2022-06-22, 00:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Panoramavy från fronten i Lysichansk. På filmen får vi en klar bild av den förödelse och den intensitet som det moderna kriget innebär.

https://t.me/intelslava/31646

Förstår inte att du ens kan stödja ett krig. Skäms du inte?
Citera
2022-06-22, 00:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Panoramavy från fronten i Lysichansk. På filmen får vi en klar bild av den förödelse och den intensitet som det moderna kriget innebär.

https://t.me/intelslava/31646

Du skrev ju nyss att Ryssland inte förstörde någonting.
Citera
2022-06-22, 00:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Nu får du ge dig. Jag varken stödjer eller förkastar. Filmen är en klar bild över förödelsen. Du måste sluta med dina hysteriskt infantila tv-spels åsikter. De gör ingen nytta.

Ge mig?

Varför förkastar du inte?

Är Putin's krig nödvändig?
Citera
2022-06-22, 00:50
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ge mig?

Varför förkastar du inte?

Är Putin's krig nödvändig?

Från rysk synvinkel så kan jag förstå anfallskriget. Krig är sällan eller aldrig "moraliskt". Detta verkar ni Ukraina-onanister inte förstå. Faktum kvarstår: utan judisk-amerikansk subversion i Ukraina hade vi inte haft detta kriget.
Citera
2022-06-22, 00:57
Medlem
Snapcounts avatar
USA tar "artikel 5" angående Rysslands hot mot Litauen benhårt :

USA: Natos forpliktelse til Litauen står «fjellstøtt» etter Russland-trussel

– Vi står ved Nato-allierte og vi står ved Litauen, sa talsperson Ned Price i USAs utenriksdepartement tirsdag. Han understreket at USAs forpliktelse til artikkel 5 – som sier at et angrep på ett medlemsland er et angrep på hele alliansen – står «fjellstøtt».

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/06/21/195853586/usa-natos-forpliktelse-til-litauen-star-fjellstott-etter-russland-trussel

Nu är det upp till europas syltryggar (Tyskland, Frankrike och Italien) att visa färg, på allvar..
Citera
2022-06-22, 00:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Från rysk synvinkel så kan jag förstå anfallskriget. Krig är sällan eller aldrig "moraliskt". Detta verkar ni Ukraina-onanister inte förstå. Faktum kvarstår: utan judisk-amerikansk subversion i Ukraina hade vi inte haft detta kriget.

Men jag skiter i om Ukraina styrs av en jude eller USA är israel-dyrkare.
Detta är ett icke-problem.

Problemet är att Putin vill ta tillbaka länder som Ryssland har tappat. Han borde ha accepterat det istället.
Citera
2022-06-22, 01:02
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men jag skiter i om Ukraina styrs av en jude eller USA är israel-dyrkare.
Detta är ett icke-problem.

Problemet är att Putin vill ta tillbaka länder som Ryssland har tappat. Han borde ha accepterat det istället.

Nej, problemet är att det judisk-amerikanska imperiet inte erkänner andra staters (Rysslands) legitima säkerhetsanspråk. Vi kan tjafsa om det här i hundra inlägg, vi kommer inte bli överens. I grunden handlar det om att ni Ukraina-onanister är inkonsekventa när det handlar om USA kontra Ryssland och deras respektive intressen.
Citera
2022-06-22, 01:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Intressant avlyssnat telefonsamtal. De blev avlyssnade förut och det samtalet har spridits med deras personuppgifter till miljontals människor så nu är de rädda. Ryska soldatens tjej är rädd för att gå till högskolan för hon blir hotad och han är rädd för att vara i Ukraina. Man kan inte vara anonym i kriget längre. Kriget i en tidsålder av mobiltelefoner och sociala medier. https://www.youtube.com/watch?v=TETtD6SPo5s
Citera
2022-06-22, 01:05
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Utan en halvgalen, uppenbart sjuk gammal sovjetdrömmare hade vi inte heller haft kriget. Då hade vi inte ens sett invasionen 2014.
Citera
2022-06-22, 01:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Nej, problemet är att det judisk-amerikanska imperiet inte erkänner andra staters (Rysslands) legitima säkerhetsanspråk. Vi kan tjafsa om det här i hundra inlägg, vi kommer inte bli överens. I grunden handlar det om att ni Ukraina-onanister är inkonsekventa när det handlar om USA kontra Ryssland och deras respektive intressen.

För USA anser att varje land ska ha få ha sin egen utrikespolitik och inrikespolitik.
Ryssland menar att Ukraina ska rätta sig efter vad Ryssland säger, för Ukraina och Ryssland är släkt med varandra och Ukraina skall icke bli ett västerländskt land.

Jag stödjer USAs attityd om att varje land ska få styra själv och ta eget ansvar. Visst, Ryssland gillar inte länder som öppet kritiserar Ryssland. Men då är det bara att stoppa all handel och samarbete med Ryssland och säga åt Ryssland att dom får handla med andra länder....

Detta har inte Ryssland råd med. Visst, dom klarar sig, men dom får det sämre.
Citera
2022-06-22, 01:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Fast ni ryssrunkare är än värre. Ni tycker att det är okej att Ryssland invaderar och bombar sönder ett västland utan legitima skäl, medans ni har fördömt USA i över 10 år.

Sådant hyckleri är svårt att toppa.
Citera
2022-06-22, 01:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fast ni ryssrunkare är än värre. Ni tycker att det är okej att Ryssland invaderar och bombar sönder ett västland utan legitima skäl, medans ni har fördömt USA i över 10 år.

Sådant hyckleri är svårt att toppa.

Exakt. Rysslands-fansen är egentligen inte anti-krig på riktigt. Dom är bara emot när USA krigar. Men när Ryssland krigar, ja, då är det med all rätt och man pratar om judiska maktförhållanden och zion.

Sedan dom där Z-fanboys ute på Twitter och Telegram som gläds över att folk får sina hem förstörda.
Dom är mer intresserade utav att "stå på den starka sidan", för att känna sig tuff och stark, än att hjälpa den svaga sidan, för det är bara "förlorare" som är svaga.

Ja, riktiga fega kräk. Egentligen så borde dom få 10 års otur med enorm plåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in