2022-06-20, 14:04
Medlem
Vad tror vi?

Spontant känner jag otroligt "ointresse" dels på grund av att dom ryska spelarna inte får vara med men dels för att många toppspelare/intressanta namn avstår.

Vad gäller, 0 ATP-poäng för alla eller?

Känns som att det i sådanafall blir en ren träningsturnering faktiskt.

Vem tror ni vinner?
2022-06-20, 14:22
Medlem
Vobblers avatar
Aldrig känt så här inför en GS, brukar vara en fest, men det britterna har ställt till med är löjeväckande. Bra att vissa drar sig ut av respekt. Den här turneringen kommer inte att betyda ett skit.
2022-06-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vad tror vi?

Spontant känner jag otroligt "ointresse" dels på grund av att dom ryska spelarna inte får vara med men dels för att många toppspelare/intressanta namn avstår.

Vad gäller, 0 ATP-poäng för alla eller?

Känns som att det i sådanafall blir en ren träningsturnering faktiskt.

Vem tror ni vinner?

Du resonerar ju likadant som Osaka

Personligen förstår jag inte alls resonemanget, det är ungefär som att se Fotbolls-VM likt en träningsturnering, ifall det inte delas ut rankingpoäng..

Rankingpoängen går upp och ner, räcker med en skada, så tappar man massa poäng igen.. Men, resultaten i GS-turneringarna består och vinner man Wimbledon, så skriver man in sig i historien för alltid, odödligt..

Jag tror någon som är fullt motiverad och inte ser Wimbledon likt en träningsturnering kommer att vinna
2022-06-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Aldrig känt så här inför en GS, brukar vara en fest, men det britterna har ställt till med är löjeväckande. Bra att vissa drar sig ut av respekt. Den här turneringen kommer inte att betyda ett skit.

Britterna har inte ställt till med någonting, jämfört med Ryssland..

Det är inte direkt katastrof att ryska spelare stoppas, de kunde fått spela, men lika gärna hindras från att delta också..

Om toppspelare inte är fullt motiverade, så skulle de ändå vara chanslösa att lyfta bucklan, sedan är rankingpoängen helt underordnade i Wimbledon, så ser jag på saken..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-06-20 kl. 14:37.
2022-06-20, 14:36
Medlem
Fast det hade snarare varit som att du har ett fotbollsVM utan Italien,Brasilien,Spanien,Frankrike och Argentina. Typ.

Tyskland,Belgien,Mexico är med.

Av dom 10 högst rankande spelarna kommer 5-6 missa till följd utav skador eller deras nationalitet.

Wimbledon utan Nadal (?) Medvedev, Rublev, Federer och Djokovic (?) känns som en B-turnering när det dessutom inte delas ut ATP-poäng också.
2022-06-20, 14:49
Medlem
Citat:
Fast det hade snarare varit som att du har ett fotbollsVM utan Italien,Brasilien,Spanien,Frankrike och Argentina. Typ.

Tyskland,Belgien,Mexico är med.

Av dom 10 högst rankande spelarna kommer 5-6 missa till följd utav skador eller deras nationalitet.

Wimbledon utan Nadal (?) Medvedev, Rublev, Federer och Djokovic (?) känns som en B-turnering när det dessutom inte delas ut ATP-poäng också.

Skador är en del av sporten, kommer alltid vara duktiga spelare som får lämna in handduken..

Att ryska spelare stoppas ser jag inte alls som något märkvärdigt, snarare har de väl haft flyt som fått fortsätta spela, där har tennisen varit rätt unik i idrottsvärlden..

Rankingpoängen lägger jag ingen större vikt vid, det är Wimbledon, mest fram till turneringen sådant är viktigt, så man får en bra seedning in i mästerskapet..
2022-06-20, 14:50
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Britterna har inte ställt till med någonting, jämfört med Ryssland..

Varför är ryssarna välkomna på resten av touren då? Britterna är jävla märkvärdiga, Europas fulaste folk.
2022-06-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Varför är ryssarna välkomna på resten av touren då? Britterna är jävla märkvärdiga, Europas fulaste folk.

