2013-10-07, 23:59
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det är inte så jobbigt att läsa raderade inlägg, det var någonting jag ofta gjorde när jag var moderator och det är inte på något sätt ett tidsödande jobb förutsatt att man ändå läser ämnet i fråga.

Tanken borde då även slå dig att inläggen har ett värde för diskussionerna och stämningen på forumet, det vore intressant med en raderingsfri dag.
Kan en moderator komma med kreativa/flippade förslag utan att för den skull betraktas som en foliehatt, har ni högt i tak?
Citera
2013-10-08, 00:38
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Tanken borde då även slå dig att inläggen har ett värde för diskussionerna och stämningen på forumet, det vore intressant med en raderingsfri dag.
Kan en moderator komma med kreativa/flippade förslag utan att för den skull betraktas som en foliehatt, har ni högt i tak?
De inlägg som raderas bryter mot regelverket och har inte ett värde för diskussionen, vad det nu har med ämnet att göra.
Jag vill minnas att det tidigare kommit förslag på en moderatorsfri dag, någonting jag var emot då och någonting jag är emot nu.
Det är ärligt talat rätt så skönt att slippa scrolling förbi all OT och annat som modererats bort. Det kom flippade förslag internt lite då och då, vissa sköts i sank andra utvecklades till någonting mer vettigt. Det man får försöka förstå att många av de idéer moderatorerna har aldrig skrivs ut här i metaforumet utan hanteras ist. internt.
Citera
2013-10-08, 09:36
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Du får byta inmatningsalternativ eller välja engelsk layout i stavningen, man tror ju du har tullat på nåt insmugglat..

Hur kan ni hinna med att moderera varandra eller var det ett specialfall?
Har ingen konstig installning utan det ar helt enkelt datorn som gett upp, men ny ar bestalld.

Vi modererar inte varandra men jag (och sannolikt de flesta modsen) kollar med jamna mellanrum vilka inlagg som raderats i trådar dar vi inte sjalva ar moderatorer. I Mickes fall kollade jag till en början lite oftare just för att han var kontroversiell i sina åsikter, men jag hittade aldrig något.
Citera
2013-10-08, 10:36
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Har ingen konstig installning utan det ar helt enkelt datorn som gett upp, men ny ar bestalld.

Vi modererar inte varandra men jag (och sannolikt de flesta modsen) kollar med jamna mellanrum vilka inlagg som raderats i trådar dar vi inte sjalva ar moderatorer. I Mickes fall kollade jag till en början lite oftare just för att han var kontroversiell i sina åsikter, men jag hittade aldrig något.

Nya moderatorer brukar ju ofta kolla upp de inlägg som raderats i de forum man modererar för att få en bra bild av hur andra mer erfarna moderatorer resonerar och hur gränsdragningarna är. Det är inget konstigt i det. Är det så att en moderator tycker att en annan moderator varit för hård i rensningarna så kan de diskutera detta sinsemellan.
Citera
2022-06-19, 22:38
Medlem
Vad krävs för att bli moderator?

Jag frågar med tanke på att jag tycker mig se en röd tråd av omogna samt oskolade individer som på daglig basis förstör samhällsviktiga diskussioner här på flashback.

Finns det något krav överhuvudtaget? Ja, jag är seriös.
Tack på förhand
/Lennart
Senast redigerad av poptimistic358 2022-06-19 kl. 22:46.
Citera
2022-06-19, 22:57
Medlem
dragon31s avatar
känns som de finns 1 miljon trådar om detta
Citera
2022-06-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poptimistic358
Jag frågar med tanke på att jag tycker mig se en röd tråd av omogna samt oskolade individer som på daglig basis förstör samhällsviktiga diskussioner här på flashback.

Finns det något krav överhuvudtaget? Ja, jag är seriös.
Tack på förhand
/Lennart

Tips: Finns sökfält att söka i forumet, innan du startar en tråd.

(FB) Vilka kriterier krävs för att bli moderator?
Citera
2022-06-19, 23:20
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Har du rätt åsikter så har du yttrandefrihet. Enkelt. Antagligen har man varit medlem länge och hållt sig strikt till reglerna och rätt åsikter, eller så är man kunnig inom ett område och då får vissa få utvalda med mycket fritid modda ett forum

Rätt åsikter är väl skitsamma sålänge en mod följer regerverket. Skulle mer gissa på att det krävs att du kan föra argument , har intresse (av forumsdelen) samt är relativt aktiv. Personligen skulle jag inte ha orken att vara mod (även om frågorna kan vara intressanta). Så all heder till de som orkar med.
Citera
2022-06-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Rätt åsikter är väl skitsamma sålänge en mod följer regerverket. Skulle mer gissa på att det krävs att du kan föra argument , har intresse (av forumsdelen) samt är relativt aktiv. Personligen skulle jag inte ha orken att vara mod (även om frågorna kan vara intressanta). Så all heder till de som orkar med.

Tyvärr så tror jag det handlar om just vilka åsikter man har.
Jag har inga problem att ge cred till de som förtjänar det men frågar du mig krävs det mer än att bara orka med, ett bra arbete är för mig det primära.
/LL
Citera
2022-06-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Oväntat att det presenteras noll exempel på denna röda tråd av omogna samt oskolade individer.
Kan det vara så att TS kvalar in där bättre än någon moderator?

Det är helt okej okej om du vill tro det, jag är inte här för att övertyga dig.
Tack för ditt engagemang
/LL
Citera
2022-06-19, 23:40
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poptimistic358
Tyvärr så tror jag det handlar om just vilka åsikter man har.
Jag har inga problem att ge cred till de som förtjänar det men frågar du mig krävs det mer än att bara orka med, ett bra arbete är för mig det primära.
/LL

Absolut, de andra sakerna jag nämde. Jag vet inte exakt vilka åsikter mods har, men man har ju sett olika mods argumtera med rätt stor skillnad i åsikter (har inget konkret exepmple nu). Så vilka åsikter är det som du anser att mods behöver?
Citera
2022-06-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Instämmer i vad du skriver och har undrat samma sak mot samma bakgrund.
Typ den som skriver flest inlägg, oavsett om det är trams och OT, eller något liknande, ligger väl till grund.
Det är enda sammankopplingen jag lyckats göra, förhoppningsvis kommer någon vettig person ge ett konkret svar på frågan så småningom.
Fram tills dess så förväntar jag mig dessvärre inte mycket annat än vad som redan börjat trilla in dvs uppmärksamhetstörstande experter med dysfunktionella egon.
Trevlig söndag på dig!
/LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in