2022-06-22, 22:16
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Enligt RT har uppemot 500 ukrainska soldater dödats i Nikolaev. 59:e mekaniserade brigaden är det som har drabbats.

Gissar att det börjar bli tunnt i leden nu hos Ukrainska armen. Det är ett hopplöst krig dom för. Jag förstår att många vägrar lyda order och ger upp.

Grattis! Erat 3 dagars krig går bra? När har ni besegrat lillebror Ukraina?

Sen blir det jobbigare gissar jag, vågar putler testa NATO?
Citera
2022-06-22, 22:20
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att de Ukrainska styrkorna konsekvent blir omringade och nedgjorda.

Ukrainska soldater borde lägga ner vapnen och återvända till västra Ukraina. Ryssland använder bara en bråkdel av sina resurser i Ukraina. Det är en hopplös strid.

Dom flesta EU länder inser att det här är en hopplös strid och att sanktionerna enbart är ett självskadebeteende. Multipla rapporter från utländska stridande soldater tydligör att den Ukrainska armen är dysfunktionell.

Jag lutar mig tillbaks. Innan sommaren är slut som kommer det här att vara över. Hur ska alla ni som hejat på detta krig och varit övertygade om att Ukraina skall vinna ta att en förlust?

Hur länge har du sagt att det skall vara över? Det tar ju aldrig slut. Det enda övertag Ryssland har är i artilleri och flyg. Ryssland har också förband som vägrar strida.
Citera
2022-06-22, 22:22
Medlem
Här har vi en tysk förläggare/journalist som rakt ut säger att Ukraina har förlorat kriget. Ryssland har tagit i princip hela Donbas.

https://www.youtube.com/watch?v=HMAoV6DYrjw

Det är kört. Alla som hävdar något annat lever i självförnekelse.
Citera
2022-06-22, 22:23
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Listan är lång. Indien, Pakistan, Sydafrika,Mexico, Brasilien, Syrien, Eritrea, Nicaragua, Venezuela för att nämna några demokratier.
Hmmm Mexiko och Brasilien stödjer Ryssland säger du? De röstade ju för fördömandet av invasionen i FN.
Av de du listar är det bara Syrien och Eritrea som stöttade Ryssland i FN.
Citera
2022-06-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Grattis! Erat 3 dagars krig går bra? När har ni besegrat lillebror Ukraina?

Sen blir det jobbigare gissar jag, vågar putler testa NATO?

NATO kommer inte göra någonting. Ukraina kommer att bli styckat. Vi får se vad som bli kvar.
Citera
2022-06-22, 22:24
Medlem
Men snälla, tror du något lands befolkning slåss till sista man? Seriöst? Folk vill inte döda eller dödas, en del klarar inte av det. Jag inte säker på att jag skulle klara av det. Inte du heller. Ukraina har gjort mer motstånd än vad någon kunde ha anat. Kommer Ryssland vinna? Tja, troligtvis. Men de har förnedrats genom sin inkompetens. Det som skulle ta tre dagar... snopet.
Citera
2022-06-22, 22:25
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Hur stor är chansen att Ryssland attackerar Litauen militärt tror ni?
Citera
2022-06-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur länge har du sagt att det skall vara över? Det tar ju aldrig slut. Det enda övertag Ryssland har är i artilleri och flyg. Ryssland har också förband som vägrar strida.

Lägg ner. Det är väl bara titta på kartan och vilka landområden som Ryssland kontrollerar. Krim är taget och hela området kring Mariupol och upp till luhansk/donetsk. Kvar i Donbas är bara fickor av Ukrainska armen som är helt omringade. Dom är körda. Gilla läget.

https://www.aljazeera.com/news/2022/2/28/russia-ukraine-crisis-in-maps-and-charts-live-news-interactive

Titta på det sammanhängande landområde som Ryssland kontrollerar.
Senast redigerad av punishersweden 2022-06-22 kl. 22:31.
Citera
2022-06-22, 22:28
Medlem
Det surrar av rykten nu att resterna från drönaren som träffade oljeraffinaderiet inte exakt liknar en sådan där djävla Bayatrar eller vad ni nu kallar den.

Den verkar vara av kinesiskt tillverkning enligt twittrare. Har någon annan sett dessa rykten?

What the fuck? Vad är det som händer.

Säg som Shakespiere: "There is something wrotten in Denmark"
Citera
2022-06-22, 22:30
Medlem
Citat:
Lägg ner. Det är väl bara titta på kartan och vilka landområden som Ryssland kontrollerar. Krim är taget och hela området kring Mariupol och upp till luhansk/donetsk. Kvar i Donbas är bara fickor av Ukrainska armen som är helt omringade. Dom är körda. Gilla läget.
Och de var värt det med troligtvis Sverige och Finland med Nato ?
Ett Europa som är ännu mer rustat
Totalt utfrysta från allt roligt i världen i flera år

Vem ska bygga upp och betala allt Ryssarna förstört i Ukraina ?
Citera
2022-06-22, 22:30
Medlem
Citat:

Ukraina har i hemlighet gjort en offensiv söder ganska nära Mariupol faktiskt, men jag medger att dom inte har den offensiva kraften ännu.

Det räcker att Rysslands förmåga minskar och det tycks den göra. Blanda inte in Krim, det tog man ju 2014.
Punisher, jag det verkar som om du vill plåga oss... ....
Citera
2022-06-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det surrar av rykten nu att resterna från drönaren som träffade oljeraffinaderiet inte exakt liknar en sådan där djävla Bayatrar eller vad ni nu kallar den.

Den verkar vara av kinesiskt tillverkning enligt twittrare. Har någon annan sett dessa rykten?

What the fuck? Vad är det som händer.

Säg som Shakespiere: "There is something wrotten in Denmark"

Det var en PD-2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in