2022-06-22, 22:33
  #169969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Hur stor är chansen att Ryssland attackerar Litauen militärt tror ni?

Det vågar inte Ryssland. Det verkar som om dom skall stänga av något sorts elnät för Litauen. Men det är kanske bara rykten från moskén.

Det surrar av rykten så jag blir helt förvirrad.
Citera
2022-06-22, 22:33
  #169970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Hur kommer det sig att de Ukrainska styrkorna konsekvent blir omringade och nedgjorda.

Ukrainska soldater borde lägga ner vapnen och återvända till västra Ukraina. Ryssland använder bara en bråkdel av sina resurser i Ukraina. Det är en hopplös strid.

Dom flesta EU länder inser att det här är en hopplös strid och att sanktionerna enbart är ett självskadebeteende. Multipla rapporter från utländska stridande soldater tydligör att den Ukrainska armen är dysfunktionell.

Jag lutar mig tillbaks. Innan sommaren är slut som kommer det här att vara över. Hur ska alla ni som hejat på detta krig och varit övertygade om att Ukraina skall vinna ta att en förlust?

Det kommer inte att vara över på flera generationer
Citera
2022-06-22, 22:33
  #169971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det kan väl inte vara värre än WW2? Du äter (som du ju förstår) inte jorden, men det som växer på den. Gissningsvis går det till den inhemska befolkningnen och på export till länder som inte har råd att vara så kräsna.

Att börja odla efter ett krig är inte så enkelt som du tror, först skall ev. minor tas bort, kratrar skall fyllas igen stenar som kommit upp till ytan skall tas bort eller grävas ner. Allt detta skall du göra utan maskiner för dom har ryssarna snott, sedan är det dags att tvätta kläderna men ryssarna har snott tvättmaskinen. Och när du dödstrött skall sätta dig ner och koppla av så har ryssjävlarna dessutom snott TV:n.
Att starta om ett jordbruk av storleksordningen som jag antar är vanligt i Ukraina så är det många miljoner som skall slantas upp. Utan att alls ha torrt på fötterna så kan vi säga att 200 hektar behövs 3 traktorer, plogar, harvar, gödselspridare, såmaskin, spruta, skördetröska. Allt kanske inte är förstört eller stulet men det blir kostsamt ändå.
Citera
2022-06-22, 22:34
  #169972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeebroi
Det var en PD-2.


Vad innebär en PD-2?
Citera
2022-06-22, 22:35
  #169973
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det surrar av rykten nu att resterna från drönaren som träffade oljeraffinaderiet inte exakt liknar en sådan där djävla Bayatrar eller vad ni nu kallar den.

Den verkar vara av kinesiskt tillverkning enligt twittrare. Har någon annan sett dessa rykten?

What the fuck? Vad är det som händer.

Säg som Shakespiere: "There is something wrotten in Denmark"

Twitter fullständigt kokar kring detta nu!
Citera
2022-06-22, 22:36
  #169974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Twitter fullständigt kokar kring detta nu!


Ja något är väldigt skumt.
Citera
2022-06-22, 22:36
  #169975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Och de var värt det med troligtvis Sverige och Finland med Nato ?
Ett Europa som är ännu mer rustat
Totalt utfrysta från allt roligt i världen i flera år

Vem ska bygga upp och betala allt Ryssarna förstört i Ukraina ?

Turkiet kommer att se till att Sverige och Finland inte kommer med i Nato. För övrigt så tränar svensk militär redan med NATO. Den enda skillnaden är väl att Sverige "skulle" kunna få hjälp av NATO i händelse av krig.

Att Europa är bra försvarsmässigt har jag inga problem med. Men jag har problem med NATO. Ingen behöver NATO.

"Totalt utfrysta från allt roligt i världen i flera år". Där har du fel. Dom flesta andra kontinenter bryr sig om sin egen befolkning och mindre om Ukraina. Andra världsdelar/länder har tröttnat på USA:s beteende och kommer att handla med varandra. Det är Europa och USA som gör bort sig. Kommer att bli paria i övriga delar i världen. BRICS länderna har ökat handeln sinsemellan. Rubeln är starkare än någonsin. Alternativa betalningsystem finns på plats.

