2022-06-21, 12:17
Medlem
Montanasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Jiggs är väl inte Jukes riktiga bror?
Han blev ju portad från Tensta redan för 2 år sen, sitter o gömmer sig i Värmland har jag hört

Jo, Jiggz och Juke är riktiga bröder.

Det är han Jiggz, Juke och 6ickest är bröder.

Är 6ickest och Gambino samma person?

Alla de är MoneyTeam/MoneyWay/Shubbarligan gänget.

Jiggz hänger mest i Farsta nu, men det är pågrund av att hans fru och dotter inte ska fara illa.
Citera
2022-06-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninJakt
Uppenbart att du är ett fan så som du höjer upp han. Du skulle säkert vilja se det, vem vet, det kanske händer. Han har mördat min vän så uppenbart vad jag tycker om honom.

Får man fråga vilka avdelningar du suttit på?

Alltså ett fan är jag inte men han var stabil och bra kille. Har inte sett hans dåliga sidor. Men om han dödat din vän förstår att du inte gillar han. Vem är din vän som han ska ha ”dödat”?
Citera
2022-06-21, 12:24
Medlem
leopardmaster till luvan (Dragisa Nikolic)

Kl. 18:34:43

"Jag har en grej jag måste ta med dig vem vet inte om jag ska ta (det) deg här"

luvan till leopardmaster

Kl. 18:35:43

"Vad är det som är så farligt så du tar allt annat bror"

Kl.18:36:35

"Sig till mig ska jag gömma mig eller göra attack ."

leopardmaster till luvan

Kl. 18:37:49

"Hahahhaha brosan det finns en goish klart på han där masken en vän sa till mig undrar om du vill fortfarande det är bara o öppna plånboken så kommer det lösa sig"

luvan till leopardmaster

Kl. 18:41:19

"Låt oss ses och prata folk har stora munnar. Folk sa något sist för ett tag sen. efter ett par månader så ringer hans pappa ahmed från barca till mig och undrar något.. jag sa till han om jag vill npgot så kommer det inte till dina öron och jag sa att jag inte känner han eller har något i mot om han inte vill mig något. Så sa jag vill han att jag inte vill ha en dommare häller."

Kl. 18:44:30

"Så vi kan ses och prata kolla vem som ligger bakom för jag vet att vissa från malmö är i barca och dom är med amed han chilenaren danny osv. Så jag litar inte på någon av dom häller. Vill inte ha med såna smuts att göra med... men sed fins säkert andra som är på döds listan som kam tänka sig vara mycket intreserade. folk som blivit berörda av hans attacker men missluckade. "

leopardmaster till luvan

Kl. 18:45:01

"Vi kan ses brosan jag fick info nu så undra om du vill du känner mig jag läcker inte den där turken har också huvudvärk med folk som inte kommer lämna han träffa mig så kan vi prata"

Kl. 18:46:19

"Kolla hur mycket para som kan fram bara vill höra summa betalning sker efter jag hämtar de från dig personligen "

luvan till leopardmaster

Kl. 18:46:31

"Jag känner inte turken och skiter i han. Han spelar styra masken"

Kl. 18:46:48

"Vi ses och pratar"
Citera
2022-06-21, 12:26
Medlem
2020-04-10

literalbeetle till leopardmaster

Kl. 22:09:05

"Löste det sig"
Citera
2022-06-21, 12:33
Medlem
2020-04-11

luvan till leopardmaster

Kl. 07:50:26

"Jag ger dig svar idag vi ses sen ok."

leopardmaster till literalbeetle

Kl. 16:47:34

"Grönt ljus en kanin och det är inte juggen det är nån annan han hade löst sitt problem med han säg det till han en kanin är klar i alla fall"

Kl. 16:50:18

"OK han han kommer frpfaav vem"

leopardmaster till literalbeetle

Kl. 16:52:02

"Säg spelar ingen roll killen vill inte att hans namn kommer ut men jag hämtar pengarna samma dag dem ligger redan hos växlaren"
Citera
2022-06-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Vem är ala?

Framgår av förundersökningen.
Citera
2022-06-21, 12:46
Medlem
Summa summarum:

Man kör en insamling för masken huvud. Betalnigen erhålls samma dag som han dör, med andra ord vid leverans av tjänst.

Pengar ska hämtas från ala och han vänner, juggen och någon annan... jugen har löst sitt problem med masken men vet att det finns någon som har drabbats av hans attack, som dock var misslyckad. Någon som finns på masken dödslista och dessutom har motiv att hämnas. Juggen länkar den personen med leopardmaster. Personen ifråga är mån om att hans namn inte kommer ut. Han har lagt en kanin och den hämtas vid leverans av tjänst.
Citera
2022-06-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Vem är ala?

HSL.
Citera
2022-06-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Det är medvetet att man inte fyller platserna till max, det är ju inte bara intagna med långa voltor som får sitta där, även dom som har kortare straff, så det ska alltid finnas lediga platser kvar när nya döms o anses fylla kriterier för Fenix, eller om det finns kolliskonsfara...

Det är nog en del av sanningen men här uppfattade jag kriminalvårdaren som blir förhörd att just vid den här tidpunkten var det inte många som satt på Fenix avdelningarna.

Det bör se annorlunda ut med tanke på att många grovt kriminella har blivit dömda till fängelsestraff från 2020 och fram till idag.
Citera
2022-06-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanass
Jo, Jiggz och Juke är riktiga bröder.

Det är han Jiggz, Juke och 6ickest är bröder.

Är 6ickest och Gambino samma person?

Alla de är MoneyTeam/MoneyWay/Shubbarligan gänget.

Jiggz hänger mest i Farsta nu, men det är pågrund av att hans fru och dotter inte ska fara illa.

Jag låter det vara osagt men Sickest sitter i cell just nu iaf. När blev han dömd? Gambino i fupen kom ut från ett fängelstraff i februari 2020.

Biggie Juke nämner en del namn (förutom Gambino) i sina gamla låtar som verkar ha varit/är ledande i 24K. Äldre personer med somaliskt ursprung runt 30 år vilket även Gambino är.
Senast redigerad av TopDogg08 2022-06-21 kl. 13:25.
Citera
2022-06-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
HSL.
Varför vill ala klippa masken da
Citera
2022-06-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavBadin08
Jag håller med, man har tagit för givet att krypteringen/plattformen inte har några brister och därmed känt sig trygg i att tala öppet...

Urval ENCROCHAT, s. 192 och framåt i förundersökningen:

Ekrem Güngür (literalbeetle) till Ahmet Abdulahi Farah (leopardmaster)

2020-04-10
Kl. 18:13:01

"Har du kontakt med gille"

Kl. 18:30:47

leopardmaster svarar

"Ja bror vad tänkte du på"

Kl. 18:32:01

"M sa till mig att man har Masken klar"

Kl. 18:32:17

"Och att du ska kontakta juggen"

Kl. 18:32:38

"Han ska ge dig en kanin"

Kl. 18:32:58

"Hur frågade jag intw men det kommer att ske snart"

Kl. 18:33:25

"Och en annan ska ge en och en halv kanin"

Kl. 18:36:44

"Och alas vänner ska ge också. en och em halv"

Kl. 18:36:58

" Kolla (med) ed juggen först"

Nu minns jag inte riktigt vem leopardmaster/Gambino chattade med men det är någon som vill träffa honom under den här tiden men han svarar att han inte kan ses i någon ort i Stockholm eftersom han har hot mot sig.

Det kanske var Serben. Att de ska se halvvägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in