2022-06-21, 14:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramper
Det förhållandet att nazzemedia nyatider och morgonbladet inte skriver om det tyder på att det är en svensk kille.

Nej. Inte i nuläget. MGM är endast anhållen, och Nya Tider och Morgonbladet har sannolikt inga källor i utredningen. Det vill säga MGM:s ursprung har inte kommit ut. Alltså går det inte i nuläget att dra den slutsatsen du gör.

Samma gäller ju även engelsk press.
Citera
2022-06-21, 15:06
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Att engelsk press slog på stort fick mig att tänka vit svensk grabb..

Konstigt att de så snabbt bekräftade att MGP(MGM) är 16 år.
Jag kan bekräfta att man slagit på så stort att saken är en liten notis som inte ens ligger på löpet. Man får söka för att hitta notisen.

https://www.dailymail.co.uk/wires/ap...condition.html
Citera
2022-06-21, 15:20
Medlem
Av bilden i Expressen ser gärningsmannen vit ut.
https://www.expressen.se/nyheter/gro...flera-skadade/
Citera
2022-06-21, 15:26
Medlem
Vet någon namn på GM?
Citera
2022-06-21, 15:39
Medlem
okok1s avatar
Är hunden en trådsanning?
Citera
2022-06-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är hunden en trådsanning?

Jag hörde av en som gick förbi att det var en liten hund som satt snällt bredvid den gripne
Citera
2022-06-21, 16:01
Medlem
Tyvärr är det min Rektor. Känns riktigt trist att få höra detta och att det sker i början av sommaren, att de händer överhuvudtaget. Han är sjukt snäll så frågan är om de skulle kunna vara nån sur elev men det känns efterblivet om det är på grund av sån anledning
Citera
2022-06-21, 16:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej. Inte i nuläget. MGM är endast anhållen, och Nya Tider och Morgonbladet har sannolikt inga källor i utredningen. Det vill säga MGM:s ursprung har inte kommit ut. Alltså går det inte i nuläget att dra den slutsatsen du gör.

Samma gäller ju även engelsk press.
Bilder finns där tidningen pixlar så en del slutsatser om ursprung har iaf tidningen kunnat dra.
Citera
2022-06-21, 16:11
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Stora rubriker i brittiska Daily Mail och The Mirror om att "man goes on rampage in shopping mall" och att Polisen inte vet hur många som hunnit skadas.
´

Hörde om dådet på BBC Worlds nyheter på radio i det afrikanska land jag bor i. Senast de hade ett inslag om Sverige handlade det om menskonst och att vissa arbetsplatser delar ut gratis dambindor. Undrar vilken bild av Sverige folk får egentligen?
Citera
2022-06-21, 16:12
Medlem
Det går med andra ord inte att röra sig vid centrala delar av Västerås klockan 08:30???
Eftersom han var på fel plats vid fel tillfälle enligt media. Hur menar man här??
Citera
2022-06-21, 16:13
Medlem
Gissar på att gärningsmannen bor på 1. Pettersberg 2. Råby eller möjligen 3. Vallby
Citera
2022-06-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farstaatp
Det är rektorn på edströmska gymnasium som blivit knivhuggen, antagligen har gärningsmannen säkert tagit ett och annat och fått nån psykos

Har du koll på vilken av rektorerna, det är minst två-tre med olika ansvarsområden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in