Citat:
Ursprungligen postat av
KriminoLogisk
För den intresserade så kommer SVTs Kriminalarkivet sända 3 avsnitt om Malin som dom "snabbproducerat", med planerad uppföljande avsnitt efter att rättsprocessen är avgjord.
Inget datum har publicerats men ska sändas i dagarna före rättegången, vilket ju är rätt snart.
Fyllde för övrigt i platsreservation för rättegången strax efter att den publicerades på HDs hemsida. Mailade direkt efteråt och frågade vad som händer nu, då man bara får besked att uppgifterna skickats till HD.
Om man tänker sig en situation där väldigt många skickade in, så kan det ju vara så att platsen inte är garanterad. Jag frågade om man får någon slags bekräftelse att man fått plats, om platsen gäller alla rättegångens dagar och om man behöver vara där en viss tid för att inte förlora platsen. Inget svar än. Jag vet inte riktigt hur det kommer att fungera. Jag får väl bara dyka upp och hoppas på det bästa.
Du borde få en bekräftelse, det är "först till kvarn" principen.
Har vid vissa rättegångar varit 2 köer, en för reserverade platser, samt en för övriga som får komma in i mån av plats.
Avvakta du, eller ring hovrätten och hör efter.
Det stod inte att det endast är media som kan boka reserverade platser, hoppas det går bra för dig. För långt bort för min del 😕