2022-06-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Varför vill ala klippa masken da

Masken uppges ha skjutit Shad som också var HSL.
Citera
2022-06-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Masken uppges ha skjutit Shad som också var HSL.
Okej fattar och vem är han som lagt en kanin på han hemliga som masken hade misslyckats på?
Citera
2022-06-21, 13:30
Medlem
Citat:
Okej fattar och vem är han som lagt en kanin på han hemliga som masken hade misslyckats på?
Ursäkta en som inte hänger i hooden med kriminella element, men det du skriver känns som något som passar bättre i forumet för djur. Varför kan ni inte använda svenska istället för en version av rövarspråket? Varför skulle man lägga en kanin på en mask?
Citera
2022-06-21, 13:32
Medlem
Citat:

Misslyckats? Något jag missat? M och Ekrem ber Gambino hämta en kanin från juggen men det är någon annan som lägger pengarna istället. Någon som inte vill kommit ut. Juggen verkar ha löst sina problem med Masken. Så står det iaf.
Citera
2022-06-21, 13:38
Medlem
Citat:
Misslyckats? Något jag missat? M och Ekrem ber Gambino hämta en kanin från juggen men det är någon annan som lägger pengarna istället. Någon som inte vill kommit ut. Juggen verkar ha löst sina problem med Masken. Så står det iaf.
Ja längre upp står det ju någon har blivit drabbat av masken som vill lägga cash står det
Citera
2022-06-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ja längre upp står det ju någon har blivit drabbat av masken som vill lägga cash står det

Det har jag ingen aning om vem det kan vara.

I en annan chatt diskuterar två encroalias om att det var svårt att kartlägga Bonjo som blev skjuten.

(FB) Skottlossning på Lidingö - måndag morgon 24/8 2020 (person skjuten till döds)
Citera
2022-06-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Rent krasst skulle jag svara "nej" på den frågan. Vi vet inte. Vakterna spekulerar i att han "kommit till insikt om vad som är rätt och fel". Väldigt svårt att bedöma. Han tycks inte få några materiella fördelar av att ha berättat, fast förmodligen lär han inte sitta mer på Fenix efter detta...

Det relevanta för hans vittnesmål är att det som varit möjligt att undersöka och verifiera, exempelvis via Encrochat och de involverades brev, i allt väsentligt bekräftar riktigheten i de uppgifter han lämnar. Han tycks med andra ord inte fara med osanning.

Efter att ha läst FUP ganska grundligt så måste jag säga att det helt enkelt verkar vara ett unikum till fall där rehabilitering faktiskt funkat. Han verkar ha kommit till insikt med vad han gjort fel i sitt tidigare liv och vad som krävs av honom för att kunna leva ett normalt liv i framtiden. Tvivlar inte en sekund på att han vittnar utav ren välvilja utan några som helst baktankar.
Citera
2022-06-21, 14:32
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Jo, Jiggz och Juke är riktiga bröder.

Det är han Jiggz, Juke och 6ickest är bröder.

Är 6ickest och Gambino samma person?

Alla de är MoneyTeam/MoneyWay/Shubbarligan gänget.

Jiggz hänger mest i Farsta nu, men det är pågrund av att hans fru och dotter inte ska fara illa.

Citat:
Jag låter det vara osagt men Sickest sitter i cell just nu iaf. När blev han dömd? Gambino i fupen kom ut från ett fängelstraff i februari 2020.

Biggie Juke nämner en del namn (förutom Gambino) i sina gamla låtar som verkar ha varit/är ledande i 24K. Äldre personer med somaliskt ursprung runt 30 år vilket även Gambino är.

Vad jag vet är MoneyTeam/MoneyWay/Shubbarligan med god fot med 24K så kan absolut stämma.

Däremot har jag svårt att sätta fingret på relationen med Shottaz. Z.E som är "medlem" i Shubbarligan, eller har iallafall varit, poserar ju med Adel och Dumle, Shottaz opps.

Hur kan 24K vara "cool" med Shubbarligan om Shubbarligan är på god fot med DP?

Gatupolitiken i Järva är verkligen rörig.
Citera
2022-06-21, 14:43
Medlem
Citat:
Vad jag vet är MoneyTeam/MoneyWay/Shubbarligan med god fot med 24K så kan absolut stämma.

Däremot har jag svårt att sätta fingret på relationen med Shottaz. Z.E som är "medlem" i Shubbarligan, eller har iallafall varit, poserar ju med Adel och Dumle, Shottaz opps.

Kanske. Men inte helt relevant i den här tråden väl?
Citera
2022-06-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Efter att ha läst FUP ganska grundligt så måste jag säga att det helt enkelt verkar vara ett unikum till fall där rehabilitering faktiskt funkat. Han verkar ha kommit till insikt med vad han gjort fel i sitt tidigare liv och vad som krävs av honom för att kunna leva ett normalt liv i framtiden. Tvivlar inte en sekund på att han vittnar utav ren välvilja utan några som helst baktankar.
Vad står det om honom i fupen?
Citera
2022-06-21, 15:44
Medlem
Citat:

Shubbarligan är väl inte allierad med DP? De är väl allierade med TMT och alla vet vad Sixty skrev om TMT i häktet?

I den här fupen framkommer bråket som uppstod mellan HSL och 24K på en bensinmack.

Men ja, Z.E’s relation med Dumlee i höstas var märklig. Shottaz verkar inte ha samma relation med dessa som tidigare med tanke på musiken man gör och hur man stöttar varandra på sociala medier.
Citera
2022-06-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr

Tänker du på Samer som genomgick en VR behandling vid tidpunkten och som faktiskt klev åt sidan efter tjafs med Släggan inne på Kumla. Efter den incidenten började han berätta för kriminalvårdarna om det som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in