Som skrivet, det är Ryssland som gjort fel, att ett arrangörsland (Storbritannien) väljer detta beslut, kan jag förstå..

Sedan är Wimbledon inte vilken turnering som helst heller, så de har all rätt att värna om sitt egna mästerskap och rykte..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-06-20 kl. 15:01.
2022-06-20, 15:17
Citat:
Som skrivet, det är Ryssland som gjort fel, att ett arrangörsland (Storbritannien) väljer detta beslut, kan jag förstå..

Sedan är Wimbledon inte vilken turnering som helst heller, så de har all rätt att värna om sitt egna mästerskap och rykte..

Ryssland är ett land, inte en tennisspelare. Försök va lite intellektuellt mogen och håll isär saker och ting.
2022-06-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ryssland är ett land, inte en tennisspelare. Försök va lite intellektuellt mogen och håll isär saker och ting.

En tennisspelare?

Ryssland är en stormakt inom tennisen med en hel radda duktiga spelare som representerar nationen..

Försök att se det i ett större perspektiv, då är det inte alls märkligt att ryska spelare stoppas från världens största tennisturnering..

Ryssland blev även uteslutna från t.ex. Fotbolls-VM, Fotbolls-EM (damer), Ishockey-VM och världscupen i längdskidor/skidskytte också, så detta är inget direkt kontroversiellt beslut..

Återigen, Wimbledon är det finaste man har inom tennisen, vilket inte går att jämföra med helt vanliga ATP-turneringar, inte alls oväntat att man sätter ner foten..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-06-20 kl. 15:52.
2022-06-20, 16:39
Citat:
En tennisspelare?

Ryssland är en stormakt inom tennisen med en hel radda duktiga spelare som representerar nationen..

Försök att se det i ett större perspektiv, då är det inte alls märkligt att ryska spelare stoppas från världens största tennisturnering..

Ryssland blev även uteslutna från t.ex. Fotbolls-VM, Fotbolls-EM (damer), Ishockey-VM och världscupen i längdskidor/skidskytte också, så detta är inget direkt kontroversiellt beslut..

Återigen, Wimbledon är det finaste man har inom tennisen, vilket inte går att jämföra med helt vanliga ATP-turneringar, inte alls oväntat att man sätter ner foten..

En stormakt? De kanske var det i början av 2000-talet, men nu? Njae.

Inget av detta beslut för något vettigt med sig.
1. Tror du Putin kommer bry sig? Han har ex gas-avtalen att tänka på, tror du han bryr sig om att några tennisspelare som han säkert inte ens vet namnet på, stoppas från Wimbledon?
2. Spelare och publik bojkottar Wimbledon pga att de tycker Wimbledon gjort fel vilket även går ut över de spelare som ställer upp, då de säkert vill att de bästa ska vara där.
3. Ryska spelare är välkomna till typ alla andra turneringar så Wimbledons beslut är bara pinsamt ogenomtänkt.
2022-06-20, 17:05
Citat:

Federer är halvpensionär. Djokovic ska förstås spela och är supermotiverad. Nadal också, även om foten kan sätta käppar i hjulet.

Så det är bara Medvedev, Rublev och Khachanov det handlar om, och de två senare är relativt ofarliga. Inte heller Medvedev har uträttat särskilt mycket på gräs.

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
2. Spelare och publik bojkottar Wimbledon pga att de tycker Wimbledon gjort fel vilket även går ut över de spelare som ställer upp, då de säkert vill att de bästa ska vara där.

Vilka spelare och vilken publik bojkottar Wimbledon? Inte hört om någon.

Citat:
Du resonerar ju likadant som Osaka

Personligen förstår jag inte alls resonemanget, det är ungefär som att se Fotbolls-VM likt en träningsturnering, ifall det inte delas ut rankingpoäng..

Snarare då en världscupstävling i skidskytte eller skidor utan världscuppoäng. Ranking i fotboll har aldrig varit en större grej, medan det i tennis trots allt är väldigt viktigt.

Men jag håller i övrigt med dig . (Dock är Wimbledon numera likvärdigt de andra grand slamsen och har inte mer prestige än vare sig franska eller USO.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in