2022-06-25, 16:40
  #171097
Medlem
Lawlines avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/vk0d9n/mobilisation_has_begun_in_the_southern_and/

Citat:
Mobilisation has begun in the Southern and Western Military Districts of the Russian Federation. Set to be announced 27 Jun or 1 Jul.
Soldiers, Militia & Volunteers

Allt går enligt plan..... Ser verkligen inte ut så. Vi får se om det finns någon sanning i detta.
Citera
2022-06-25, 16:41
  #171098
Bannlyst
Vad var det jag sa?:


Levi
@Levi_godman
‼️The European Commission has prepared a draft document allowing Russia to transport goods to the Kaliningrad region through the territory of the European Union

This was stated by a member of the European Parliament from Lithuania, Petras Auštrevičius.
https://twitter.com/Levi_godman/status/1540704489719611393?s=20&t=vKcdnZlNg2lcK9QVwj2ejA
Citera
2022-06-25, 16:45
  #171099
Bannlyst
Ryssarna redan inne i Lisichansk enl. rykten:


Levi
@Levi_godman
❗️The forces of the LPR and the Russian Federation took control of the mine in Lisichansk and one of the factories, now the fighting is going on in urban areas, RIA Novosti was told in the People's Militia
https://twitter.com/Levi_godman/status/1540668164991770626?s=20&t=vKcdnZlNg2lcK9QVwj2ejA

Det går undan nu.
Citera
2022-06-25, 16:47
  #171100
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ryssarna redan inne i Lisichansk enl. rykten:


Levi
@Levi_godman
❗️The forces of the LPR and the Russian Federation took control of the mine in Lisichansk and one of the factories, now the fighting is going on in urban areas, RIA Novosti was told in the People's Militia
https://twitter.com/Levi_godman/status/1540668164991770626?s=20&t=vKcdnZlNg2lcK9QVwj2ejA

Det går undan nu.
Ja Hitler hade varit full av avund vilket snabbt blixtkrig som Ryssland har lyckats med på 4 månader!
Citera
2022-06-25, 16:48
  #171101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ryssarna redan inne i Lisichansk enl. rykten:


Levi
@Levi_godman
❗️The forces of the LPR and the Russian Federation took control of the mine in Lisichansk and one of the factories, now the fighting is going on in urban areas, RIA Novosti was told in the People's Militia
https://twitter.com/Levi_godman/status/1540668164991770626?s=20&t=vKcdnZlNg2lcK9QVwj2ejA

Det går undan nu.

Ja, om en månad har de nog tagit sista procenten av luhansk efter att haft 96% som utgångsläge i mars.

Historiens sämsta specialoperation
Citera
2022-06-25, 16:51
  #171102
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, om en månad har de nog tagit sista procenten av luhansk efter att haft 96% som utgångsläge i mars.

Historiens sämsta specialoperation
Den enda där angriparna blir beskyllda av försvararna att gå för sakta fram.
Citera
2022-06-25, 16:54
  #171103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Den enda där angriparna blir beskyllda av försvararna att gå för sakta fram.

Har försvararna sagt det? Gud vad dråpligt!

Världen tittar på och försöker kväva fnisset av respekt för Ukraina.
Citera
2022-06-25, 16:55
  #171104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vad svamlar du om egentligen?

Rysslands argument att "i enlighet med FN-stadga" invardera ukraina.

det är en sån gammal rysstrollning som de körde mellan "vi har inte anfallit ukraina" och "NATO och ukraina bygger Biostridslabb och placerar ut kärnvapen", vissa hänger inte med för 5 öre.
Citera
2022-06-25, 17:00
  #171105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Även Västeuropa kommer att få smaka på sanktionerna. Blir lagom roligt för Tysk industri när Ryssen stryper energitillförseln. Jag tror Tysken kommer att bli värst utsatta, men även Sverige kommer att få sig en släng av stigande elpriser,

Det gör vi ju redan, och IMF har ju redan skrivit ner europeisk tillväxt prognoser rejält, visst de är ju inte i närheten av vad vi upplevde under corona, men endå, så visst reser vi och semstrar precis som vanligt, men att krig inte påverkar tillväxten, i synnerhet när den är på vår egen bakgård är oundvikligt.

https://blogs.imf.org/2022/04/22/war-in-ukraine-is-serious-setback-to-europes-economic-recovery/
Citera
2022-06-25, 17:03
  #171106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men nu är det detta man hänvisar till. Artikel 51.

Jag hävdar att det finns underlag även från väst-organisationer (OSCE). Ryssland har säkert egna underlag också.

Ska du argumentera mot detta måste du belägga att något sådant inte finns.

Observera att det enda jag säger är att Ryssland har ett case. Sedan får man pröva det.

Prövas? Lycka till med den. Ryssland är dömt redan så lite sent att tänka på sitt case.
Ni gjorde i början av kriget klart att det var den starkes rätt som gällde så nu kör vi på det
Citera
2022-06-25, 17:09
  #171107
Medlem
HejaFinlands avatar
Här krigar ryssarna, intressant att se hur man använder kulsprutor. Ammunitionen tar slut fort. https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1540619067660423169
Citera
2022-06-25, 17:10
  #171108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Hur har dem vart oförutsägbart? Invasionen i UA var ju väntat sedan konflikten i östra ukraina pågått sedan 2014. De sa inte att de skulle invadera, jo jag vet. Men hur förutsägbart var det egentligen? De skyddar sina landsmän mot förtryck.
De har enligt tidigare avtal med väst att en utvidgning av Nato mot öst kommer att beivras. Väldigt förutsägbart. Om sverige och finland ansöker till Nato, och ev. kärnvapen placeras här så kommer det beivras. Väldigt förutsägbart. Om sverige står utanför Nato, vad finns det som tyder på ett missilregn över sverige? Inget.
Om sverige däremot går med i Nato (kommer nog inte hända nu på överskådlig tid) så importerar vi ju konflikten USA/Nato och Ryssen till vår bakgård. Inte direkt smart.
Jag skulle säga att Ryssen är allt annat än oförutsägbar.

Oförutsägbarheten bygger på logiskt/moraliskt tänkande, det ryssarna håller på med är varkendera. Man har hotat att atombomba Warszawa, Berlin att totalt utplåna Storbritannien och Irland med en 50meter hög radioaktiv våg. Detta är enligt din moraliska kompass helt förståeligt kanske till och med önskvärt.
I världen som vi andra lever i så försöker man uppnå fred och frihet och positiv utveckling för alla människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in