2022-06-22, 22:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Turkiet kommer att se till att Sverige och Finland inte kommer med i Nato. För övrigt så tränar svensk militär redan med NATO. Den enda skillnaden är väl att Sverige "skulle" kunna få hjälp av NATO i händelse av krig.
Jag är beredd att slå vad om att Sverige och Finland är med i NATO senast inom ett år.
Dessutom är jag säker på att Ryssland inte kommer kontrollera hela Donbas om 2 månader.
Sätter du emot? Med ditt track-record tidigare i tråden är jag rätt säker på att vinna.

Citat:
Att Europa är bra försvarsmässigt har jag inga problem med. Men jag har problem med NATO. Ingen behöver NATO.
Ingen behöver NATO? Tror du Ryssland hade anfallit Litauen om de inte varit med i NATO? Troligen skulle jag säga.
Citera
2022-06-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Den lät inte som någon högteknologisk stealth-drönare. Mer som något som var inköpt på Alibaba.
Borde gått och skjuta ner med en hagelbössa om ryssarna varit vakna. Hördes på flera kilometers avstånd när den närmare sig.

Kan det ha varit någon sorts sabotage? Jag "tror" faktiskt inte att Ukraina ligger bakom detta. Det är många mystiska händelser i Ryssland med konstiga bränder bland annat. Det skall ha varit två drönare och en skall ha "flugit bort" enligt rykten.

Om dom kommit in från Ukraina borde dom ha blivit nedskjutna.
Citera
2022-06-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Sydsvenskan:
"Polen har levererat 240 stridsvagnar och ytterligare 100 pansarfordon till Ukraina, säger landets president Andrzej Duda, enligt nyhetsbyrån NTB. Utöver detta har man även levererat annat militärt materiel. Totalt handlar det om ett stöd värt motsvarande drygt 16 miljarder kronor, enligt Duda."

Polen har även levererat kanske världens bästa självgående haubitsar Krab som har gett Ukraina stora framgångar i kriget. https://defence-blog.com/poland-signs-record-700m-howitzer-deal-with-ukraine/

Men också Grom har skördat stora framgångar https://en.wikipedia.org/wiki/Grom_(missile)

Stora problemet är väl att Polen nu är desperata på att få hjälp själva av andra länder då dom inte längre kan försvara sig nu när dom gett bort stora delar av sin militära materiel till Ukraina som Ryssland börjat förstöra. Så snart har Ryssland slagit ut både Polens och Ukrainas och halva östeuropas militära materiel.
Påminner lite om att försöka rädda nån som drunknar utan att kunna simma.

https://www.thefirstnews.com/article/duda-says-military-equipment-needs-replenishment-after-ukraine-transfers-31033
Citera
2022-06-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Kan ingen ta ut den där pajasen i en T-shirt, Zelensky, eller vad han heter.
Det känns som det är han som håller detta meningslösa krig i gång.
Jag börjar bli trött på att se hans nylle..

Ryssland kunde dra sig ur.
Citera
2022-06-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
https://www.youtube.com/watch?v=oSdJgFVX84c

Här är en före detta CIA-agent som berättar en del intressanta saker om Ukraina, mass-media propagandan i USA och Trump.
The former CIA analyst who helped launch the claim that the U.K. spied on Donald Trump is a longtime critic of U.S. intelligence and defender of Russia.
He frequently appears on Russian state media to reject American intelligence conclusions, including the consensus that Russia interfered in the 2016 election to help Trump.

En av Putins knähundar tycks även denna man vara!
Citera
2022-06-22, 22:53
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ge mig nån trovärdig källa på att de skickar otränade människor med skitvapen till fronten. Ryssland har tillräckligt med professionell militär. Tror du på fullt allvar att de skulle handla på ett så amatörmässigt sätt. Tror du verkligen att det skulle ha tagit de områden de tagit nu med otränade soldater. Skulle inte tro det.

https://www.youtube.com/watch?v=HbK1umnRR-s

Trovärdig eller inte? Men fick denna skickad till mig av mina grannar som förklarade att detta var en mycket trovärdig skildring av som pågår.

Tror mer på mina grannar än dig, med familjerelationer i området (områdena).
Citera
2022-06-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Stora problemet är väl att Polen nu är desperata på att få hjälp själva av andra länder då dom inte längre kan försvara sig nu när dom gett bort stora delar av sin militära materiel till Ukraina som Ryssland börjat förstöra. Så snart har Ryssland slagit ut både Polens och Ukrainas och halva östeuropas militära materiel.
Påminner lite om att försöka rädda nån som drunknar utan att kunna simma.

https://www.thefirstnews.com/article/duda-says-military-equipment-needs-replenishment-after-ukraine-transfers-31033

Tyskland har börjat rusta upp och hjälper Polen.
Citera
2022-06-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag är beredd att slå vad om att Sverige och Finland är med i NATO senast inom ett år.

Inte enligt Erdogan, när kommer Sverige att utvisa terrorister i PKK?
Citera
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kan det ha varit någon sorts sabotage? Jag "tror" faktiskt inte att Ukraina ligger bakom detta. Det är många mystiska händelser i Ryssland med konstiga bränder bland annat. Det skall ha varit två drönare och en skall ha "flugit bort" enligt rykten.

Om dom kommit in från Ukraina borde dom ha blivit nedskjutna.

Det låter troligt. Jag tror heller inte att de kunnat flyga någon längre sträcka utan att ha blivit upptäckta och nedskjutna långt innan de nådde fram.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:

Om någon skall tas ut så är det Putin, det var han som startade detta meningslösa krig om du minns?
Citera
2022-06-22, 22:57
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Förbannat intressant, jag har aldrig hört talas om detta tidigare. Zelensky verkade tro att enbart ämbetet skulle ge honom respekt vid fronten. Det blir riktigt komiskt när han försöker att ta kommandot igenom att spänna ögonen i och ta ett par steg mot soldaten som bara flinar åt honom och inte viker en millimeter.

Videon med clownen till president, finns även på YT med engelsk undertext för den som vill se...

https://www.youtube.com/watch?v=_kRCYyxcDng&ab_channel=ATruthSeeker
Citera
2022-06-22, 22:57
Medlem
Citat:

Sicken tönt du är, dig har jag ingen nytta av när kriget kommer hit.
Då har du dragit eller krigat emot mig.
Tjejer lr killar för den delen, som har sexiga kläder och blir våldtagna får oxå skylla sig själv, right?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in