Citat:
Ursprungligen postat av
debattoer
Det är precis det det handlar om. Jag hatar terrorister, men det gör inte du och inte heller Erdogan. Sinnebilden för terrorister är tveklöst ISIS.
ISIS och YPG/PKK är terrorstämplade av Turkiet för en anledning. De har utfört mer attacker i Turkiet än något annat europeiskt land.
https://upload.wikimedia.org/wikiped...ks_by_ISIS.png
Att Sverige tar hem dessa isis nötter och ger de ett fritt liv efter vad de har gjort visar hur sjukt äckligt svensk politik är. I Turkiet sitter de inlåsta, så som PKK/YPG terrorister.
Citat:
Ursprungligen postat av
debattoer
Utan YPG hade det varit ogörligt att kväsa terroristerna.
Vi vet ju vilken sida Erdogan stöder. Jag konstaterar att jag stöder den motsatta. Erdogan och du kanske har en annan definition av terrorister men det är inte den gängse.
Ungefär som Pruttlers definition av nazister.
Turkiets definition är ISIS = terrorister, YPG/PKK = terrorister. Att man ens tänker tanken på att välja det ena eller det andra är vad som e sjukt. Båda sidorna är terrorister. Sen att du kör på typiskt PKK propaganda visar bara hur naivt du har följt Syrienkriget. De som verkligen har koll på vad som skett vet mycket väl att YPG inte hade någon chans mot ISIS förens USA, Ryssland, Syrien, Turkiet tog tag i skiten. Sen att man använde YPG som meat grinders mot ISIS betyder inte att de ska få bygga upp en stat i området. Omöjligt. De är fortfarande terrorister. Eller menar du att om något annat terroristiskt nätverk kommer och dödar både ISIS och YPG så är de inte terrorister? Är det de du påstår?
ISIS är terrorister det vet vem som helst men vafan gör dom i Sverige då? Varför låter man de komma tillbaka och agera fritt i svenska samhället som ingenting?