2022-06-19, 17:23
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Nej, du har helt fel. Koranen beskriver inte alls jorden som rund. Koranen säger bokstavligt talat att jorden ser ut som ett ägg - vilket vi alla vet att den inte gör.

https://www.al-islam.org/ask/does-the-quran-say-anything-to-suggest-that-the-earth-is-flat-or-otherwise

Dessutom var det de kristna i arabländerna som var framstående i olika saker och inte muslimerna. 2,1 miljarder muslimer i världen har inte åstadkommit ett enda skit så bevisligen är kunskap ej önskvärt i islam. Den enda kunskapen som är önskvärd i islam är den om koranen och Allah, inget annat. Ni har stått still i utvecklingen sen 600-talet.

”Strutsägg”, inte ett hönsägg, vilket låter mer rimligt än alkisen påven som avrättade folk som prata om att jorden inte är platt.
2022-06-19, 17:25
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
”Strutsägg”, inte ett hönsägg, vilket låter mer rimligt än alkisen påven som avrättade folk som prata om att jorden inte är platt.

Jag har hellre en alkis som påve än en sociopatisk massmördare och pedofil som ledstjärna i mitt liv. Ni muslimer har valt fel väg, ni följer en ond varelse.
2022-06-19, 17:27
Medlem
hah99s avatar
Citat:
Jag har hellre en alkis som påve än en sociopatisk massmördare och pedofil som ledstjärna i mitt liv. Ni muslimer har valt fel väg, ni följer en ond varelse.

vilken är den rätta vägen tycker du??
2022-06-19, 17:28
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hah99
vilken är den rätta vägen tycker du??

Det är upp till dig att hitta en väg, alla andra vägar är bättre än islam.
2022-06-19, 17:28
Medlem
Citat:
Hade de gjort det skulle inte deras shithole countries se ut som de gör. Eller så skulle 2100 miljoner muslimer kunnat frammana fler än endast 1-2 nobelpris (även dessa få priser fick de pga politisk korrekthet).

Jämförelse: Judarna är ca 10 miljoner och har 200 nobelpris.

You do the math.
Judarna de smartast människorna helt enkelt 😀

Muslimerna mål inte vinna nobelpris utan följa deras gud, be fem gånger, fasta, hjälpa fattiga osv??
2022-06-19, 17:31
Medlem
sne.chilenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klockmonster
hej.
är du eller har du varit kriminell i din uppväxt, och vad säger koranen om det jämfört vad svensk lag säger?

är haram samma sak som förbjudna saker?
vad anser du om valet i höst, bör sd bli större eller mindre?
vad äter man helst om man firar sin födelsedag som muslim, är det som alla andra tårta eller nåt annat?
är det lika farligt som allla säger att vara ute ensam i ett utsatt område?
har du ringt polisen nån gång eller stämmer det som man läser att folk i ett sånt område inte talar med polisen oavsett vad som hänt, och isf hur löser man konflikter som vanliga människor som inte skjuter varandra?

mvh

är du eller har du varit kriminell i din uppväxt, och vad säger koranen om det jämfört vad svensk lag säger?

I Islam skall rövare, banditer och dess jämlikar bestraffas mycket hårt. Faktum är att ingen religion/ideologi värnar om människornas egendomar, heder och upprätthållande av säkerhet som Islam.

Jag har under min uppväxt gjort ett lite bus och stök som alla andra ungdomar men jag har aldrig sysslat med försäljning av narkotika, vapen och andra omskakande handlingar som får samhället att blöda.

är haram samma sak som förbjudna saker?
Haram är något som är förbjudet!
vad anser du om valet i höst, bör sd bli större eller mindre?
Jag är väldigt chockad att SD inte har en större majoritet väljare. Många invandrare har tyvärr misskött sig under sin tid i Sverige. Så länge SD bekämpar Islam kommer dem alltid vara i underläge. Det går inte att bekämpa Allahs religion.

vad äter man helst om man firar sin födelsedag som muslim, är det som alla andra tårta eller nåt annat?
Födelsedagsfirande tillhör inte muslimernas praxis och sedvänjor. Vi har endast två högtider och det är Eid-al Adha och Eid- Al-Fitr.

är det lika farligt som allla säger att vara ute ensam i ett utsatt område?
Det är väldigt lugnt. Det sker exempelvis fler våldtäkter inne i City än ute hos oss.

har du ringt polisen nån gång eller stämmer det som man läser att folk i ett sånt område inte talar med polisen oavsett vad som hänt, och isf hur löser man konflikter som vanliga människor som inte skjuter varandra? Jag har ringt polisen vid pågående brott osv. Det finns en tystnadskultur i förorten som tyvärr belönas med saft och bullar på häktet. Hårdare tag är avskräckande och biter på dem flesta människorna och är ett framgångsrikt recept..
2022-06-19, 17:31
Medlem
R5As avatar
Citat:

Vem har sagt att jag är muslim?
Ur vetenskapens perspektiv så är dock Islam mer accurate och det kan många forskare bekräfta. Neil Degrasse Tyson pratar ständigt om vad islamiska världen gjorde för vetenskapen fram tills att ottomanerna kom.
2022-06-19, 17:32
Medlem
R5As avatar
Citat:

Påven legitimerade katolska kyrkans övergrepp på barn och de sker än idag, mycket bra förebild.
2022-06-19, 17:33
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Vem har sagt att jag är muslim?
Ur vetenskapens perspektiv så är dock Islam mer accurate och det kan många forskare bekräfta. Neil Degrasse Tyson pratar ständigt om vad islamiska världen gjorde för vetenskapen fram tills att ottomanerna kom.

Nej vad löjligt det blev helt plötsligt. Bara sluta nu, du har hamnat på en nivå som liknar sandlåda. Lögner och propaganda, det är vad du håller på med.

Om vi låtsas att jag ska leka din lek, berätta för mig vad islamska världen gjorde för vetenskapen och hur islam är mer korrekt än allt annat, inklusive vetenskap som du påstår.
Senast redigerad av PC-Dator 2022-06-19 kl. 17:40.
2022-06-19, 17:36
Medlem
belfs avatar
Varför föredrar en mentalt frisk individ Islam före andra livsåskådningar?
Islam är grundorsaken till alla problem i mellanöstern som muslimer flyr ifrån.
Islam är en religion som uppmuntrar till inavel, pedofili, våld, hat, rasism och segregation.
Varför fortsätta vara Muslim i Sverige och förstöra samhället genom att sprida den andliga pesten Islam?
2022-06-19, 17:40
Medlem
sne.chilenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Varför föredrar en mentalt frisk individ Islam före andra livsåskådningar?
Islam är grundorsaken till alla problem i mellanöstern som muslimer flyr ifrån.
Islam är en religion som uppmuntrar till inavel, pedofili, våld, hat, rasism och segregation.
Varför fortsätta vara Muslim i Sverige och förstöra samhället genom att sprida den andliga pesten Islam?

Ett praktexempel på ett inlägg som inte förtjänar min tid. Sluta leva ett liv ett liv baserat på ignorans och förnedring.
2022-06-19, 17:41
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sne.chilenare
Hej! Som rubriken lyder!

Uppväxt i ett av Sveriges mest segregerade bostadsområden. (Malmö - Gbg)

Jag föredrar Islam som religion och finns nu till er tjänst för era frågor gällande det ni undrar över.

Personliga påhopp och annat otrevligt som kommenteras om Islam och religion besvaras ej!

Hur vet vi att du är en muslim?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in