2022-06-22, 13:15
  #169789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Mycket tyder på att det finns många i Ryssland som via sociala medier försöker att hjälpa den nationalistiska rörelsen i väst. Det är inget jag kan bevisa, men jag är ganska säker på att det är så det ligger till. Men tror du att de gör detta för att destabilisera västvärlden, dvs starta inbördeskrig mellan nationalister och globalister, eller tror du att det handlar om att de vill se regerings-skiften runt om i väst, där regeringarna inte är fientligt inställda mot Ryssland?

Ryssland har ju dessutom rustat upp sin militär ganska länge nu om jag inte har fel (detta är bara något jag har hört, från bla Åkesson, som för många många år sedan ansåg att Sverige borde rusta upp sitt försvar pga detta). Det skulle därför också kunna vara som så att de vill se regerings-skiften i västvärlden, så att de nya regeringarna som inte är fientligt inställda mot Ryssland, låter dem fortsätta rusta upp sin militär utan att införa några sanktioner osv.

Det jag inte gillar med hela denna situationen är att globalisterna använder detta som en avlednings-manöver. Många i väst glömmer bort alla problem som globalisterna har skapat i väst, då de fokuserar allt på Ryssland. De som är mest emot Ryssland är samma människor som har skapat alla problem i Sverige och i väst, och genom att sätta igång hela propaganda-apparaten mot Ryssland, kan de på så sätt krossa de som riktar kritik mot allt som sker i väst, då dessa målas ut som "lojala mot Ryssland", trots att de egentligen inte är det.

Det som de flesta inte gillar är att Rysslands mask fallit och de visat sig vara ett hänsynslöst primitivt erövrarland som lömskt ger sig på ett grannland samt öppet hävdar att grannlandet inte har rätt att existera. För att toppa detta hotar de omvärlden med kärnvapen samt ställer olika ultimatum riktade mot olika länder. De beter sig som en klassisk psykopatmobbare med mördarambitioner. De är ett hot inte bara mot diverse närliggande länder utan också mot världsfreden och den rådande världsordningen. Detta är en helt annan hotnivå än när t ex galne-Kim skramlar med sina defekta raketer nere i Nordkorea.

Väldigt få på fb är globalistvurmare. De flesta (jag inkluderad) är helt tvärtom. Trots det kan jag (till min glädje) notera att när allt nu ställts på sin spets görs snabba omprioriteringar hos mina trådkollegor. Flera tankar kan samsas samtidigt i huvudet. Det är fortfarande dåligt med påtvingad konformism, total-globalism, PK, okontrollerad massmigration osv. MEN: ett existentiellt hot har dykt upp på arenan: Ryssland i dess nuvarande form. Om inte detta hot hanteras kommer vi alla få lära oss vad verklig påtvingad konformism & terror är. Att vara mot Ryssland såsom de nu agerar borde vara en ryggmärgsreflex hos varje frihetsälskande individ. Eftersom de flesta här på fb skattar frihet oerhört högt blir de flesta här också "emot Ryssland". Har dock alltså inget att göra med att man blivit hjärntvättad av massmedia/globalisterna men har allt att göra med önskan att få fortsätta vara fria.

Den "nya" inställningen hos oss som vanligtvis är s a s anti-mainstream kommer, till dess Ryssland är besegrat, att delvis sammanfalla med vad "globalisterna" för fram . Det får vi leva med. Vår fiendes fiende är vår vän. Just nu är antifriheten (=Ryssland) vår främsta fiende. Besegras den fienden inte kan vi glömma frihet.
Citera
2022-06-22, 13:34
  #169790
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så har Putins "mirakelman" fått sparken alleredan ?

ISW: General Aleksander Dvornikov er trolig degradert av Putin – kan tyde på alvorlig krise i KremlIfølge Institute for the study of war (ISW) oppgir flere uavhengige kilder at generalen ikke lenger leder Russlands blodige krig mot broderfolket i Ukraina. En gruppe undersøkende journalister i Bellingcat skrev 17. juni at Putin planlegger å erstatte Dvornikov som øverstkommanderende for invasjonen.Årsaken skal være overdrevent alkoholbruk og manglende tillit fra russiske styrker, skriver Berlingske.Den russiske reserveoffiseren Oleg Marzoev skal 21. juni ha hevdet at russiske militære tjenestemenn snart vil utnevne generalen for hæren, Sergey Surovikin, til nyl sjef for det sørlige militærdistriktet og erstatte Alexander Dvornikov. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/06/22/195853726/isw-general-aleksander-dvornikov-er-trolig-degradert-av-putin-kan-tyde-pa-alvorlig-krise-i-kreml

Man blir nog inte ett fyllo vid 60 år.., så jag vet nog inte vad jag skall tro om det.

