avancerar i nord-ost och syd-väst.
Ryssland har snart förbrukat upp sitt sovjetiska material.
Det ser inte ljust ut för något av sidorna.
Ukraina har nya moderna vapen dock från NATO.
Ryssland har fått slut på sina sovjetiska stridsvagnar, så dom skickar nu in reserver. Vilket är i också gammalt skräp.