2022-06-25, 15:28
  #171085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Du debatterar oärligt .
Nej det är det du som gör som klistrar åsikter på mig som jag inte har och så ältar du om att sanktionerna fungerar som avsett när de inte alls gör det..
Citera
2022-06-25, 15:41
  #171086
Medlem
Sanktionera kommer att bita och sannolikt ganska hårt, det har bara gått några månader, ge det 6-12 månader till då tror jag inte vanliga ryssen kommer uppskatta att ha tillgång till vad väst har att erbjuda. Känns nog surt att när man t.ex. vill köpa en ny bil får man inskaffa sig en LADA, eller flyga på inrikes semester med ett ihop plåstrat plan när inga reservdelar kan köpas. Åååh tänk den dagen när rubeln och börsmarknaderna släpps fria igen ta fram popcorn å dricka och se på kraschernas krasch.
Citera
2022-06-25, 15:46
  #171087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är det du som gör som klistrar åsikter på mig som jag inte har och så ältar du om att sanktionerna fungerar som avsett när de inte alls gör det..
Jag klistrar inget på dig !, du skriver att sanktionerna ej skadar Ryssland , OK, fine ,,varför ältar du då detta med sanktioner ? , borde vara en ickefråga för dig.
Citera
2022-06-25, 15:56
  #171088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är det du som gör som klistrar åsikter på mig som jag inte har och så ältar du om att sanktionerna fungerar som avsett när de inte alls gör det..

De fungerar ju utmärkt. har du sätt hur det ser ut i ryssland?

finns ju på youtube om du inte har några vänner/bekanta med 1handsuppgifter.
Citera
2022-06-25, 16:05
  #171089
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Sanktionerna skulle ju få ett slut på kriget! Istället har det intensifierats! Hur kan du då säga att de fungerar! De enda de fungerar för är för de som sitter på det som stigit i pris efter sanktionerna genomfördes. D.v.s. ryska staten och rika i Kina USA och EU m.fl..

Bra då kan vi öka sanktionerna så att Ryssland blir ännu rikare och mäktigare.
Citera
2022-06-25, 16:11
  #171090
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Mycket kontroversiellt inslag i Franska nyheter sändes i går. Inslaget kan fortfarande ses.

France 24 intervjuade medborgare i Lisichansk som ville bli befriade av ryska armén.
De säger även att det är Ukraina som bombar civila och att de inte vill evakueras till Ukraina.

YouTube har inte tagit bort inslaget ännu och kan fortfarande ses i Europa och USA!

https://youtu.be/CcQJJIvakwo

Mycket intressant. Svensk media är långt ifrån liknande neutral rapportering. Allt man hör ifrån svensk media är hur dåligt det går för ryssarna och hur hatade dem är i hela Ukraina. Man skulle kunna tro det är hämtat direkt från Ukrainas propagandakanaler.
Citera
2022-06-25, 16:17
  #171091
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.STHLM
Sanktionera kommer att bita och sannolikt ganska hårt, det har bara gått några månader, ge det 6-12 månader till då tror jag inte vanliga ryssen kommer uppskatta att ha tillgång till vad väst har att erbjuda. Känns nog surt att när man t.ex. vill köpa en ny bil får man inskaffa sig en LADA, eller flyga på inrikes semester med ett ihop plåstrat plan när inga reservdelar kan köpas. Åååh tänk den dagen när rubeln och börsmarknaderna släpps fria igen ta fram popcorn å dricka och se på kraschernas krasch.

Även Västeuropa kommer att få smaka på sanktionerna. Blir lagom roligt för Tysk industri när Ryssen stryper energitillförseln. Jag tror Tysken kommer att bli värst utsatta, men även Sverige kommer att få sig en släng av stigande elpriser,
Citera
2022-06-25, 16:19
  #171092
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Running out of? Det här tyder väl på motsatsen?
Ironi är svårt på nätet.
Citera
2022-06-25, 16:24
  #171093
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag lyssnar på Pentagon. Dom vet.
Jaså, jag tyckte dom sa för en vecka sedan att informationen från underättelsetjänsten var bristfällig.
Citera
2022-06-25, 16:25
  #171094
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det behövs luftförsvar till Ukraina. Tar ca 6 månader att utbilda till "Patriot" om jag förstått det rätt.., men någon gång behövs det börjas. Räknas det som såpass avancerad apparatur, att man är ovilliga att ge sådana ?
Why U.S. Patriot missiles failed to stop drones and cruise missiles attacking Saudi oil sites
The U.S. is having trouble defending against low-flying drones and cruise missiles after years of the Pentagon focusing on longer-range threats.

https://www.nbcnews.com/think/opinion/trump-sending-troops-saudi-arabia-shows-short-range-air-defenses-ncna1057461

Redan de s-300-batterier de har (eller har haft) är ett bättre val. De uppgraderade som Ryssland har är vida överlägsna Patriot.

USA har alltid varit urusla på defensiva vapensystem.
Citera
2022-06-25, 16:26
  #171095
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Den ryska nazisten Kirill, som stöder folkmord i Ukraina, ramlar.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1540624946464002050

Ett dåligt omen. Mycket dåligt. Och jag tror ryssar är känsliga för tecken från makterna,
Citera
2022-06-25, 16:38
  #171096
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Sanktionerna skulle ju få ett slut på kriget! Istället har det intensifierats! Hur kan du då säga att de fungerar! De enda de fungerar för är för de som sitter på det som stigit i pris efter sanktionerna genomfördes. D.v.s. ryska staten och rika i Kina USA och EU m.fl..
Ja men då så, då borde det väl ligga i Rysslands intresse att sanktionerna aldrig lyfts, vad gnäller dom över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in