Ursprungligen postat av
ConspiracyEyes
Nej, vad yrar du nu om? Det är väl klart att Sverige och Finland måste gå på USA:s väg, då de på olika sätt har varit allierade med USA länge, och då USA är mäktigare än Ryssland. USA har gett Sverige militärt skydd ända sedan 50-talet, då Sverige var på väg att utveckla kärnvapen som skydd mot Sovjet. USA ville inte att fler länder skulle ha kärnvapen, och därför erbjöd de Sverige militärt skydd.
Det är detta som är så tragiskt med hela denna situationen, då Ukraina, Sverige och Finland har blivit indragna i ett maktspel mellan USA och Ryssland. Jag kritiserar inte svenska politikers sätt att hantera detta (för en gångs skull) då de inte har mycket annat till val än att bara ställa sig på USA:s sida och gå emot Ryssland, oavsett vem som har startat hela konflikten och varför.
Att ställa sig på Rysslands sida i denna konflikt hade varit helt idiotiskt för länder i väst, även om det så hade varit USA som hade invaderat Ryssland. Som du kanske märkte så ställde sig väst på USA:s sida även när USA invaderade Irak och Afghanistan. Kanske inte lika hårt som de gör nu, men ändå. USA är högkvarteret i västvärlden, och länder i väst måste därför följa dem så vida de inte vill ha allvarliga problem. Om Sverige och Finland inte hade gått USA:s väg, hade USA på sikt kunnat skicka hit lite CIA-agenter som hade manipulerat fram olika saker, sedan hade de kunnat sätta igång hela propaganda-apparaten och infört sanktioner mot Sverige och Finland. Det som hände med Ghadaffi är vad som händer med de ledare som inte följer USA:s väg och gör som de säger. Hela den "arabiska våren" var fram-manipulerat av CIA-agenter som ville avsätta olika ledare som inte följde USA:s direktiv. Jag vet hur de arbetar. De betalar människor för att gå ut och demonstrera mot en viss ledare, filmar detta, och sprider det sedan via olika kanaler.
Oavsett vilka det är som har startat denna konflikt och varför, har länder i väst inget annat val än att ställa sig på USA:s sida och gå emot Ryssland. Även om administrationen i USA hade gått ut och erkänt att de har satt igång ett proxy-krig mot Ryssland, har länder i väst inte mycket annat till val än att ställa sig på USA:s sida. Detta beror för det första på att de har en massa olika samarbeten med USA som framförallt rör ekonomi, men också på att Ryssland är en diktatur. Det som enar alla länder i väst är det faktum att vi har demokratiska val (även om dessa på senare år har minskat i värde med tanke på inskränkningar i yttrandefriheten och press-friheten).
Det jag försöker säga är absolut inte att Sverige borde ställa sig på Rysslands sida och gå emot USA. Absolut inte. Det hade ju bara varit totalt självmord på 100 olika sätt. Men USA:s regering, samt eliten i USA, håller på med mycket korrupta saker, och har gjort detta länge. Det enda jag försöker säga är att jag tror inte att det är så enkelt som att Ryssland har invaderat Ukraina bara för att de vill ta över landet. Jag tror att det finns andra saker inblandat, och jag tror att USA (som vanligt) har manipulerat fram detta. Jag vet inte hur gammal du är, men jag var 16 år gammal när World trade-center tornen attackerades, och jag minns klart och tydligt hur mycket manipulation USA:s regering och massmedian höll på med. De pumpade ut information om att Irak hade massförstörelsevapen och att det fanns islamistiska teorrister överallt som ville skada västvärlden. Den propagandan som idag attackerar ryssar, påminner väldigt mycket om det. Om det är någonting jag har lärt mig under mina 37 år, så är det att det i princip aldrig är som massmedian säger. Det finns alltid något dolt motiv bakom den informationen som massmedian pumpar ut.
Som jag ser det har USA satt länder i väst i en situation där de inte har något annat val än att gå emot Ryssland. Detta märker regimen i Ryssland, och därför har de blivit fientligt inställda mot hela väst. Det finns nu med andra ord inte mycket annat för väst att göra än att gå emot Ryssland på alla möjliga sätt. Men jag tänker inte sitta och gå på USA:s manipulationer bara för det. De som styr i USA är precis lika korrupta som de som styr i Ryssland. Om du vill tro att eliten i USA är några oskyldiga änglar bara för att USA har demokratiska val, är det upp till dig. Jag vet att de inte är det, och att de är precis lika manipulativa (troligtvis mer då de lurar i folk att de står för demokratiska värden osv) och korrupta som diktaturer. De styrande i det landet bryr sig inte det minsta om mänskliga rättigheter osv. Det enda de bryr sig om är att länder säljer sina natur-resurser för de priser som de vill betala. Det är därför de på många sätt är allierade med Saudiarabien, som efter Nordkorea är det landet som bryter mest mot mänskliga rättigheter. De försöker måla ut Iran till en ondskefull islamistisk diktatur, trots att Iran inte ens är i närheten av vad Saudiarabien är.
1. Sverige som land borde givetvis inte ställa sig på Rysslands sida
2. Med tanke på att denna konflikt nu har eskalerat, och regimen i Ryssland nu är väldigt fientligt inställda till länder i väst med tanke på att de skickar vapen till Ukraina, ser det ut som om Sverige och Finland inte har mycket annat till val än att gå med i NATO. Jag gillar inte NATO, och vill mycket hellre att Sverige ska ha sin egen självständiga militär, men detta kommer de inte att hinna bygga upp i tid. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om alla de globalistiska politiker som genom åren har avvecklat Sveriges försvar, har gjort detta på grund av att Sverige på sikt ska vara beroende av NATO.
3. Större delen av Sveriges mat-försörjning kommer ifrån EU. Vår kärnkraft har lagts ner, och på sikt skulle det inte förvåna mig om Sveriges energi-försörjning också kommer att komma från EU. Vårt framtida militära försvar kommer sannolikt att bestå av NATO. Ser ni inte vad som håller på att ske här? Sverige kommer i framtiden inte att vara självständigt på något sätt, utan allting kommer att bestämmas av den globalistiska eliten.