2017-12-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Exakt!
Noterat att du och jag tagit upp detta med "jämna mellanrum".

Det säger en hel del,ha kunskap att vägra advokat(givet han kan ha läst på förstås)plus hålla ihop det hela.

Återigen,när dom väl sitter där blir 98% riktigt spaka,det blir väldigt påtagligt.

Sen som du säger Ugglan,åklagaren varför går denna med på det hela,det är så märkligt...

Rådande så kallat "engagemang" från M-Stad borna säger oxå en del....vad är dom "rädd" för?

Att regga sig anonymt och berätta åtminsone jag såg Helena på stadt den kvällen, el jag jobbar med Km ect är inte "the end of the world".

Men no,inget.

Som sagt M-Stad måste vara perfekta staden att utföra ett mord på.

Och att säga folk fått munkavle,pleaseeeee,jag vet exakt hur småstäder funkar.

Nej,det är något riktigt skumt som pågår.

Håller helt med dig Belladonna
Citera
2017-12-08, 23:26
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
En del i allt detta som jag alltid har ansett vara central är att "mannen med pilotglasögon" vägrade advokat 1998. Det kan naturligtvis vara så enkelt som att han "bara visste" att han hade den rättigheten eller så blev han upplyst av myndigheterna om sin rättighet och slog vakt om den - men det kan också ha varit så att någon backade upp honom med "experthjälp". Och fortfarande funderar jag över varför inte åklagaren gav sitt medgivande att tvinga på mannen den där advokaten ... Polisen ville ju - men inte åklagaren. Jag finner detta mycket märkligt. Hade åklagaren ändå ett skäl att låta mannen slippa undan det där förhöret och därmed få sitt namn röjt?

Ja, det är märkligt.

"Mannen med pilotglasögonen" misstänktes för inblandning i Helenas försvinnande. Borde det inte ha legat i hans intresse att få en advokat (även om hans namn skulle bi offentligt - om åklagaren skulle gå vidare och ta det till åtal? Eller visste den mgm att åklagaren inte skulle göra det? Och visste åklagaren det? Eller tänker jag fel?
Citera
2017-12-08, 23:30
Medlem
HagelBrakarens avatar
Råkade stöta på KM idag. Mera intetsägande människa har jag ej varit med om. Det syns på han att det inte är ok. KM har det svårt nu. Han är utfryst av sina arbetskamrater på Bravida och även vissa syskon vill ej ha med han att göra. Vi får se hur länge han klarar detta utan att det slår slint. Lycka till Klas Malmgren.
.
Citera
2017-12-08, 23:51
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HagelBrakaren
Råkade stöta på KM idag. Mera intetsägande människa har jag ej varit med om. Det syns på han att det inte är ok. KM har det svårt nu. Han är utfryst av sina arbetskamrater på Bravida och även vissa syskon vill ej ha med han att göra. Vi får se hur länge han klarar detta utan att det slår slint. Lycka till Klas Malmgren.
.

Tack för info!

Det hedrar dig att du delger vad du sett hört!

Sen ang andra som ev skriver,får man vara smart nog och sålla bort sk troll osv.
Återigen tack!
Citera
2017-12-08, 23:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det är märkligt.

"Mannen med pilotglasögonen" misstänktes för inblandning i Helenas försvinnande. Borde det inte ha legat i hans intresse att få en advokat (även om hans namn skulle bi offentligt - om åklagaren skulle gå vidare och ta det till åtal? Eller visste den mgm att åklagaren inte skulle göra det? Och visste åklagaren det? Eller tänker jag fel?

Det som sticker ut är ju just att polisen ville ha det där förhöret 1998 med "tvingad advokat" medan åklagaren inte ville det. Det är någonting här som väcker min nyfikenhet.
Citera
2017-12-09, 00:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det som sticker ut är ju just att polisen ville ha det där förhöret 1998 med "tvingad advokat" medan åklagaren inte ville det. Det är någonting här som väcker min nyfikenhet.

Ja, varför ville polisen det, men inte åklagaren? Brukar inte polis och åklagare samarbeta och stå på samma sida? Någon som vill spekulera om varför?
Citera
2017-12-09, 00:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, varför ville polisen det, men inte åklagaren? Brukar inte polis och åklagare samarbeta och stå på samma sida? Någon som vill spekulera om varför?

