Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Ja det har ju tagit lång tid och funkar inte alltid… men jag är ju en liten kvinna som går med många stora hundar och där råstyrkan inte räcker får man ju jobba med det mentala så gott det går.
Har stora och små hundar. De små är ofta ett större problem. Jag brukar undvika lyfta upp dem då det verkar ge dem mer luft att vara kaxiga.
Ännu mer imponerande när man ser en kvinna med stora hundar gå med dom löst eller avslappnat och hundarna har stenkoll på ägaren hela tiden. Grymt jobbat.
Tror också att majoriteten av "små bjäbbhundar" blir detta just pga att de blir burna så mycket och så fort en lite jobbig situation uppstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
ibraflash
Sämsta svaret här. Klart du inte ska rekommendera någon att skaffa pitbull. Bättre att skaffa säkrare hundar
Du menar idiot-säkra hundar? Sådana som till och med du och TS kan få pli på alltså
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag dömer utifrån ägaren. Verkar ägaren falla inom kategorin olämplig håller jag avstånd. Möten med pitbulls är för övrigt ett i princip icke existerande problem där jag bor, i Malmö. Kan såklart bero lite på var i. Malmö man bor men generellt ses få hundar av den rasen, enligt min uppfattning.
Vad innefattar din kategori då? Hur avgör du på avstånd om en ägare är olämplig bara genom att titta på dem?
Beror som du sa förvisso på var man rör sig kanske, men malmö kryllar ju av amstaff och "pitbulls"