Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Du har inte förstått honom, han är inte pro-Putin. Mearsheimer förklarar bara att en stor krigsorsak är USA/NATO. Det är inte ett moraliskt ställningstagande i sig. Om man får ut några fördelar av ett krig i Ukraina kan man förespråka samma agerande. Eller om man tror att det går att trötta ut Ryssland (attrition).
Men om du har en hållning att "om man inte är med Väst så är man emot" så är det inte svårt att hitta fler professorer och experter som är mot Västs strategi, eller som är djupt kritiska till Ukraina. Direkta proryssar från västliga universitet har jag dock inte stött på vad jag kan minnas.
Jag bara måste få skratta åt denna utomordentliga grundstötning. "du har inte förstått honom"......Jo, TACK för att du upplyser oss att förstå rätt oh sailor. Är du ännu en av de som tror att mr Mearsheimer på något sätt förespråkar alla som har 'förstått'? I så fall kan jag meddela dig att han inte bara fick några suckar utan även huvudskaknigar tillbaks för stunden rådande tal. Det var inte nickanden nej, utan vänster till höger med ett återhållet skratt. OM du/ni måste visa fakta som ni tror återbördar er agenda, så gör det åtminstone på riktigt och med lite belägg och kunskap bakom det hela
EDIT - Nej han är inte pro någonting mer än sina egna tankar och en vedertagen narcissist därav. Men ibland är det roligt att titta på udda och konstiga saker.....som elefantmän och ihopväxta tvillingar. Denna circusen innefattar dock brutalt misshandlade och lemlästade oskyldiga, så att försöka klandra andra som tex USA eller EUROPA för detta är inte bara oförlåtligt utan dessutom infantilt förnekande utav verkligheten. Svinga på, men sanningen försvinner inte bara för att den göms för stunden. Priset är inte bara ett förlorat Ryssland, utan ett minne som kommer förtära många oskyldiga i decennier. Stoltheten väger tyngre för de som kallar varandra "kamrat" och skam ta mig fan skall de ha för det