2022-06-19, 17:41
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sne.chilenare
Ett praktexempel på ett inlägg som inte förtjänar min tid. Sluta leva ett liv ett liv baserat på ignorans och förnedring.

Han har inte fel. Att du inte kan bemöta inlägget visar ju och bekräftar islams svagheter och felaktigheter.
2022-06-19, 17:44
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Hej.
Jag bodde tidigare i ett utsatt område där jag blev bekant med en granne som är muslim.

Han rökte nästan alltid hasch ute på kvällen, jag rökte också så vi småpratade. Jag passade ofta på att fråga saker om islam och hans levnadssätt då för att få lite djupare svar. Han är sunni muslim.

Det är ju förbjudet med alkohol inom islam. Han påstod att i sina hemländer dricks det mer alkohol än vad muslimerna säger. Och röks mycket marijuana. Stämmer det?

Han och hans fru bråkade ofta, nästan varje dag. Dom slog då varandra sönder och samman, hällde kokande vatten på varandra och möbler gick sönder. Även när dom fick en bebis.
Är detta vanligt förekommande inom muslimska par? Är det moraliskt okej att slåss och skada varandra inom familjen?

Varför tycker du/ni att livet ska gå ut på att föröka sig och få många barn, när jorden är överbefolkad och så många svälter? Ska vi inte ta hand om jorden i första hand? Det är väl mer själviskt att tänka på förökning om framtidens barn inte har en fungerande jord att leva på?
2022-06-19, 17:44
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ett praktexempel på ett inlägg som inte förtjänar min tid. Sluta leva ett liv ett liv baserat på ignorans och förnedring.
Du missförstår mig, jag ber dig inte försvara Islam eller ditt val av religion, det går naturligtvis inte, Islam är oförsvarbart, som Nazism.
Men du kan väl förklara varför du väljer Islam?
2022-06-19, 17:47
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Hej! Som rubriken lyder!

Uppväxt i ett av Sveriges mest segregerade bostadsområden. (Malmö - Gbg)

Jag föredrar Islam som religion och finns nu till er tjänst för era frågor gällande det ni undrar över.

Personliga påhopp och annat otrevligt som kommenteras om Islam och religion besvaras ej!

Hatar ni Muslimer endast Svenskar och är te.x invandrade Finnar safe från eran kommande genocide?
2022-06-19, 17:50
Medlem
hah99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Han har inte fel. Att du inte kan bemöta inlägget visar ju och bekräftar islams svagheter och felaktigheter.

Har du inget annat än islam??
2022-06-19, 17:50
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Om det är någon som skall läsa Biologi så är det du och dina jämlikar.
Den svenska kvinnan får barn mycket sent. Hon prioriterar pengar och anställningar före familj och barn.

Ni gräver er egen grav och respekterar inte det framgångsrika receptet - att föröka sig och låta mänskligheten leva vidare.

Tillbaka till skolbänken med dig min vän!

Jag läste inget svar från dig? Att du duckar märker jag. Du tycker alltså att en nioåring som fått mens är redo att skaffa barn?
2022-06-19, 17:57
Medlem
löls avatar
Citat:
Jag förespråkar för alla muslimer som lever i de otrogna länderna att åka tillbaka till sitt hemland. Faktum är att vi är HÄR för att ni (västvärlden) är DÄR vi kommer ifrån..

Titta på Irak, Syrien och Libyen - före detta mycket välmående länder med blomstrande ekonomi och sprudlande säkerhet som idag består av turbulens, problem och misär. Varför - Jo för att Väst och dess jämlikar är experter på att sabotera, härja och förstöra för andra länder.

Mångkultur är OK för min del förutsatt att grunden är gemensam. Vad menar jag med grunden? Jo att folkslagen som beblandas har kultur och sedvänjor (religion) som stämmer överens med varandra.

Det är i min värld inte optimalt att beblanda hedningar med exempelvis religiösa och tro att det skall bli ett lyckligt och välmående samhälle. Det är min personliga åsikt och sen är Sverige och svenskar ett mycket kallt folk rent generellt. Att beblanda människor från varma breddgrader med ett kyliga människor är oftast inte att föredra.

Har jag fel om jag säger att det är USA och NATO som fått de flesta muslimer på flykt och hamnat i Europa?

Håller med dig om att det inte är bra att blanda folkgrupper som skiljer för mycket i kultur och religion.

Historien har många berättelser där krig bryter ut efter ett tag mellan folkgrupper som etablerar sig i samma område.

Jag tror att vi ser ett inbördeskrig i Europa om 20/25 år.
Har du också funderat på inbördeskrig blir aktuell längre fram?
Senast redigerad av löl 2022-06-19 kl. 18:31.
2022-06-19, 17:57
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag läste inget svar från dig? Att du duckar märker jag. Du tycker alltså att en nioåring som fått mens är redo att skaffa barn?

