2022-06-19, 10:50
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Alla ni som hoppar på oss som tycker Dumpen gör ett bra arbete. Ni som kallar oss dumplings och att vi är primitiva och en massa glåpord. Kom med något konstruktivt som kan göras för att skydda våra barn. Tror inte jag har läst någon som har kommit med något bra förslag utan bara en massa hat till oss som gillar Dumpens metoder. Låt mig nu få se era kreativa förslag ni som hatar Dumpen.
Det finns som sagt ingen skyldighet att komma med alternativ bara för att man är kritisk till något.
Citera
2022-06-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Dumpen har tagit upp på ett fåtal pedofiler de övriga är män som är ute efter att våldta 13-14-åringar och alltså inga pedofiler utan vuxna familjefäder som är skeva i huvudet.
När vuxna gifta män träffar dumpen istället för 14-åriga Mimmi så lär de tänka både en och två gånger innan de kontaktar något nytt barn eftersom det kan vara en fiskare

Eller så blir de mer och mer stigmatiserade och sluter sig till isolerade forum och vågar inte prata om sina problem för det växer ett samhällshat och förakt mot dem pga. uthängningarna. Vad många av er glömmer är att bara för att man är pedofil så är man inte nödvändigtvis ond eller en brottsling. Stigmatisering och social exkludering ökar förmodligen risken för övergrepp mot barn. Det du gör nu är att du gör ett ogrundat antagande om vad som kommer hända - att pedofilen kommer bli avskräckt. Vi kan se tragikomiskt nog att så inte är fallet... titta på hur få som har figurerat i deras videor och hur många som ändå ''nappar igen''.

Varför tror du det står på Dumpen för: ''Napp igen''? Jo, för att många återfaller.. många blir inte alls avskräckta. Det kanske säger en del om de primitiva metoder som används? Det är inte rätt sätt att ta lagen i egna händer.

Rättsosäkerhet är inget jag förespråkar.

De behöver få hjäälp och att spä på hatet mot pedofiler är inte rätt väg att gå.
Senast redigerad av Lukas20 2022-06-19 kl. 10:53.
Citera
2022-06-19, 10:52
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Då tar vi något konstruktivt som kommer från flera studier. Kan du ge din syn på hur dumpen tar hänsyn till nedanstående i sitt arbete?

"Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp. Det gör också att de i högre grad söker sig till grupper med likasinnade där övergrepp mot barn blir normaliserat och accepterat".
Jag eftersökte metoder som ni som hatar Dumpen ville införa. Inte metoder som ni tycker är dåliga. Det har ni ju gjort nu under ett år. Kom med ett förslag som gör att våra barn skyddas bättre.
Citera
2022-06-19, 10:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag eftersökte metoder som ni som hatar Dumpen ville införa. Inte metoder som ni tycker är dåliga. Det har ni ju gjort nu under ett år. Kom med ett förslag som gör att våra barn skyddas bättre.
Utveckla varför vi som är kritiska till Dumpen skall komma med förslag på alternativ.
Citera
2022-06-19, 10:57
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Dumpen har tagit upp på ett fåtal pedofiler de övriga är män som är ute efter att våldta 13-14-åringar och alltså inga pedofiler utan vuxna familjefäder som är skeva i huvudet.
När vuxna gifta män träffar dumpen istället för 14-åriga Mimmi så lär de tänka både en och två gånger innan de kontaktar något nytt barn eftersom det kan vara en fiskare

Eller så kan man tänka sig att de nu kan ägna all sin vakna tid åt att jaga och utsätta barn när de blivit av med jobb, familj och vänner och samtidigt inte fått något straff.
Citera
2022-06-19, 10:58
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Utveckla varför vi som är kritiska till Dumpen skall komma med förslag på alternativ.
Det får ni givetvis göra frivilligt. Vore intressant och höra er lösning på ett oerhört stort problem. Som det är nu framstår ni bara som oerhört gnälliga och har ingen substans i er kritik.
Senast redigerad av BeachBob 2022-06-19 kl. 11:00.
Citera
2022-06-19, 11:01
Medlem
vnc-s avatar
Citat:

Jag som enskild privatperson kan självklart inte komma med något magiskt förslag för hur vi ska få stopp på övergrepp mot barn.

