2022-06-21, 14:29
Medlem
Litet kort citat från SVT:

Misstänkt gärningsman gripen

En misstänkt har gripits, en 16-årig yngling.

Motivet oklart

-Det kan inte uteslutas att det kan finnas en koppling mellan de här personerna, säger Magnus Jansson Klarin
Citera
2022-06-21, 14:32
Medlem
Satt och väntade väldigt länge på apoteket idag. Det var helt överfullt där och segt i kön så tänkte jag just den tanken ”tänk om någon dåre kommer in och drar kniv eller liknande”

Helt sjukt samhälle vi lever i. Hoppas de skadade klarar sig
Citera
2022-06-21, 14:34
Medlem
Vansinnesdåd, GM det ljus ut. Svensk.
Citera
2022-06-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
16 åring ute och spankulerar kl 08.30 med kniv och hund. Låter lite osvenskt tycker jag.

Jaså det tycker du
Citera
2022-06-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Så kan det röra sig om en missnöjd elev ? som kanske tagit något preparat som gör dig mer flygredo än tekniker

Hahaha ja men lite så tänkte jag också
Citera
2022-06-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
16 åring ute och spankulerar kl 08.30 med kniv och hund. Låter lite osvenskt tycker jag.

Känns mer som en preparat-påverkad handling för min del än att det skulle ha med ursprung att göra
Citera
2022-06-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
Han är 43, beskrivs det som ”50-årsåldern”?

Journalister höftar väl de också, det här är bara vad jag fått höra från min chef som känner personen rent kollegialt
Citera
2022-06-21, 14:44
Medlem
Farbaute666s avatar
Det pågår som sagt sommarskola på Rudbeckianska, det håller på i två veckor. En del av mina elever har erbjudits plats där.
Citera
2022-06-21, 14:45
Medlem
Det förhållandet att nazzemedia nyatider och morgonbladet inte skriver om det tyder på att det är en svensk kille.
Citera
2022-06-21, 14:48
Medlem
Reverentias avatar
Bekräftat i VLT att en rektor har skadats i dådet.
Citera
2022-06-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramper
Det förhållandet att nazzemedia nyatider och morgonbladet inte skriver om det tyder på att det är en svensk kille.

Att engelsk press slog på stort fick mig att tänka vit svensk grabb..

Konstigt att de så snabbt bekräftade att MGP(MGM) är 16 år.
Citera
2022-06-21, 14:52
Citat:
Ursprungligen postat av Reverentia
Bekräftat i VLT att en rektor har skadats i dådet.

Pojken ska själv ha förts till sjukhus med skador på händerna, enligt uppgifter till VLT:s utsände.

– Det utreds om det finns någon koppling mellan gärningsmannen och de skadade, sa polisens presstalesperson Magnus Jansson Klarin till VLT vid lunchtid.

Den man som skadades allvarligast i attacken arbetar som rektor på en gymnasieskola i Västerås stad. Enligt uppgifter från region Västmanland har rektorn livshotande skador. Han opererades akut.

Den andre mannen ska ha blivit svårt skadad vid attacken, men läget uppgavs vara stabilt.

Staffan Jansson (S), kommunstyrelsens ordförande samt ordförande i krisledningsnämnden beklagar händelsen:

– Mina tanka går till de anhöriga till de skadade. Det är ett fruktansvärt dåd. Nu handlar det om att trygga de berörda, det handlar om elever och personal på skolan. Den misstänkte är elev inom Västerås stad, men vi vet ännu inte om det finns någon koppling där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in