Citat:
Ursprungligen postat av
Extremadura
Men i denne saken hvor alle er så sikker på at TH har en finger eller flere involvert i saken, må jeg minne på at AEH ikke er funnet, det er ikke bekreftet at hun er Død. Jeg kan ikke se for meg at det blir tatt ut tiltale fordi den døde personen ikke er funnet, advokatene til tiltalte vil nok bruke det som argument for å henlegge saken mot TH.
Ja, jag har brukat påminna tråden om detta ungefär en gång i halvåret. Det har hunnit bli några gånger... Det finns inget lik, TH har ett alibi som polisen inte har lyckats knäcka, och det har inte gått att binda TH till kryptotransaktionerna. I tillägg fick polisen en häktning underkänd av lagmannsretten, vilket alltid är demoraliserande för en utredning, och statistiskt påtagligt minskar sannolikheten för fällande dom. Av dessa tre punkter är det, vad jag begriper, den tredje där tråden tror att det finns störst utsikter till framgång. Men även om man skulle nå framgång därvidlag, är det mycket oklart om det räcker för fällande dom, eller ens för åtal, utan framgång på de övriga två punkterna. Jag har vid något tillfälle här i tråden påmint om Mats Alm-fallet i Sverige. Där hade polisen ett lik, en misstänkt gärningsman som var bunden till liket och som bevisligen ljög på ett antal kritiska punkter, samt ett motiv som snarast var tydligare än något motiv i det här fallet. Likafullt frikände Falu tingsrätt Mats Alm för mord, och åklagaren överklagade inte till hovrätten.