Om man misslyckas med alla militära mål Putin bestämmer och ens armé smulas sönder i Ukraina, ja då kan man nog bli ett fyllo ganska fort, speciellt om man redan haft alkoholmissbruk av rysk normalgrad innan.
Citera
2022-06-22, 13:46
  #169791
Medlem
HejaFinlands avatar
En drönare spränger ett oljeraffinaderi inne i Ryssland. Putin kan inte hålla sin militära operation ifrån Ryssland nu. Ryssland brinner.

Man ser hur den flyger och störtar i raffinaderiet.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1539524305184235520
Citera
2022-06-22, 13:48
  #169792
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det politiskt korrekta är väl ändå att vara upprörd över att ryssland startar krig och att tycka synd om det hjältemodiga Ukraina, som kämpar tappert. Och vara stolt över att ens ledare hälsar på Zelensky?

Det är för att visa sitt stöd.
Men jag håller med dig att dom bör skicka mera vapen till Ukraina.
Citera
2022-06-22, 13:49
  #169793
Medlem
Hur många åkrar har Ryssarna gjort obrukbara med sitt fältartilleri? Är det möjligt att rensa dessa från föroreningar inom överskådlig tid?
Citera
2022-06-22, 13:52
  #169794
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det som de flesta inte gillar är att Rysslands mask fallit och de visat sig vara ett hänsynslöst primitivt erövrarland som lömskt ger sig på ett grannland samt öppet hävdar att grannlandet inte har rätt att existera. För att toppa detta hotar de omvärlden med kärnvapen samt ställer olika ultimatum riktade mot olika länder. De beter sig som en klassisk psykopatmobbare med mördarambitioner. De är ett hot inte bara mot diverse närliggande länder utan också mot världsfreden och den rådande världsordningen. Detta är en helt annan hotnivå än när t ex galne-Kim skramlar med sina defekta raketer nere i Nordkorea.

Väldigt få på fb är globalistvurmare. De flesta (jag inkluderad) är helt tvärtom. Trots det kan jag (till min glädje) notera att när allt nu ställts på sin spets görs snabba omprioriteringar hos mina trådkollegor. Flera tankar kan samsas samtidigt i huvudet. Det är fortfarande dåligt med påtvingad konformism, total-globalism, PK, okontrollerad massmigration osv. MEN: ett existentiellt hot har dykt upp på arenan: Ryssland i dess nuvarande form. Om inte detta hot hanteras kommer vi alla få lära oss vad verklig påtvingad konformism & terror är. Att vara mot Ryssland såsom de nu agerar borde vara en ryggmärgsreflex hos varje frihetsälskande individ. Eftersom de flesta här på fb skattar frihet oerhört högt blir de flesta här också "emot Ryssland". Har dock alltså inget att göra med att man blivit hjärntvättad av massmedia/globalisterna men har allt att göra med önskan att få fortsätta vara fria.

Den "nya" inställningen hos oss som vanligtvis är s a s anti-mainstream kommer, till dess Ryssland är besegrat, att delvis sammanfalla med vad "globalisterna" för fram . Det får vi leva med. Vår fiendes fiende är vår vän. Just nu är antifriheten (=Ryssland) vår främsta fiende. Besegras den fienden inte kan vi glömma frihet.
De är säkert ett hot, framförallt nu. Det som är irriterande är att hela västvärlden börjar ignorera alla problem som globalisterna har ställt till med pga denna konflikt. Även om vi utgår ifrån att Ryssland har invaderat Ukraina bara för att de vill utöka sitt eget land (vilket jag inte tror är fallet) så är det en konflikt mellan Ryssland och Ukraina. Genom att hela västvärlden skickar vapen dit blir Ryssland emot väst. Det var samma sak när USA invaderade Irak och Afghanistan. De fick med sig en massa länder i väst, och fick dem till att skicka dit soldater, och den muslimska världen vände sig mot väst. I flera år därefter begicks det flera terror-attentat mot länder i väst, framförallt i Frankrike.

