Citat:
Ursprungligen postat av
Klockmonster
hej.
är du eller har du varit kriminell i din uppväxt, och vad säger koranen om det jämfört vad svensk lag säger?
är haram samma sak som förbjudna saker?
vad anser du om valet i höst, bör sd bli större eller mindre?
vad äter man helst om man firar sin födelsedag som muslim, är det som alla andra tårta eller nåt annat?
är det lika farligt som allla säger att vara ute ensam i ett utsatt område?
har du ringt polisen nån gång eller stämmer det som man läser att folk i ett sånt område inte talar med polisen oavsett vad som hänt, och isf hur löser man konflikter som vanliga människor som inte skjuter varandra?
mvh
är du eller har du varit kriminell i din uppväxt, och vad säger koranen om det jämfört vad svensk lag säger?
I Islam skall rövare, banditer och dess jämlikar bestraffas mycket hårt. Faktum är att ingen religion/ideologi värnar om människornas egendomar, heder och upprätthållande av säkerhet som Islam.
Jag har under min uppväxt gjort ett lite bus och stök som alla andra ungdomar men jag har aldrig sysslat med försäljning av narkotika, vapen och andra omskakande handlingar som får samhället att blöda.
är haram samma sak som förbjudna saker?
Haram är något som är förbjudet!
vad anser du om valet i höst, bör sd bli större eller mindre?
Jag är väldigt chockad att SD inte har en större majoritet väljare. Många invandrare har tyvärr misskött sig under sin tid i Sverige. Så länge SD bekämpar Islam kommer dem alltid vara i underläge. Det går inte att bekämpa Allahs religion.
vad äter man helst om man firar sin födelsedag som muslim, är det som alla andra tårta eller nåt annat?
Födelsedagsfirande tillhör inte muslimernas praxis och sedvänjor. Vi har endast två högtider och det är Eid-al Adha och Eid- Al-Fitr.
är det lika farligt som allla säger att vara ute ensam i ett utsatt område?
Det är väldigt lugnt. Det sker exempelvis fler våldtäkter inne i City än ute hos oss.
har du ringt polisen nån gång eller stämmer det som man läser att folk i ett sånt område inte talar med polisen oavsett vad som hänt, och isf hur löser man konflikter som vanliga människor som inte skjuter varandra?
Jag har ringt polisen vid pågående brott osv. Det finns en tystnadskultur i förorten som tyvärr belönas med saft och bullar på häktet. Hårdare tag är avskräckande och biter på dem flesta människorna och är ett framgångsrikt recept..