Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Dj-t osnyggt. Polisen har enligt egen utsago inte skäl för åtal, men låter ändå denne CL gå i graven som huvudmisstänkt för ett uppmärksammat kvinnomord.
Det är inte polisen som tar beslut betr. begäran om åtal utan åkl. Ärendet (FU) har varit öppet i 30 år, vilket sannolikt har berott på en förhoppning om att hitta kroppen, få ytterligare bevis, och att efter åtal och dom emot en GP kunna komma till ett avslut.
Citat:
Om nu bevis saknas, varför kunde man inte klämt ur sig detta medan han var i livet?
Ingen har sagt att bevis saknades. Det man har sagt är att
tillräckliga bevis för ett åtal, som en åkl kunde räkna med att det skulle räcka till en fällande dom, ansågs ha saknats.
Citat:
Inte för att jag tror att CL med sin psykiska ohälsa hade ett livligt umgänge, men några bekanta hade han förmodligen och dessa kan alltså sett honom som mördare in i det sista.
Av det som framkommit ifrån andra än undertecknad, så ansågs CL sakna umgänge även för 30 år sedan.
Det är inte ovanligt att personer som under extremt lång tid går och bär på mörka hemligheter, utan att kunna dela sina tankar med någon, drabbas utav psykisk ohälsa.
Vad CL:s ohälsa bottnade i har jag givetvis ingen som helst aning om.
Jag förstår vad du menar i ditt inlägg, men vi ska ju alla dö någon gång. Ska man av det skälet upphöra med att utreda
misstänkta för grova brott vid någon speciell ålder.
Att gå bort vid 62 års ålder är ganska tidigt och vem kunde ana det. Men att tas av daga och inte återfinnas vid 22 års ålder är ännu värre för bekanta, vänner och anhöriga.