Citat:
Ursprungligen postat av
4december1676
Jag tror inte Turkiet ens ser det som realistiskt att få kurder utlämnade. Jag tror att Turkiet kommer nöja sig med att Sverige terrorstämplar YPG och sen upphäver vapenembargot. Kanske även att Sverige gör det svårare för PKK att demonstrera i Sverige.
Och vem fan bryr sig om L som ändå lär åka ur riksdagen?
Men jag håller med, det enklaste vore om Sverige återgår till sin alliansfrihet. NATO är bara idiotiskt.
Svårt att veta hur långt Bossen vid Bosporen är beredd att gå.
Under Trump var han väldigt nära att få Gülen utlämnad efter förhandlingar med General Flynn. Men CIA ryckte snabbt in och la allsköns stämplar på General Flynn för att få bort honom. Och därmed fick inte Erdogan det han ville.
Någonting måste väl Erdogan få. Och jag tror knappast att han nöjer sig med att vapenembargon lyfts.
Att Sverige ändrar på sina lagar inrikes för att kunna komma åt kommunist-kurder och islamist-Gülenister är nästan ett måste om Sverige ska in i Turkalliansen.
Problemet är att borgarna kommer aldrig att acceptera det. Ebba gick i bräschen nu för att försvara kurderna. Hon är väldigt investerad i det sedan sitt Almedalstal för några år sedan.
Så att tro att detta bara är en Sosse-grej är helt fel.