Det kanske är på sin plats EU och USA är lite mer ödmjuka. Annars kommer dom att bli utfrysta.
__________________
Senast redigerad av punishersweden 2022-06-22 kl. 22:38.
Citera
2022-06-22, 22:37
  #169976
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Hur kommer det sig att de Ukrainska styrkorna konsekvent blir omringade och nedgjorda.

Ukrainska soldater borde lägga ner vapnen och återvända till västra Ukraina. Ryssland använder bara en bråkdel av sina resurser i Ukraina. Det är en hopplös strid.

Dom flesta EU länder inser att det här är en hopplös strid och att sanktionerna enbart är ett självskadebeteende. Multipla rapporter från utländska stridande soldater tydligör att den Ukrainska armen är dysfunktionell.

Jag lutar mig tillbaks. Innan sommaren är slut som kommer det här att vara över. Hur ska alla ni som hejat på detta krig och varit övertygade om att Ukraina skall vinna ta att en förlust?

Ryssland tvingar vanliga människor ifrån Donbass (och närliggande områden, 18-65 år), ger dom skitvapen och sänder de till fronten. Det är därför Ryssland har så höga dödsfall. Du har rätt i mycket men du har fel i skit mycket, det är på väg att vända inom kort. Vad ska ryssarna göra när de utnyttjat denna arme av vanliga människor? Sända fler tonåringar?
Citera
2022-06-22, 22:40
  #169977
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det surrar av rykten nu att resterna från drönaren som träffade oljeraffinaderiet inte exakt liknar en sådan där djävla Bayatrar eller vad ni nu kallar den.

Den verkar vara av kinesiskt tillverkning enligt twittrare. Har någon annan sett dessa rykten?

What the fuck? Vad är det som händer.

Säg som Shakespiere: "There is something wrotten in Denmark"

Den lät inte som någon högteknologisk stealth-drönare. Mer som något som var inköpt på Alibaba.
Borde gått och skjuta ner med en hagelbössa om ryssarna varit vakna. Hördes på flera kilometers avstånd när den närmare sig.
Citera
2022-06-22, 22:41
  #169978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ryssland tvingar vanliga människor ifrån Donbass (och närliggande områden, 18-65 år), ger dom skitvapen och sänder de till fronten. Det är därför Ryssland har så höga dödsfall. Du har rätt i mycket men du har fel i skit mycket, det är på väg att vända inom kort. Vad ska ryssarna göra när de utnyttjat denna arme av vanliga människor? Sända fler tonåringar?

Ge mig nån trovärdig källa på att de skickar otränade människor med skitvapen till fronten. Ryssland har tillräckligt med professionell militär. Tror du på fullt allvar att de skulle handla på ett så amatörmässigt sätt. Tror du verkligen att det skulle ha tagit de områden de tagit nu med otränade soldater. Skulle inte tro det.
Citera
2022-06-22, 22:43
  #169979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Och de var värt det med troligtvis Sverige och Finland med Nato ?
Ett Europa som är ännu mer rustat
Totalt utfrysta från allt roligt i världen i flera år

Vem ska bygga upp och betala allt Ryssarna förstört i Ukraina ?

Man kommer använda frysta ryska reserven. Sedan massa stöd ifrån väst. Sen kan det nog bli en betalningsplan för Ryssland ifall dom vill försöka komma ur några av sanktionerna längre fram.
Citera
2022-06-22, 22:47
  #169980
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ge mig nån trovärdig källa på att de skickar otränade människor med skitvapen till fronten. Ryssland har tillräckligt med professionell militär. Tror du på fullt allvar att de skulle handla på ett så amatörmässigt sätt. Tror du verkligen att det skulle ha tagit de områden de tagit nu med otränade soldater. Skulle inte tro det.

Kan inte men enligt mina grannar från Luhansk och Donbass tvingar nu Ryssland männen där att gå i frontlinjen. Kan kanske förklara Rysslands massiva dödstal, eller snarare Ukrainas svar på dödstal. De förklarar att de skickas dit med skräp!

De levde i Ipren efter att ha flytt ifrån Luhansk 2015 och de kan inte ens hälsa på sina föräldrar längre för nu behöver de ryskt pass! Hör och häpna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in