Citat:
Mycket tyder på att det finns många i Ryssland som via sociala medier försöker att hjälpa den nationalistiska rörelsen i väst. Det är inget jag kan bevisa, men jag är ganska säker på att det är så det ligger till. Men tror du att de gör detta för att destabilisera västvärlden, dvs starta inbördeskrig mellan nationalister och globalister, eller tror du att det handlar om att de vill se regerings-skiften runt om i väst, där regeringarna inte är fientligt inställda mot Ryssland?
Ryssland har ju dessutom rustat upp sin militär ganska länge nu om jag inte har fel (detta är bara något jag har hört, från bla Åkesson, som för många många år sedan ansåg att Sverige borde rusta upp sitt försvar pga detta). Det skulle därför också kunna vara som så att de vill se regerings-skiften i västvärlden, så att de nya regeringarna som inte är fientligt inställda mot Ryssland, låter dem fortsätta rusta upp sin militär utan att införa några sanktioner osv.
Det jag inte gillar med hela denna situationen är att globalisterna använder detta som en avlednings-manöver. Många i väst glömmer bort alla problem som globalisterna har skapat i väst, då de fokuserar allt på Ryssland. De som är mest emot Ryssland är samma människor som har skapat alla problem i Sverige och i väst, och genom att sätta igång hela propaganda-apparaten mot Ryssland, kan de på så sätt krossa de som riktar kritik mot allt som sker i väst, då dessa målas ut som "lojala mot Ryssland", trots att de egentligen inte är det.
Ryssland har ju dessutom rustat upp sin militär ganska länge nu om jag inte har fel (detta är bara något jag har hört, från bla Åkesson, som för många många år sedan ansåg att Sverige borde rusta upp sitt försvar pga detta). Det skulle därför också kunna vara som så att de vill se regerings-skiften i västvärlden, så att de nya regeringarna som inte är fientligt inställda mot Ryssland, låter dem fortsätta rusta upp sin militär utan att införa några sanktioner osv.
Det jag inte gillar med hela denna situationen är att globalisterna använder detta som en avlednings-manöver. Många i väst glömmer bort alla problem som globalisterna har skapat i väst, då de fokuserar allt på Ryssland. De som är mest emot Ryssland är samma människor som har skapat alla problem i Sverige och i väst, och genom att sätta igång hela propaganda-apparaten mot Ryssland, kan de på så sätt krossa de som riktar kritik mot allt som sker i väst, då dessa målas ut som "lojala mot Ryssland", trots att de egentligen inte är det.
Det som de flesta inte gillar är att Rysslands mask fallit och de visat sig vara ett hänsynslöst primitivt erövrarland som lömskt ger sig på ett grannland samt öppet hävdar att grannlandet inte har rätt att existera. För att toppa detta hotar de omvärlden med kärnvapen samt ställer olika ultimatum riktade mot olika länder. De beter sig som en klassisk psykopatmobbare med mördarambitioner. De är ett hot inte bara mot diverse närliggande länder utan också mot världsfreden och den rådande världsordningen. Detta är en helt annan hotnivå än när t ex galne-Kim skramlar med sina defekta raketer nere i Nordkorea.
Väldigt få på fb är globalistvurmare. De flesta (jag inkluderad) är helt tvärtom. Trots det kan jag (till min glädje) notera att när allt nu ställts på sin spets görs snabba omprioriteringar hos mina trådkollegor. Flera tankar kan samsas samtidigt i huvudet. Det är fortfarande dåligt med påtvingad konformism, total-globalism, PK, okontrollerad massmigration osv. MEN: ett existentiellt hot har dykt upp på arenan: Ryssland i dess nuvarande form. Om inte detta hot hanteras kommer vi alla få lära oss vad verklig påtvingad konformism & terror är. Att vara mot Ryssland såsom de nu agerar borde vara en ryggmärgsreflex hos varje frihetsälskande individ. Eftersom de flesta här på fb skattar frihet oerhört högt blir de flesta här också "emot Ryssland". Har dock alltså inget att göra med att man blivit hjärntvättad av massmedia/globalisterna men har allt att göra med önskan att få fortsätta vara fria.
Den "nya" inställningen hos oss som vanligtvis är s a s anti-mainstream kommer, till dess Ryssland är besegrat, att delvis sammanfalla med vad "globalisterna" för fram . Det får vi leva med. Vår fiendes fiende är vår vän. Just nu är antifriheten (=Ryssland) vår främsta fiende. Besegras den fienden inte kan vi glömma frihet.