2022-06-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Vem har sagt att ryssen ska vinna?
Menar du att det blir bättre om kriget sprider sig till fler länder så fler kvinnor och barn /civila blir lidande ?

Exakt! För att undvika en sådan utveckling är det viktigt att vi hjälper Ukraina så mycket som möjligt med både humanitär hjälp och vapentillförsel.

Annars vinner ditt älskade Ryssland.
Citera
2022-06-20, 19:47
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkrumsromantiker
Helt allvarligt. Alla normalbegåvade ser direkt att detta är ett datoranimerat klipp. Är du 65+?

Slava Ukraini!
Trollfabrikerna är gjorda att enbart ljuga, de har ingen trovärdighet värt namnet...
Citera
2022-06-20, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Därför skulle du lita på Ryssland. Dessutom måste nog NATO båtar komma in för ta bort de där minorna. Jag misstänker att Ukrainarna inte har några minröjare kvar. Det var någon som stal dem.

Jag gissar att ryssarna brölar om korridoren, så inte ryssar kommer bli kannibalmat i Afrika. Men egentligen vet de redan att det inte går. Om de inte låter NATO-fartyg komma in.
Några NATO-fartyg behövs inte överhuvudtaget. Det skulle också bara komplicera situationen ytterligare med de restriktioner som råder just nu i Bosporen.
Citera
2022-06-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Det var ju för fan uralnegern som invaderade Ukraina och när de har sett hur illa det gå så har de upprepade gånger hotat men kärnvapen!

Vad exakt vill du jag ska svara på ? Vi befinner oss i denna situation just nu, oavsett vi vill eller inte.
Då lär man försöka göra det bästa av situationen även om situationen är helt åt h*lvete.
Du förespråkar också ett världskkrig då antar jag ?
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ryssland startade sk*ten ja. Återigen ska vi låta kriget sprida sig hit genom ganska idiotiska provokationer eller ska kriget stanna där det är?
Det går minst sagt trögt för ryssen i Ukraina och du tror de kommer öppna upp en eller flera nya fronter mot väst? Det klarar de aldrig. Skulle de få för sig att använda något kärnvapen så skulle det bara vara en radioaktiv krater kvar av vad som en gång var ryssland.
Citera
Medlem
Pojkrumsromantikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det har böljat fram och tillbaka. Varken Ryssland eller Ukraina satsar stort just där. Men det kommer. Glöm inte vem som sagt det. Augusti---september?

Jag ser att Ukraina vill sprida ut ryska trupper.

Du har nu flera gånger nämnt att något kommer ändras i augusti.

Vem/vilka har indikerat att något kommer hända i augusti?

Slava Ukraini!
Citera
2022-06-20, 19:53
Medlem
Citat:
Mitt älskade Ryssland ? Nigg please. Redan där sköt du dig själv i foten.
Svara på min fråga istället. Jag har inte sagt någonting om att vi inte ska hjälpa Ukraina. Det enda jag säger, för 3e gången nu, VARFÖR provocera fram ett möjligt världskrig ?

E: ingen idé att ens försöka föra en diskussion med någon som dig. Du hakar dig fram på känsloargument och personliga påhopp, dessutom missar du totalt.

Jag har besvarat din fråga, kamrat. För övrigt är det bara rysstroll som använder glosor som "nigger" i samband med meningsutbyten på flashback.

Väst provocerar inte. Provokatören i sammanhanget är aset i Kreml.
Citera
2022-06-20, 19:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Läs hens inlägg igen. Hen oroar sig över ett världskrig, ett världskrig som VÄST just nu håller på att provocera fram.
Kriget mellan Ryssland - Ukraina ska stanna där, inte sprida sig djupare in i Europa.
Med tanke på dina ordval antar jag att du är en av de första som anmäler sig frivillig till försvarsmakten ifall kriget kommer hit ?

Jag vänder på frågan. Vad ser du själv helst, att kriget stannar där det är eller att det knackar på vår dörr ?

Anmäler sig? Om Ryssland anfaller Sverige ska du nog se att allmän mobilisering sker. Även du kanske blir inkallad - om du har någon funktion i totalförsvaret
Citera
2022-06-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Det går minst sagt trögt för ryssen i Ukraina och du tror de kommer öppna upp en eller flera nya fronter mot väst? Det klarar de aldrig. Skulle de få för sig att använda något kärnvapen så skulle det bara vara en radioaktiv krater kvar av vad som en gång var ryssland.

Med tanke på hur kriget har utvecklat sig så är ingenting tyvärr omöjligt idag.
Ryssen kan omöjligt vinna ett krig emot väst nej, men likförbannat kan ryssen enda försöka.
Försöker de så har vi ytterliggare ett land/område som blir en krigszon som bara skapar ännu mer lidande.

Det är detta jag menar med att kriget måste stanna där det är - för sprids det vidare kan vi få ruskiga konsekvenser över hela j*vla kontinenten.
Senast redigerad av firmahasten 2022-06-20 kl. 19:58.
Citera
2022-06-20, 19:58
Avstängd
smaug20017s avatar
Den armeniska horan Margarita Simonyan vill svälta ihjäl folk om sanktionerna inte lyfts för Pissland...
Citat:
The famine will start now and they will lift the sanctions and be friends with us, because they will realize that it's impossible not to be friends with us," - said Kremlin propagandist Margarita Simonyan during the Petersburg Economic Forum.
https://twitter.com/ukraine_world/status/1538911097138331648
Citera
2022-06-20, 19:59
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Läs hens inlägg igen. Hen oroar sig över ett världskrig, ett världskrig som VÄST just nu håller på att provocera fram.
Kriget mellan Ryssland - Ukraina ska stanna där, inte sprida sig djupare in i Europa.
Med tanke på dina ordval antar jag att du är en av de första som anmäler sig frivillig till försvarsmakten ifall kriget kommer hit ?

Jag vänder på frågan. Vad ser du själv helst, att kriget stannar där det är eller att det knackar på vår dörr ?

Ytterligare en som inte fattat att det är ryssland som trots sanktioner och påtryckningar från hela världen vägrar att dra dig tillbaka. Dom fortsätter med sin vanliga köttkvarnstaktik, den enda dom behärskar med tusentals döda civlia och total förödelse som följd.

DET ÄR RYSSLAND SOM PROVOSERAR och vi försöker förmå dom att sluta med alla till buds stående medel utom direkt väpnad konflikt.

Angående din fråga så ja självklart och detsamma gäller även dig då vi har totalförsvarsplikt i Sverige.
Är du svensk medborgare? Då tillhör du totalförsvaret.

Att som en ynkrygg böja sig för Ryssarna nu skulle innebära vadå tror du?
En sådan aktion skulle vara det riktigt farliga för resten av Europa då det skulle bli ett kvitto på att dom kan göra som dom vill med sin "intressesfär".

Bara det att dom fortfarande tjatar om sådana visar hur dom fullständigt fastnat i det förgångna.
Citera
2022-06-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Några NATO-fartyg behövs inte överhuvudtaget. Det skulle också bara komplicera situationen ytterligare med de restriktioner som råder just nu i Bosporen.

Då stannar minorna där de är även om Ryssland vill att Ukraina ska ta bort dem. Ukraina kan inte och lär inte tillåta ryska fartyg att ta bort dem, det senare av ganska förståeliga skäl. Det vet ju ryssarna om när de kom förslaget. Så de säger det bara i ett försök att inte bli hatade i Afrika mm. Inte för att de skulle tillåta det. En möjlighet är ju att ryssarna tillåter Turkiska fartyg även om de är NATO-fartyg. Det skulle kanske sätta diplomatisk press på Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in