Citat:
Ursprungligen postat av
Jr.Soprano
Islam är ondska i dess renaste form. Du är medveten om att du är evigt förtappad och kommer att brinna i evinnerlig tid om du inte omfamnar ljuset?
Är du kriminell? Är många av dina bekanta kriminella parasiter?
Jag skulle säga att majoriteten är skötsamma som antingen jobbar, utbildar sig eller drivet eget företag.
En minoritet är kriminella vars ända mål är att bedriva röveri, sabotage och beslagta andra människors egendomar orätt. Dessa människor skall straffas mycket hårt!
[quote=LatentAmbivalens|80626562]Tack för att du startade denna tråd!
Har du några åsikter om de som inte är heterosexuella och om de som inte identifierar sig som man eller kvinna? Hur tycker du att de ska leva sina liv? Upplever du att de muslimer du känner har en liknande syn på dessa människor, eller förekommer olika tankesätt?
Kan du och de muslimer du känner vara vänner med exempelvis transsexuella eller judar? Eller skulle ni bli kritiserade om ni var det?
Vad tycker du om imamer som anser att kvinnor ska stanna hemma och ta hand om hushållet och barnen? Håller du med dem?
När jag sökt efter hur Sharia efterlevs läser jag sedan sida efter sida om hur människor stenas till döds, hur händer huggs av och hur kvinnor blir straffade för att de blivit våldtagna.
Först och främst, tror du att sådana här historier är sanna?
Hur vill du att Sharia tolkas och tillämpas? Vill du se fler dödsstraff, exempelvis för de som lämnar sin muslimska tro?
Hur hade du reagerat om en av dina kvinnliga släktingar gifte sig med en ickemuslim? Hade det spelat någon roll om hon verkade vara lycklig i sitt äktenskap?
Vad hade du önskat att äldre muslimer gjorde när unga muslimer i deras närhet dras in i kriminalitet?
Tror du att just muslimer är överrepresenterade när det kommer till att begå vissa brott i dagens Sverige?
Om du tror det - varför tror du att det har blivit så?
Om du inte tror det - vad vill du se för strategier för att omvärlden ska få en mer verklighetstrogen syn på muslimer?
Vilken är den vanligaste fördomen som du blir utsatt för som muslim? Vilken har varit värst?
Hur upplever du att du och dina muslimska vänner blir bemötta på den svenska arbetsmarknaden och av svenska myndigheter?
Vad tycker du är bäst med Sverige? Vad gillar du mest med svenskar?
Vad saknar du mest från muslimska länder när du är i Sverige?
Tack igen för din tråd!
Om du svarar kanske jag kommer med fler frågor, jag tycker att ämnet är väldigt spännande!

Har du några åsikter om de som inte är heterosexuella och om de som inte identifierar sig som man eller kvinna? Hur tycker du att de ska leva sina liv? Upplever du att de muslimer du känner har en liknande syn på dessa människor, eller förekommer olika tankesätt?
Dem flesta i min umgängeskrets ser endast två kön som något normalt. Antingen är man en man eller kvinna. Det finns inget tredje kön hur mycket än den svenska regeringen försöker hjärnvätta oss.
Kan du och de muslimer du känner vara vänner med exempelvis transsexuella eller judar? Eller skulle ni bli kritiserade om ni var det?
Finns inga transsexuella i våra områden och ingen jag känner har några sådana vänner.
Majoriteten av dem jag känner har arbetskollegor som är hedningar, kristna och vanliga svenskar utan något religions-tillhörighet och det har inte varit några konstigheter. Samarbetet fungerar oftast bra och att bedriva handel och utbyta tjänster med judar är något de tidigare muslimerna gjorde frekvent.
Vad tycker du om imamer som anser att kvinnor ska stanna hemma och ta hand om hushållet och barnen? Håller du med dem?
