Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Det är klart jag är "blåst". Till skillnad mot er fanatiska Ukraina-onanister som inte ens greppar fundamenta i det här kriget. Det enda ni lyckas kräka upp är debilt snack om "orcher," "uralnegrer" och "dvärgputin". Ni saknar förmåga till överblickande och djupare förståelse för de krafter som är i rörelse. Det här kriget handlar inte om så banala saker som "orcher" och ukrainska "alver".
Ni har checkat ut från verkligheten och rör er i fantasivärld befolkad av sagofigurer och mytologiska bilder om "godhet" och "ondska". Men jag skyller er inte mer än nödvändigt - ni är alla offer för den fantasivärld ni fostrats in i av den västerländska median.
Ni är lika mycket offer som random ryss på landsbygden - ni tror det ni blivit lärda att tro. Ni är boskap i det stora spelet.
Jag kan säga er att VI...är emot krig. Det är inte ni.
Ni gläds er över att Ryssland "slår USA på käften", men egentligen så är det Ryssland som krigar och dödar ukrainare på löpande band. Det är inte någon USA-armé där i Ukraina.
Men sedan så får du inte glömma bort att kriget handlar om gas.
Putin lurar bara skit-folk som dig, som saknar värde och IQ, att kriget handlar om rasism. Putin vet om att han kan komma med detta värdelösa argument, för han vet om att efterblivna politiker i USA kör samma historia och lurar samma gamla avskum varje 4:e år. Så nu kör han med rasse-kortet att Ukrainare är onda och elaka, och Ryssland måste befria Ukraina.
Klart blåsta och billig importerad köpkraft, som er, går på detta. Putin bryr sig inte ett piss om sin befolkning eller andras befolkning. Putin vill bara ha gasen.
Men oavsett om han får tillgång till Donbass och börjar pumpa gas, så är det knappast en vinnande historia. Ukraina tröttar ut Ryssland mer och mer, och när Ryssland är som tröttast, så kommer NATO gå in.