Om vi fortfarande hade haft de friheterna vi tidigare hade i väst, hade jag haft en lite annorlunda känsla. Jag känner inte riktigt att jag har någon riktig yttrandefrihet i Sverige. Många problem i Sverige idag är kopplat till massinvandringen, och de som på olika sätt pekar ut dessa problem döms ofta enligt "lagen om hets mot folkgrupp". Denna lag används för att tysta den svenska befolkningen gällande väldigt mycket.

Känner du att du kan gå omkring med en svensk flagga på din keps idag? Jag bor i Malmö, och kan säga att jag kan inte göra det. Massmedia har länge pumpat ut propaganda som säger att de som hyllar sin egen svenska flagga mer eller mindre är rasister eller nazister.

Kort sagt, jag delar absolut inte åsikten om att väst idag handlar om frihet. Den enda friheten som finns här (vilket jag givetvis uppskattar väldigt mycket) är det faktum att det finns ekonomisk trygghet för alla. Men utöver det ser jag inte riktigt vilka friheter som existerar för etniska svenskar. Speciellt inte för etniska svenska män. Det är väldigt svårt att känna någon slags lojalitet mot alla de politiker och journalister som har spenderat de senaste 30 åren åt att föra psykisk krigsföring mot sin egen befolkning.

Jag gillar min egen befolkning väldigt mycket, och om Ryssland hade attackerat Sverige hade jag gärna krigat för svenska män generellt sett. Men jag hade inte lyft ett finger för att hjälpa de styrande i detta landet, och jag hade inte brytt mig det minsta lilla om de hade blivit attackerade av Ryssland. Jag börjar förstå mig på hur kurderna i Irak kände när USA invaderade landet. De gillade antagligen inte USA, men de hatade Saddam-regimen.
Citera
2022-06-22, 13:55
  #169795
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Hur många åkrar har Ryssarna gjort obrukbara med sitt fältartilleri? Är det möjligt att rensa dessa från föroreningar inom överskådlig tid?

Det kan väl inte vara värre än WW2? Du äter (som du ju förstår) inte jorden, men det som växer på den. Gissningsvis går det till den inhemska befolkningnen och på export till länder som inte har råd att vara så kräsna.
Citera
2022-06-22, 13:56
  #169796
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du upplever att du har ett val. Antingen är kriget i Sverige. Eller så är kriget i Ukraina. Du föredrar att kriget är i Ukraina. Kriget hade tagit slut utan vapen. Om man då skickar vapen offrar man ukrainare istället för svenskar.

Varför är du så säker på att kriget hade tagit slut och ukrainare hade slutat dö utan västerländska vapenleveranser? Det verkar inte alls sannolikt. Betydligt troligare är nog att ställningskriget hade övergått i ett gerillakrig eller en motståndsrörelse som ryssarna hade försökt undertrycka med klassiskt brutala metoder.

Jämför med slaget om Frankrike 1940. Under de sex veckorna dog mellan 80 000 och 100 000 franska soldater och civila. Det kan tyckas mycket. Men under de följande fyra åren dog 400 000 franska civila på grund av ockupationen.
Citera
2022-06-22, 13:57
  #169797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det som de flesta inte gillar är att Rysslands mask fallit och de visat sig vara ett hänsynslöst primitivt erövrarland som lömskt ger sig på ett grannland samt öppet hävdar att grannlandet inte har rätt att existera. För att toppa detta hotar de omvärlden med kärnvapen samt ställer olika ultimatum riktade mot olika länder. De beter sig som en klassisk psykopatmobbare med mördarambitioner. De är ett hot inte bara mot diverse närliggande länder utan också mot världsfreden och den rådande världsordningen. Detta är en helt annan hotnivå än när t ex galne-Kim skramlar med sina defekta raketer nere i Nordkorea.

