2022-06-19, 18:26
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Det enda jag kan ångra är att jag inte köpt en tidigare haha

Tänkte samma sak efter jag köpte min första
Citera
2022-06-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasch-pundarn
Fasen va gött! Kul att höra.

Jag kör kring 210 grader i min Boundless CFC. Den enda av mina vejps där jag kan ställa temperaturen. Tycker det blir bra drag då utan att gräset får frän smak. Men har hört att ideal temperatur kan variera mellan olika vejps. Osäker på om effekten varierar beroende på temperatur.

Byt ut den mot en Boundless CFX om du har möjlighet,
den är otroligt mkt bättre. Enda nackdelen är ju dock att den är större
Citera
2022-06-22, 11:22
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Byt ut den mot en Boundless CFX om du har möjlighet,
den är otroligt mkt bättre. Enda nackdelen är ju dock att den är större

Du har testat båda eller? Hur är de i jämförelse? CFX:en verkar mer lik Boundless Tera i format och hur bowlen är utformad.

Är rätt sugen på att kliva upp till någon av Boundless dyrare modeller. Tar hellre bra batteritid och bra prestanda än slimmat format egentligen. Har spanat in Boundless Tera, är rätt sugen på den. Stor visst men säkert grym batteritid. Får bli när ekonomin tillåter.
Citera
2022-06-26, 17:35
Medlem
Ok har en fråga angående Portabla Vapes..

Jag har en CFX boundless 2.0 nu som är grym under vintertid.. Nu under sommaren behöver jag en mindre för fickan så siktat in mig på en antingen Flowermate Slick eller en Xvape Xmax V2! Nån som har nån erfarenhet av dessa och vilken ger bäst moln och flöde? Ska tillägas jag endast kommer röka koncentrat i dom.

Tacksam för tips!
Citera
2022-06-26, 20:20
Medlem
steff60s avatar
Har i nuläget en dynavap. Den är ok men är ute efter nåt bättre och bekvämare. Har tidigare haft en arizer EQ och den var värdelös. Dynavapen är vassare än arizer EQ men inte tillräckligt för att jag skall vara nöjd. Vad har ni för rekommendationer på vape för att röka gräs bra och bekvämt? En redig vape man verkligen kan ersätta jollar med. Har obegränsad budget.
Citera
2022-06-26, 20:24
Medlem
Hejsan, jag undrar om någon vet av en bra vape till thc oljor? Den får gärna rymmas lite mer olja än 1ml och ge mer ånga än vanliga vape pens. Tar gärna emot alla tips
Senast redigerad av Z00plon 2022-06-26 kl. 20:29.
Citera
2022-06-26, 20:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steff60
Vad har ni för rekommendationer på vape för att röka gräs bra och bekvämt?
'CFC Lite' alla dagar i veckan.
https://bndlstech.com/blog/how-to-use-the-cfc-lite/
Citera
2022-06-26, 20:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Hejsan, jag undrar om någon vet av en bra vape till thc oljor?
Om du använder en Wax Liquidizer till oljan så funkar vilken liten ecigg som helst.
Citera
2022-06-27, 12:51
Medlem
Köpte en Xvape Xmas starry V3 på impuls.. Nån som har erfarenhet av den? Ångrar mig i efterhand jag inte köpte en wolkenkraft men behöver den bästa portabla för fickan.
Citera
2022-07-06, 16:05
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expander
Min erfarenhet är att PAX3 ser mycket finare och fiffigare ut än vad den faktiskt är.
Dålig luftgenomströmning kräver att du verkligen får suga på donet under minst 10 sekunder för att få i dig nån vape av värde. Första testet känns trevligt, men efter en tid märker du att den är ganska medioker och omständlig att använda.

Har haft en PAX 3 i ett gäng år och den är duglig. Skulle antagligen inte köpa en ny ifall den går sönder.
1) Kammaren är liten och är du en stor konsument så får du fylla på ofta.
2) Den kräver ständig rengöring av luftkanalen annars blir luftflödet oerhört dåligt. Daglig rengöring med piprensare och någon form av alkohollösning är att rekommendera.
3) Batteritiden är ganska dålig och om du använder den kontinuerligt krävs det att du har tillgång till laddaren mellan omgångarna.
4) Laddaren kan ha svårt att få rätt kontakt ibland, trots att den visar att den laddar så laddar den inte ibland.
5) Krävs någon form av borste/pensel vid byte av örter, annars blir det en massa kvar i botten och på locket.

Annars är den liten och smidig, imho ser den bra ut och står inte ut i ett utseende som skriker "JAG KONSUMERAR CANNABIS!!!11!". Blir snabbt varm och håller värmen bra.
Citera
2022-07-10, 16:32
Medlem
hasch-pundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steff60
Har i nuläget en dynavap. Den är ok men är ute efter nåt bättre och bekvämare. Har tidigare haft en arizer EQ och den var värdelös. Dynavapen är vassare än arizer EQ men inte tillräckligt för att jag skall vara nöjd. Vad har ni för rekommendationer på vape för att röka gräs bra och bekvämt? En redig vape man verkligen kan ersätta jollar med. Har obegränsad budget.

På obegränsat budget skulle jag köpt denna. Den är på många vapenördars topplista på fuckcombustion:
https://tinymightvape.com/index.php?route=common/home
Citera
2022-07-10, 17:47
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasch-pundarn
På obegränsat budget skulle jag köpt denna. Den är på många vapenördars topplista på fuckcombustion:
https://tinymightvape.com/index.php?route=common/home
Dessutom har den ett utbytbart standardbatteri, vilket är mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in