Om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" och polis och åklagare hade klart för sig släktskapet mellan KM och UrA skulle detta mycket väl kunna vara en anledning för åklagaren att "ligga lågt". Mig veterligen är åklagaren av en lite "finare" sort som noga väljer sitt umgänge (den äkta hälften är precis likadan). Det är en inte alltför avlägsen tanke att UrA - om nu det ovan beskrivna scenariot skulle vara fallet - var precis den "sorten" som åklagaren sannolikt inte ville riskera att sabotera för.

Gå in på https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/urban-ahlin_0891971250317 och klicka på "Alla uppdrag". Redan 1998 hade UrA "tunga poster" och var på väg spikrakt uppåt.
Citera
2017-12-09, 00:37
Medlem
Donnabella6s avatar
Ska jag rada upp vad jag reagerar mest på i detta märkliga fall ,så det dessa punkter(ingen spec ording)

* Mannen hade kunskap neka advokat,åklagaren märkligt nog går med på det.

*Han har psyke att hålla ihop det hela,när 98% blir rejält spaka när dom väl sitter i för hörhör(blir väldigt påtagligt).

*Tystnaden från M-Stads borna...

*Varför bad UA H ta taxi just DEN natten,då hon enl egen utsago säger dom aldrig brukade göra det....

*Efter allt som pilot avslöjade i sista radiodelen vet givevis M-Stad vem han är ,men tystnad ....

*Leif Gw menar det är helt fel man som sist nu var anhållen,samt att det är 2 gm/ev medhjälpare(jag tror ju på Gw ,utesluter dock ej KM)

*Pilot har varit hållit käft i 25 år och helt plöstligt börjar han babbla på....

Finns säkert punkter jag glömt ,men jag återkommer alltid till dessa funderingar.
Citera
2017-12-09, 00:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" och polis och åklagare hade klart för sig släktskapet mellan KM och UrA skulle detta mycket väl kunna vara en anledning för åklagaren att "ligga lågt". Mig veterligen är åklagaren av en lite "finare" sort som noga väljer sitt umgänge (den äkta hälften är precis likadan). Det är en inte alltför avlägsen tanke att UrA - om nu det ovan beskrivna scenariot skulle vara fallet - var precis den "sorten" som åklagaren sannolikt inte ville riskera att sabotera för.

Gå in på https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/urban-ahlin_0891971250317 och klicka på "Alla uppdrag". Redan 1998 hade UrA "tunga poster" och var på väg spikrakt uppåt.

Tack för länken! Jag ska gå in och läsa.
Citera
2017-12-09, 00:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Ska jag rada upp vad jag reagerar mest på i detta märkliga fall ,så det dessa punkter(ingen spec ording)

* Mannen hade kunskap neka advokat,åklagaren märkligt nog går med på det.

*Han har psyke att hålla ihop det hela,när 98% blir rejält spaka när dom väl sitter i för hörhör(blir väldigt påtagligt).

*Tystnaden från M-Stads borna...

*Varför bad UA H ta taxi just DEN natten,då hon enl egen utsago säger dom aldrig brukade göra det....

*Efter allt som pilot avslöjade i sista radiodelen vet givevis M-Stad vem han är ,men tystnad ....

*Leif Gw menar det är helt fel man som sist nu var anhållen,samt att det är 2 gm/ev medhjälpare(jag tror ju på Gw ,utesluter dock ej KM)

*Pilot har varit hållit käft i 25 år och helt plöstligt börjar han babbla på....

Finns säkert punkter jag glömt ,men jag återkommer alltid till dessa funderingar.

Min fetning: Ja, i "Veckans brott" säger Ulrika i en ganska snubblande ordkavalkad att de aldrig tog taxi. Men just den här kvällen bad hon Helena att ta en taxi. Låg det något "hotfullt" i luften sedan en tid tillbaka som föranledde Ulrika att be Helena att göra just detta?
Citera
2017-12-09, 01:06
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Min fetning: Ja, i "Veckans brott" säger Ulrika i en ganska snubblande ordkavalkad att de aldrig tog taxi. Men just den här kvällen bad hon Helena att ta en taxi. Låg det något "hotfullt" i luften sedan en tid tillbaka som föranledde Ulrika att be Helena att göra just detta?

Exakt!

Är helt säker på att "något låg i luften"

Varför skulle hon annars göra det?

Detta med "taxin" säger ju oxå en hel del....
Citera
2017-12-09, 01:33
Medlem
Citat:

Var det till följd av det telefonsamtal Helena fick i hemmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in