Jag tror att en kvinna som väljer karriär och lön före familj och barn är en olycklig kvinna. Faktum är att den svenska kärn-familjen är som bortblåst. Det finns ingen lycksalighet längre mellan könen och dess familjemedlemmar och den stora anledningen är kvinnan förnedras genom att jobba för andra män istället för att jobba för sitt hushåll och make. Kvinnans lycka kommer från hushåll och familj - inte från pengar och karriär.
När jag sökt efter hur Sharia efterlevs läser jag sedan sida efter sida om hur människor stenas till döds, hur händer huggs av och hur kvinnor blir straffade för att de blivit våldtagna.
Först och främst, tror du att sådana här historier är sanna?
Islam gör sig av med kriminella, rövare och banditer på ett mycket billigt sätt. Faktum är Islam avskräcker från kriminella handlingar medans det svenska rätts-systemet lockar till brott.
Hur vill du att Sharia tolkas och tillämpas? Vill du se fler dödsstraff, exempelvis för de som lämnar sin muslimska tro?
Det är upp till dem muslimska myndigheterna att tillämpa Islams regler och lagar.
Hur hade du reagerat om en av dina kvinnliga släktingar gifte sig med en ickemuslim? Hade det spelat någon roll om hon verkade vara lycklig i sitt äktenskap?
Icke-troende har inte rätten att gifta sig med muslimska kvinnor.
Vad hade du önskat att äldre muslimer gjorde när unga muslimer i deras närhet dras in i kriminalitet?
Komplex fråga som behöver behandlas på ett djupare plan än ett inlägg här på Flashback.
Tror du att just muslimer är överrepresenterade när det kommer till att begå vissa brott i dagens Sverige?
Det är svårt att växa upp i ett samhälle där man inte riktigt känner sig hemma. Det blir väldigt enkelt att känna tillhörighet till dem lokala gängen vars ända mål är att tjäna pengar.
Jag tror mycket går tillbaka till att dem flesta föräldrar inte tar sitt ansvar och gör sitt bästa i att värna om sin avkomma - Sen är det väldigt svårt att uppfostra barn i dagens Sverige. Lärare vågar knappt tillrättavisa barn idag utan att bli anmälda så problematiken är komplex.
Om du tror det - varför tror du att det har blivit så?
Om du inte tror det - vad vill du se för strategier för att omvärlden ska få en mer verklighetstrogen syn på muslimer?
Vilken är den vanligaste fördomen som du blir utsatt för som muslim? Vilken har varit värst?
Media ligger bakom mycket av fördomarna men jag skulle säga att gemene svensk är en mycket ignorant person när det kommer till hur andra folk och dess folkslag lever och praktiserar sina seder i det vardagliga levet. Dem mest förnuftiga svenskarna jag har träffat är den äldre generationen affärsmän som rest mycket i Mellanöstern och Afrika. Dem ser och förstår saker och ting på ett helt annat sätt än den typiske svensken som baserat sin verklighetsuppfattning på information från svensk massmedia.
Hur upplever du att du och dina muslimska vänner blir bemötta på den svenska arbetsmarknaden och av svenska myndigheter?
Väldigt positivt - jag har vänner inom alla möjliga yrkeskategorier och det fungerar strålande men det beror på att vi behärskar det svenska språket väldigt väl. Dem som bryter på svenska har det lite svårare.
Vad tycker du är bäst med Sverige? Vad gillar du mest med svenskar?
Det bästa med Sverige måste vara dess rättvisa alla människor sinsemellan. En svensk får inte smita före i kön hos tandläkaren på grund av dennes etnicitet och det är något jag uppskattar väldigt mycket.
Svenskar kan vara RIKTIGT trevliga när dem vågar bjuda på sig själv. Det är knappt man vill lämna en sittning när dem bjuder på sig själva. Tyvärr är många tillbakadragna vilket är tråkigt.
Vad saknar du mest från muslimska länder när du är i Sverige?
Böneutropen, tillgång till böneplatser och självklart värmen.
Tack igen för din tråd!