Citat:
Ingen vetenskaplig grund för mitt påstående men om jag på måndag belånar min portfölj och köper 50.000 SBB B-aktier för under 20 kr så kan ni vara så säkra på att jag som vanligt gör en urusel affär!
Avstår jag så kommer aktien återhänta sig till 40 kr inom ett år och jag gör en lika usel affär.
Jag har alltså kursutvecklingen i ett järngrepp!
Hur ska jag göra?
Avstår jag så kommer aktien återhänta sig till 40 kr inom ett år och jag gör en lika usel affär.
Jag har alltså kursutvecklingen i ett järngrepp!
Hur ska jag göra?
Det kan i och för sig vara en uppmuntran att staten samt regioner och därtill vanligtvis hyresgästen i största allmänhet antagligen betalar på sina hyreskontrakt.
Det i sin tur borde inbringa ett kassaflöde in i bolaget.Hyresintäkterna i beståndet ökade ju med 3,8 procent under Q1-2022 i Bolaget.
Driftnettoökningen i jämförbart bestånd blev trots ett kallt vinterkvartal starka 2,4 procent.Och därtill så levererade också Indexeringen förmodligen då varje år en stark inkomstökning i bolaget.
Om nu eventuellt räntan mätt som 3-månaders STIBOR skulle eventuellt öka med Ca.1,5 procent eller Ca.2,5 procent.
Skulle den effektiva snitträntan och förvaltningsresultatet i 2022 förmodligen blivit för Bolaget.
SBB Hyresintäkter 7 339 miljoner.
Räntekostnader STIBOR 1,5% 1 334 miljoner.
Förvaltningsresultat [STIBOR 1,5%] till Stam A och B aktier 4214 miljoner.
Plus därtill också då resultat från Fastighetsutvecklingen på Ca.2 500 miljoner. /Totalt sett in 6714 miljoner.
SBB Hyresintäkter 7 339 miljoner.
Räntekostnader STIBOR 2,5% 1 538 miljoner.
Förvaltningsresultat [STIBOR 2,5%] till Stam A och B aktier 4010 miljoner.
Plus därtill också resultat från Fastighetsutveckling på Ca,2 500 miljoner. /Totalt sett in 6510 miljoner.
https://corporate.sbbnorden.se/sv/wp-content/uploads/sites/3/2020/01/rapport-delarsrapport-q1-januari-mars-2022-b.pdf
Detta var ett scenarioantagande från bolaget i PDF sidan 8 av 54 från Q1-2022.Vi kommer förhoppningsvis få en uppdatering av scenarioantagandet under Q2-Q3-2022 från Bolaget.
/Men det är klart allt kan ju hända som förändrar en situation på några veckor o. månader etc.Det är ju sådant som är svårt att förutse.Men staten är förmodligen en bra hyresgäst till Bolaget.
Senast redigerad av Jerker2 2022-06-19 kl. 22:37.
Senast redigerad av Jerker2 2022-06-19 kl. 22:37.