Citat:
Ursprungligen postat av
christofferfan
Nu till henne..
Hon är väldigt bra på att skicka ut klagomål och saker hon stör sig på. Hon "förstör" enligt mig 1-4 dagar i veckan pga detta. så fort jag gör något hon stör sig på det minsta lilla så får jag höra det, så fort jag inte gör det hon vill/förväntar sig så får jag skit. Har även fått skit för att jag inte gjort så som hon hade fantiserat att jag skulle göra.
Det kan vara allt från att jag inte är nog glad då vi träffas, inte ger henne en kram då hon kommer, inte skriver godmorgon, inte säger hejdå vi dörren trots att jag lagar mat, inte hämtar henne från krogen, vill vara ensam, är osocial på sms, vill sova själv, inte har nog mycket sex, sitter vid datorn osvosv ni fattar nivån hennes gnäll och tjafs.
Jag känner igen det här jättemycket från ett tidigare förhållande.
Hon har inte valt dig för dina egenskaper, och hon tycker inte om dig. Hon tänker bara att nu har hon fångat dig i nätet, och nu ska hon se till att du beter dig som hon vill. Det är ett kontrollerande, destruktivt beteende. Och det är respektlöst. Hon accepterar inte dig som du är, och tar sig friheten att förstöra din dag regelbundet. Det kommer inte bli bättre med åldern.
Det är relationsmönster som hon förmodligen kommer fortsätta med. Jag känner hennes typ så väl. Typen som skaffar pojkvän i stort sett för att ha någon att bråka på.
Lämna nu. Om du är fast i något sådant där år ut och år in, så kommer det gå ut över din psykiska och fysiska hälsa.