Men ett steg mot att skydda våra barn är att lägga ner dumpen då det har en kontraproduktiv effekt. Kan du hålla med om det med hänvisning till den forskning jag citerade?
Citera
2022-06-19, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas20
Eller så blir de mer och mer stigmatiserade och sluter sig till isolerade forum och vågar inte prata om sina problem för det växer hat mot dem, men vad många av er glömmer är att bara för att man är pedofil så är man inte nödvändigtvis ond eller en brottsling. Stigmatisering och social exkludering ökar förmodligen risken för övergrepp mot barn. Det du gör nu är att du gör ett ogrundat antagande om vad som kommer hända - att pedofilen kommer bli avskräckt. Vi kan se tragikomiskt nog att så inte är fallet... titta på hur få som har figurerat i deras videor och hur många som ändå ''nappar igen''.

Varför tror du det står på Dumpen för: ''Napp igen''? Jo, för att många återfaller.. många blir inte alls avskräckta. Det kanske säger en del om de primitiva metoder som används? Det är inte rätt sätt att ta lagen i egna händer.

Rättsosäkerhet är inget jag förespråkar.
Som dumpen jobbar så jobbar poliser i massor av länder för att spåra upp män och lagföra de som söker kontakt med barn på nätet.
Dumpen jobbar för att det även i Sverige ska bli ett brott för vuxna att söka kontakt med barn på nätet i sexuellt syfte , med barn menas alltså att de är under 15 år .
De vuxna gifta männen kan ju kontakta 17-18-åringar istället för 13-14 -åringar , då är det fullt lagligt
Citera
2022-06-19, 11:03
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Då tar vi något konstruktivt som kommer från flera studier. Kan du ge din syn på hur dumpen tar hänsyn till nedanstående i sitt arbete?

"Forskning visar också att stigmatisering och social exkludering av pedofiler snarare ökar än minskar risken för att de ska begå övergrepp. Det gör också att de i högre grad söker sig till grupper med likasinnade där övergrepp mot barn blir normaliserat och accepterat".

Vad är ditt förslag för hur man ska få bort stigmatiseringen? Legalisera sexuella övergrepp mot barn? Så länge det är ett allvarligt brott så kommer det vara stigmatiserat.

Har du någon fakta som visar på att barn inte lika ofta far illa i kulturer där det är icke-stigmatiserat för vuxna att gifta sig med barn?

Det är lätt att kritisera Dumpen när man inte har några egna förslag.

Metoo gick ut på att stigmatisera män som ofredar kvinnor och många män blev social paria. Med det resonemang du för fram så borde metoo leda till att sexualbrotten kraftigt ökar.
Citera
2022-06-19, 11:03
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det får ni givetvis gör frivilligt. Vore intressant och höra er lösning på ett oerhört stort problem. Som det är nu framstår ni bara som oerhört gnälliga och har ingen substans i er kritik.
Du gör det felaktiga antagandet att alla håller med Dumpen om att grooming är ett stort samhällsproblem. Tänk om riktiga brottsoffer hade haft det lika lätt att skydda sig som personer som blir groomade. Om det till exempel hade varit möjligt att skydda sig från att bli mördad genom att helt enkelt bara ignorera mördaren.
Citera
2022-06-19, 11:05
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Som dumpen jobbar så jobbar poliser i massor av länder för att spåra upp män och lagföra de som söker kontakt med barn på nätet.
Dumpen jobbar för att det även i Sverige ska bli ett brott för vuxna att söka kontakt med barn på nätet i sexuellt syfte , med barn menas alltså att de är under 15 år .
De vuxna gifta männen kan ju kontakta 17-18-åringar istället för 13-14 -åringar , då är det fullt lagligt
Hur arbetar Dumpen för att förändra lagstiftningen? Har jag missat att Sara kandiderar i riksdagsvalet?
Citera
2022-06-19, 11:07
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Jag som enskild privatperson kan självklart inte komma med något magiskt förslag för hur vi ska få stopp på övergrepp mot barn.

Men ett steg mot att skydda våra barn är att lägga ner dumpen då det har en kontraproduktiv effekt. Kan du hålla med om det med hänvisning till den forskning jag citerade?
Som det ser ut i dagens läge anser jag inte att Dumpens metoder är kontraproduktiva. Väger man för och nackdelar då väger det över till Dumpens fördel. Hittar vi effektiva metoder som minskar problemet med pedofiler och försvårar för pedofiler. Då kan jag medge att Dumpens uthängningar inte behövs mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in