Det är också anledningen till varför muslimska män groomar barn.

Glömmer aldrig den svenska kvinnans reaktion, när hon gick från affären med sina två små flickor nån meter bakom sig och mötte ett par muslimska män på vägen. Männen stannade upp och sade till barnen att de var snygga och sexiga.

Pedofili är normaliserat i islam.
2022-06-19, 18:07
Medlem
Klockmonsters avatar
tack för tidigare svar !

vad händer om imamen får veta vem som tex brände bilar, utfärdar han ett straff sj då? hur öppet begås brott i utsdatta områden rent allmänt utan att polisen vill komma o utreda egentligen?
stämmer det att polisen inte dyker upp om man ringer polisen, eller dyker det upp mer polisbilar en sån gång jämfört mot hur många som kommer i ett svennevillaområde om liknande händer?
2022-06-19, 18:16
Medlem
Citat:
Vi försöker sprida Islam så som ni sprider er ideologi! Vi vill mänskligheten väl - faktum är att Islam och dess monoteistiska lära står för ljus och lycksalighet.

Den som inte dyrkar Världarnas Herre och Skaparen av himlarna och jorden lever ett nedrigt liv vars ända mål är att mätta sina lustar och begär.

Faktum är att ni är redo att dö, kriga och sabotera för att sprida er demokrati. Vem har sagt att demokrati och annat strunt är rätt och passar alla sorters länder och folkslag?

Vi alla är olika och i vissa länder krävs det en auktoritär ledare för att hålla folkmassan under kontroll.

Jag har nu läst i den här tråden och blir lite konfunderad.

Det är ju inte helt ovanligt att påstå att vissa länder kräver auktoritärt styra för att inte befolkningen ska löpa bananas. Vilken sorts befolkningar tror du kräver ett sådant styre?

Den svenska befolkningen är ju inte känd för att vara i behov av något auktoritärt styre och Sverige inte heller längre någon vana av dylikt styrelseskick. Har du några tankar kring hur Sverige skulle kunna hantera eventuella befolkningsgrupper som kommer hit och som är i behov av auktoritärt styre för att inte balla ur?
2022-06-19, 18:17
Medlem
Citat:
Alla vet att det är kristendomen som står för "ljus och lycksalighet". Islam och månguden Allah står för mörker, och det är inte jag som vill försöka få er att se löjliga ut, utan så är det bara och det vet du om.
Att döma av dina inlägg verkar du inte vara särskilt lycklig och dessutom fylld med en del hel mörker som du spyr ur dig i form av verbala påhopp.
Citat:
Hade de gjort det skulle inte deras shithole countries se ut som de gör. Eller så skulle 2100 miljoner muslimer kunnat frammana fler än endast 1-2 nobelpris (även dessa få priser fick de pga politisk korrekthet).

Jämförelse: Judarna är ca 10 miljoner och har 200 nobelpris.

You do the math.
Jag förstår inte vad Nobelpris har med religion att göra men visst stämmer ditt påstående angående judarna.

Det stämmer även att merparten av dessa pristagare har haft eller har en position i betydelsefulla stiftelser och institutioner världen över som än idag spelar oss spratt och kommer förmodligen fortsätta göra så länge vi lever.

ex;Svante Arrhenius var sveriges första nobelpristagare.
Svante är även gammelfarfar till Greta Thunberg (opinionsbildare,klimataktivist) likväl som Agnes Wold (professor i klinisk bakteroligi) är barnbarn till denna herre.
Svante satt även i styrelsen för statens rasbiologiska institut samtidigt som han var rektor över Stockholms universitet.
Citat:
Va? Varför är svennar så skitnödiga i denna tråd? Lismare hela bunten.
Den enda skitnödiga här inne är du.
Om det får dig att må bättre så kan jag meddela dig att jag även studerat bibeln vilket jag råder även dig att göra.

Andas in, andas ut
/LL
2022-06-19, 18:18
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Hej! Som rubriken lyder!

Uppväxt i ett av Sveriges mest segregerade bostadsområden. (Malmö - Gbg)

Jag föredrar Islam som religion och finns nu till er tjänst för era frågor gällande det ni undrar över.

Personliga påhopp och annat otrevligt som kommenteras om Islam och religion besvaras ej!
Ger Islam nån form av trygghet, eller är alla kränkta känslor bara ett sätt att få som du vill genom att hänvisa till islam så fort det krävs nåt av dig.

Har du dålig självkänsla och är vek egentligen så du måste ha religionen som ursäkt för att inte ta tag i dig själv och utvecklas som människa som fattar egna beslut. Inte att nån 700 år gammal bok fattar dina beslut.

Är du ett får helt enkelt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in