Väldigt få på fb är globalistvurmare. De flesta (jag inkluderad) är helt tvärtom. Trots det kan jag (till min glädje) notera att när allt nu ställts på sin spets görs snabba omprioriteringar hos mina trådkollegor. Flera tankar kan samsas samtidigt i huvudet. Det är fortfarande dåligt med påtvingad konformism, total-globalism, PK, okontrollerad massmigration osv. MEN: ett existentiellt hot har dykt upp på arenan: Ryssland i dess nuvarande form. Om inte detta hot hanteras kommer vi alla få lära oss vad verklig påtvingad konformism & terror är. Att vara mot Ryssland såsom de nu agerar borde vara en ryggmärgsreflex hos varje frihetsälskande individ. Eftersom de flesta här på fb skattar frihet oerhört högt blir de flesta här också "emot Ryssland". Har dock alltså inget att göra med att man blivit hjärntvättad av massmedia/globalisterna men har allt att göra med önskan att få fortsätta vara fria.

Den "nya" inställningen hos oss som vanligtvis är s a s anti-mainstream kommer, till dess Ryssland är besegrat, att delvis sammanfalla med vad "globalisterna" för fram . Det får vi leva med. Vår fiendes fiende är vår vän. Just nu är antifriheten (=Ryssland) vår främsta fiende. Besegras den fienden inte kan vi glömma frihet.

Många lever i villfarelser om att Ryssland är något slags motpol mot väst dekadens osv men

Extremt mycket aborter, hivsmitta och droganvändande, Bögvåldtäkter i armen, fylleri, legaliserad kvinnomisshandel, polisstat deluxe, låtit tusentals muslimska maffia medlemmar från Tjetjenien och Dagestan flytta till Ryska etniska städer och bedriva utpressning och annan maffiaverksamhet, stöttandet av Kadyrovs Tjetjenien överhuvudtaget som är rena IS republiken.

Ända skillnaden är väl att man slipper bögar på tv och pride, jag föredrar iaf det framför få kuk i röven av nån alkoliserad smygbögsofficerare i armen.
Citera
2022-06-22, 13:59
  #169798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det kan väl inte vara värre än WW2? Du äter (som du ju förstår) inte jorden, men det som växer på den. Gissningsvis går det till den inhemska befolkningnen och på export till länder som inte har råd att vara så kräsna.

Jag tänker att utvecklingen gått framåt och därmed eventuella sprängämnen som förorenar på annat vis. Växterna tar ju upp det som finns i jorden. Utöver det kanske de behöver ses över efter OXA.
Citera
2022-06-22, 14:06
  #169799
Medlem
HejaFinlands avatar
Några ryssar nära ett ammunitionsförråd som bombas. Först försöker de köra därifrån men deras lastbil verkar krångla, sedan tar de skydd i ett hus och hela helvetet brakar lös bokstavligt talat. Seden springer de för att hitta ett bättre skydd, men där sprängs de nästan när det bara blir värre och värre. Så de måste springa till en källare. De killarna hade verklige tur.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/vhy9vh/footage_of_the_event_that_took_place_on_june_16th/
Citera
2022-06-22, 14:08
  #169800
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Varför är du så säker på att kriget hade tagit slut och ukrainare hade slutat dö utan västerländska vapenleveranser? Det verkar inte alls sannolikt. Betydligt troligare är nog att ställningskriget hade övergått i ett gerillakrig eller en motståndsrörelse som ryssarna hade försökt undertrycka med klassiskt brutala metoder. .

Nu var det ju inte det jag skrev, men frågan är intressant.

Jag går ut från att vid en fred efter att Ukraina gett upp efter att ha insett övermakten (utan västliga vapen) i mars hade Ukraina mist Donbass, och kanske Kherson/Melitopol. Min gissning är att det inte blir någon stor motståndsrörelse i Donbass (det har inte funnits i DPR/LPR och absolut inte på Krim). Om ryssarna fått Kherson/Melitopol hade det blivit något mellanting. Men knappast den gigaslakt vi nu bevittnar. Min gissning är att ryssarna tagit Kherson och Melitopol för att de bedömer att de är realistiska att hålla utan stora gerillaoperationer.

Men visst, säker kan man aldrig vara. Den största risken tänker jag i det scenariet hade varit att Ukraina helt enkelt inte hade gett upp och det hade aldrig blivit någon fred. De hade gjort små raider och nålsticksattacker. Enda sättet för ryssarna hade varit att statuera exempel och bomba deras städer eller ockupera delar som är väldigt anti-ryska som en buffertzon. Det hade också kunnat resultera i höga dödssiffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in